Ribrem på Passat 1,9TD
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 12:56

Har haft en lille disko´s med min kammi ang ribremmen på min passat, for han
mener den skal ligge over remskiven til vandpumpen, da der ikke er riller i
den, og jeg synes jo det virker fint som det allerede er, men vil da gerne
vide, hvad den rigtige montering er...

Har tegnet lidt eks.her http://www.michael-jensen.com/ribrem.htm

Fra : alexbo

Dato : 06-09-04 13:13

"2860" skrev i

> [...]
> den, og jeg synes jo det virker fint som det allerede er, men vil da gerne

Hvis remskiven er uden riller er det bagsiden af ripremmen der skal bruges.
Tegningen ser rigtig ud, forudsat at remskiven er blank.
Hvis remmen sidder nedunder vil anlægsfladen på remskiven være meget
mindre, udover problemet med de manglende riller.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 14:14

> [...]
> Hvis remmen sidder nedunder vil anlægsfladen på remskiven være meget
> mindre, udover problemet med de manglende riller.

Ja det blev vi også enige om, men efter ca 800km med remmen mont som i eks1.
brændte den remmen af og begyndte af larme vildt, så nu er jeg tilbage ved
eks2, hvor der jo som du så rigtigt siger ikke er riller på vandpumpeskiven,
men motoren bliver ikke nær så varm, og det er muligt at sætte remmen på
uden af volde den, eller demonter generatoren for at få den på. Er nu igang
med rem nr2, den første var en org vw og den ny noget andet, og den er lidt
længere end den org. rem.

/Mic

Fra : alexbo

Dato : 06-09-04 15:46

"2860" skrev

> og det er muligt at sætte remmen på uden af volde den, eller demonter
generatoren for at få den på.

Det lyder da også helt forkert, den første har sikkert været for stram,
hvordan bliver remmen justeret?

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 08:19

> "2860" skrev

> generatoren for at få den på.
>
> Det lyder da også helt forkert, den første har sikkert været for stram,
> hvordan bliver remmen justeret?

Vha en stor fjeder under generatoren, som man bare lader stramme remmen op,
og spænder så generatoren fast.

/Mic

Fra : ham-der

Dato : 06-09-04 19:25

"2860" <mic(at)inbound.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den, og jeg synes jo det virker fint som det allerede er, men vil da gerne

Det er da ret vigtigt den sidder på den rigtige side af hjulet, for det
ændrer jo også på omløbsretningen af vandpumpen, jeg vil nu også mene den
skal køre med bagsiden på et glat hjul, jeg er ikke lige i nærheden af en pc
med tolerance data, der er der tegninger af hvordan remmen skal køre

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 20:04

> [...]
pc
> med tolerance data, der er der tegninger af hvordan remmen skal køre

Du må meget gerne smide en tegning til mig, hvis du finder en.

/Mic