Nye dæk - sikke en forskel :-)
Fra : Henning Sørensen

Dato : 11-05-01 07:18

Hejsa !

Så er det endelig lykkedes at få dæk på !
Og sikke en forskel - Nu kan jeg køre på
de der åndssvage buler og striber på vejen
- stort set uden at mærke dem, med de gamle
og noget fladslidte dæk, føltes det som at gå
på stylter !!!

Så selvom det squ er mange penge - så er
det faktisk investeringen værd !!

/Henning
Yamaha XS750 1977
230 km i år !

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-05-01 10:43

hvad er mange penge ?

Jeg har lige købt nye dæk til min nye MC....næsten 2000,-....og der piver
jeg...det var 4 dæk...og slanger...

mens en af mine kammerater giver 2500 for bare et dæk....

Daniel
-K-750 med sidevogn, ca. 1 km rundt om kollegiet flere gange

Fra : Peter Sindrup

Dato : 11-05-01 11:15

Henning Sørensen skrev i meddelelsen <9dg08o$28v$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>de der åndssvage buler og striber på vejen
>- stort set uden at mærke dem, med de gamle
>og noget fladslidte dæk, føltes det som at gå

Jeg kunne ikke have sagt der mere precist selv.
I sidste uge fik jeg monteret et sæt Bridgestone BT20 på min BMW K100RS,
og det var som at komme ud at køre på en anden MC.
Både det du nævner med striberne, men så sandelig også den svingegenskaber.
Med de gamle flade dæk, var det som om den "væltede" ind i svinget.
Nu går svinget som een lang glidende bevægelse, uden "kanter" - herligt!!

>Så selvom det squ er mange penge - så er
>det faktisk investeringen værd !!

Måtte selv hoste op med 2700,- for et sæt.
Men det er den billgste stel-tuning man kan foretage.

Peter

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-05-01 15:30

Så skulle du prøve originale Russiske standard dæk de er lavet af brugte
kondomer og engangs bestik dvs. at de er i bedste fald bare livsfarlige i
regnvejr ellers er de bare normal farlige dvs nul grip men masser af
holdbarhed ( 2-3 sæt til en Mc´s levetid)

--
Interreseret i Russiske Mc´er som jeg der kører på Izh Planeta 5
så kig her:

Fra : Peter Sindrup

Dato : 11-05-01 22:23

Nej, ellers tak.
Så tror jeg jeg vil "nøjes" med et helt almindeligt japansk dæk anno 2000,
unden genbrugsmaterialer med med selica

P-)