Mine erfaringer stammer fra instrumenteringen til en hydraulisk manøvreret
40 hk Johnson motor, monteret på en Ryds 435FC.
Straks fra første start, og gennem 2 sæsoner har begge instrumenter dugget
kraftigt under motordrift. Mærkeligt nok forsvinder duggen hurtigt igen
efter stop. Mange forsøg med tætninger, tørluftfiltre, udskiftning af
instrumenterne og selveste servicechefen i OMC, Hans Holmen har
afslutningsvis været indblandet. Dette sidste med et meget kummerligt
resultat.
Men jeg giver ikke op. Instrumenterne er nu hver forsynet med 2 store
nettildækkede udluftningshuller for at skabe gennemtræk.
Pulten hvori instrumenterne er monterede bliver afspærret fra det fugtige
skrogmellemrum ved hjælp af skumgummi, og der bliver
monteret en stor gællerist under rattet, hvorved rummet med instrumenterne
bliver krydsventileret.
Resultatet af disse anstrengelser vil senere blive beskrevet i en udvidelse
af min hjemmeside < home19.inet.tele.dk/ryds-omc >
I denne har jeg allerede beskrevet en Ryds båds elendige montage og
sikkerhedskvalitet, og hvordan en Johnson motor leveres med en
konstruktionsfejl, som de fleste sikkert må leve med. mvh Børge
|