Hvad har min glødelampe, forlys og kabinep~
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-09-04 01:32

Hej

Noget underligt er ved at ske med min gamle Golf 2 GTD. Jeg har en stykke
tid lagt mærke til at når jeg kom kørende og tændte mit forlys, så kom min
forvarmelampe med et kort glimt.

Nu for leden ville den så ikke forvarme efter jeg fra kold havde kørt de 500
meter til dagpejen. Det plejer den ellers. Nå, men så var det jeg så at
lyset var tændt. Slukkede lyset og vupti, så vil den forvarme!?

I dag faldt jeg så ud af, at min kabineblæser havde samme effekt. Den var
tændt på trin 2 (af 4) og så var der heller ingen forvarme. Slukkede jeg
blæseren virkede alt normalt igen.

Jeg kan nok regne ud, at det er når der er en forbruger koblet på batteriet
at forvarmen svigter, men det kan da ikke passe, at en lille kabineblæser på
trin 2 kan trække mit batteri i knæ, når det fint kan levere strøm til både
forvarme og startermotor. Den virker på ingen måde træt når starteren skal
vride en kold motor om morgenen.

Nogen der kan se en dybere mening med min ellers dejlige Golf´s opførsel?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Lykke

Dato : 05-09-04 08:05

"Ole Frederiksen" <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vride en kold motor om morgenen.
>
> Nogen der kan se en dybere mening med min ellers dejlige Golf´s opførsel?

Jeg tror helt sikkert at du har et problem med en stelledning. Hvis der
mangler en stel eller den er svag, trækker du stel igennem de andre
brugsgenstande, pærer mm.
Jeg fik forøvrigt lavet kørelys på min golf 2 1,6D med det resultat at
første jeg forsøgte at stoppe motoren på nøglen, ville den ikke stoppe. Da
jeg af gammel vane havde tændt lyset, havde mek. taget strømmen fra den
forkerte + med det resultat at tændingen stadig fik strøm, selv om nøglen
var ude.
Jeg valgte ikke at lave det om da jeg så tilgengæld ikke glemmer at slukke
lyset.

mvh
Poul

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-09-04 10:37

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> de 500 meter til dagpejen. Det plejer den ellers. Nå, men så var det
> jeg så at lyset var tændt. Slukkede lyset og vupti, så vil den

En stelforbindelse. Jeg havde ligende bøvl med min Golf 2 GTD. Det tog
lang tid og med mange gorde råd fra kloge mekaniker for jeg fandt ud af
at det var generatoren der ikke fik nok stel.

Prøv at tage et startkabel og sætte på stel på batteriet og lave mere stel til
karrossen og der efter til motoren og se om fejlen forsvinder.

mvh
Henning

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-09-04 10:52

> [...]
> til
> karrossen og der efter til motoren og se om fejlen forsvinder.

Hm....lyder logisk.....i går gav omdrejningstælleren for en kort bemærkning
sig også til at baske som en måge i modvind. Så noget tyder på at noget er i
gære omkring generatoren.....Jeg må ud og fejlfinde....

Tak for hjælpen til Henning og Lykke