Generator kabel på ford escort...?
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 04-09-04 20:41

på min ford sidder der et kabel fra starteren til batteriet... jeg er klar
over det er det kabel der sender størm derned..! MEN hvad med generatoeren?
kommer der et kabel fra den over til starteren eller går der et seperat op
til batteriet? jeg har lige skiftet det det går fra stateren til
batteriet... men vil gerne have op graderet alle kabler... så sidder der et
fra generatoren til batteriet eller går det fra generatoren til starteren o
videre derfra til batteriet?

--
Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.

Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : alexbo

Dato : 04-09-04 21:27

"Nikolai R. Jensen" skrev

> så sidder der et fra generatoren til batteriet eller går det fra
generatoren til starteren o
> videre derfra til batteriet?

Med alle de mange forskellige Escorter der er fremstillet i ca 30 år, er det
nemmeste nok at kigge efter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-09-04 21:32

"Nikolai R. Jensen" <Nikolai@go-loud.dk> skrev i en meddelelse

>.. men vil gerne have op graderet alle kabler...

Hvoff' det, er der noget som ikk virker?. Et godt råd et at få fat i en
GDS-bog til bilen, fx. Haynes, så har du chancen til at rette op på skaden,
hvis du kommer til at pille ved noget, hvor du skulle have beholdt fingrene
i lommen ;)).

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 04-09-04 21:44

det er en ford escort 1.6 ghia fra 91.

det er pga. anlægget jeg vil have opgraderet alle kablerne... får en ny 130
amp generator på i løbet af ugen...! derfor jeg gerne vil have dem
opgraderet!

Fra : alexbo

Dato : 04-09-04 22:21

"Nikolai R. Jensen" > skrev

> det er pga. anlægget jeg vil have opgraderet alle kablerne... får en ny
130
> amp generator på i løbet af ugen...! derfor jeg gerne vil have dem
> opgraderet!

Du kan sætte det kabel lige som du vil, starterkablet er så stort at om du
sætter generatorkablet på starteren eller på batteriet gør ingen forskel.
Bare forbindelserne er gode.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-09-04 22:01

> [...]

>kommer der et kabel fra den over til starteren eller går der et seperat op

Der kan være begge dele - det er lidt forskelligt, hvordan det laves

På min Sierra DOHC fra 90, er der et tykt kabel mellem
batteri<->starter, og et tyndere fra generatoren til batteriet

Alle forbrugere i bilen, får strøm fra +polen på batteriet. Så hvis du
skal have noget mere høvl til at trække en gedigen forstærker, er det
kablet der kommer ud fra Generatoren, du skal "forbedre"

(også selv om dit grej, i virkeligheden hiver strøm fra batteriet)

jeg har lige skiftet det det går fra stateren til batteriet...

Det gavner nok mest når det bliver rigtig vinter engang ;)

--
jan@Fedtegreven.dk