Kondens i forlygte
Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-09-04 18:03

Hej NG

Hvorfor kommer der kondens i en forlygte? Der er ikke stenslag. Kan det
så kun betyde en utæthed mellem glas og parabol eller er der en anden
forklaring.

Allan Bojesen
Med bedugget forlygte

Fra : ham-der

Dato : 03-09-04 19:01

"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvorfor kommer der kondens i en forlygte? Der er ikke stenslag. Kan det
> så kun betyde en utæthed mellem glas og parabol eller er der en anden
> forklaring.

Det kan såmænd også være fordi gummipakningen der sidder og dækker for pære
og fatning mangler, eller ikke sidder rigtig, og det er nok den mest
sandsynlige årsag.

Fra : K ö n i g

Dato : 03-09-04 19:10

"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor kommer der kondens i en forlygte?

Varme på den ene side samt kulde på den anden side = kondens

MVH Peter König

Fra : Per O.

Dato : 04-09-04 04:58

K ö n i g wrote:
> "Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> Varme på den ene side samt kulde på den anden side = kondens

Ævl ! Mine lygter dugger da aldrig, og jeg bor altså også her i DK, hvor vi
har skiftende vejr !

Per O,
www.skaldepande.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-09-04 20:20

Per O. wrote:

> Ævl ! Mine lygter dugger da aldrig, og jeg bor altså også her i DK, hvor vi
> har skiftende vejr !

Jeg har også kun været udsat for det en gang før, men det var i
forbindelse med et lille stenslag der havde lavet et bette hul.

Allan Bojesen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-09-04 09:18

Allan Bojesen wrote:
> Hej NG
>
> Hvorfor kommer der kondens i en forlygte? Der er ikke stenslag. Kan det
> så kun betyde en utæthed mellem glas og parabol eller er der en anden
> forklaring.

Er det en Ford Ka?

Ford løsning er at bore (!) et hul i plasticlygten.
Jeg ved ikke hvor de borede det.

Mvh
Roberto

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-09-04 20:23

Roberto Saldo wrote:

> Er det en Ford Ka?

Nej det er en Audi 80, -93

> Ford løsning er at bore (!) et hul i plasticlygten.
> Jeg ved ikke hvor de borede det.

Det skal nok være i bunden
Jeg vil afmontere lygten og lægge en silicone strimmel rundt langs
samlingen og se om det hjælper, ellers må der en ny lygte til

Allan Bojesen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-04 22:01

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en Ford Ka?

Hvorfor specielt Ka.
Det råd fik jeg ved et syn af en Escort II for år tilbage.

> Ford løsning er at bore (!) et hul i plasticlygten.
> Jeg ved ikke hvor de borede det.

Det skulle bores nederst i parabolen, sagde synsmanden

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Anders Frank Nielsen

Dato : 04-09-04 15:05

> Hvorfor kommer der kondens i en forlygte? Der er ikke stenslag. Kan det
> så kun betyde en utæthed mellem glas og parabol eller er der en anden
> forklaring.

Ja - lygten er utæt et eller andet sted. Der er nok ikke andet at gøre end
at købe en ny lygte.

/Anders

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-09-04 20:24

Anders Frank Nielsen wrote:

> Ja - lygten er utæt et eller andet sted. Der er nok ikke andet at gøre end
> at købe en ny lygte.

Tak for svar.
Se mit svar til Roberto.

Allan Bojesen