Reklamationer hos THansen.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-09-04 15:14

Hej

Så kom turen til mig.
Jeg havde købt manchetter til støddæmperne foran på Sierra ved THansen.
Det skulle jeg aldrig have gjort, er der nok nogle der vil være bagkloge og
sige.
Dem der siger det har ret.
Har i dag opdaget at den ene manchet er mørnet og revnet.
Hvad gør jeg så?
Jo selvfølgelig, så kontakter jeg firmaet.
Der bliver lyttet til min forklaring, lige indtil jeg siger noget om
reklamation.
Så begynder ham i den anden ende af røret at forklare:
1) at jeg bare skal afmontere manchetten og sende den ind til dem
2) de vil derefter vurdere om den er defekt (den er revnet!)
3) de vil så vurdere om de skal gøre krav mod deres leverandør

Hvis jeg vil kunne bruge bilen, skal jeg selv købe en ny manchet og montere.
Deres behandlingstid af sagen ville være 1-2 uger.
Dvs. at bilen skal stå splittet ad i fortøjet i 1-2 uger for at de kan
vurdere om de vil godkende en reklamation.
At de (måske) vil gøre kav mod deres leverandør, er mig totalt uvedkommende.

Da jeg ikke kan lade bilen stå i den tid, så er løsningen simpel.
Jeg kører et andet sted hen og køber omtalte manchet.

Så meget for deres garantier og deres mål om at have tilfredse kunder.

Jeg er færdig med at handle der.
Vil også fraråde alle andre at handle der.

Hvis ovenstående er skrevet noget rodet, så er det blot fordi jeg stadig er
gal.

Det der er mest irriterende er ikke de sølle 120,- for manchetten.
Det er sgu at jeg skal til at splitte bilen ad, fordi deres produkt ikke
holder.
Hov forresten, jeg glemte at fortælle at det er kun den ene manchet der er
defekt.
Hvis det var begge, så vil jeg sige at det så anderledes ud.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : ///JJ

Dato : 03-09-04 15:29

Uffe Bærentsen wrote:
> 1) at jeg bare skal afmontere manchetten og sende den ind til dem
> 2) de vil derefter vurdere om den er defekt (den er revnet!)
> 3) de vil så vurdere om de skal gøre krav mod deres leverandør

Det er vel normal procedure for enhver butik, der får en vare retur med
reklamationskrav? De overholder da loven, mig bekendt....

> [...]
> vurdere om de vil godkende en reklamation.
> At de (måske) vil gøre kav mod deres leverandør, er mig totalt

Forståeligt træls for dig.

> Så meget for deres garantier og deres mål om at have tilfredse kunder.
> Jeg er færdig med at handle der.
> Vil også fraråde alle andre at handle der.

Skulle de uden videre give dig 120 kr i hånden? I så fald går butikken da
konkurs inden længe. Prøv at se det fra deres side. Du får vel højst
sandsynligt om 1-2 uger en ny manchet - køber du en ny hos dem, kan du vel
få pengene retur om 1-2 uger sammen med en beklagelse fra deres ekspidient.
Hvad mere forlanger du? :)

> Hvis ovenstående er skrevet noget rodet, så er det blot fordi jeg
> stadig er gal.

Forståeligt :)

> [...]
> der er defekt.
> Hvis det var begge, så vil jeg sige at det så anderledes ud.

Dvs. situtaionen ville være værre, ikk? I hvert fald ville jeg så bedre
kunne forstå din reaktion, men her siger du jo netop at der kan være tale om
en produktionsfejl, og det kan T-Hansen sgu ikke drages til ansvar for. Så
hids dig lidt ned og tag det roligt.

Nu vil jeg ikke lyde bagklog, men T-Hansen og lign. butikker fører mig
bekendt ikke 1. klasses varer på alle deres hylder, navnlig reservedele til
biler. Hvad koster sådan en manchet andre steder? Kan der være en årsag til
prisforskellen?

///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 15:37

> Nu vil jeg ikke lyde bagklog, men T-Hansen og lign. butikker fører mig
> bekendt ikke 1. klasses varer på alle deres hylder, navnlig reservedele
til
> biler.

På hvad har de så 1. klasses varer?
Jeg har lige købt 2 mini blybatterier til min ubåd. 6V 4 Ah.

Når jeg måler dem op med min computerlader som kan lave kruver og meget
andet, så er det bare UMULIGT at få mere end 2.94 Ah ud af de NYE batterier.
Det er det rene svindel at sælge varer på den måde. Grrrrrrrrrrrr

Batteriet til min Nokia 7650 holdt lige precis 1 måned så klappede det
sammen.....også købt hos tudehansen.

--
Tom

Fra : ///JJ

Dato : 03-09-04 15:45

Tom wrote:

> På hvad har de så 1. klasses varer?

Jeg ville blot ikke fornærme nogen som er tilfredse med deres køb hos dem.

Hvis jeg skal komme med eksempler, så sælger de diverse voks- og
poler-produkter, ledninger/kabler og skruer/møtrikker. Jeg går udfra de kan
anses som værende okay varer, fordi de samme varer også sælges i dyrere
butikker.

Humlen er måske at undgå det billigste "skrammel" hos dem! :)

///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 15:57

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> butikker.
>
> Humlen er måske at undgå det billigste "skrammel" hos dem! :)

hehe, det er så lige at finde ud af hvordan man undgår det
Men jeg tror hvis jeg "regner" efter så har jeg haft betydelig mere held med
de dele jeg har købt hos Høyer. Så dem vælger jeg fremover når de kun er 50m
væk fra thansen i sønderborg.

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-09-04 19:52

Tom wrote:

> [...]
> meget andet, så er det bare UMULIGT at få mere end 2.94 Ah ud af de
> NYE batterier. Det er det rene svindel at sælge varer på den måde.

Hvis dit måleresultat er retvisende bør du tag fat i forretningen, og bede
dm forklare sig samt levere et batteri som overholder hvad der reklameres
med

> Batteriet til min Nokia 7650 holdt lige precis 1 måned så klappede det
> sammen.....også købt hos tudehansen.

Det har du formodentlig fået byttet, eller penge retur?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 21:19

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis dit måleresultat er retvisende bør du tag fat i forretningen, og bede
> dm forklare sig samt levere et batteri som overholder hvad der reklameres
> med

Orker slet ikke at blive ved med at brokke mig da det bare ender med at jeg
kan få pengene tilbage og så står uden batterier.

> Det har du formodentlig fået byttet, eller penge retur?

Ja det er blevet byttet selv om jeg havde smidt kviteringen væk.

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 04-09-04 08:24

Tom wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Orker slet ikke at blive ved med at brokke mig da det bare ender med
> at jeg kan få pengene tilbage og så står uden batterier.

Så har du jo truffet dit valg. Pak tudekiksene sammen, eller giv dem en fair
chance for at løse problemet ! Hvis du kan bruge dem, så er de vel gode nok
med de 2,94Ah, ellers havde du vel nok formået at bevæge dig ned til TH
igen.

> Ja det er blevet byttet selv om jeg havde smidt kviteringen væk.

Så skulle du jo være glad i stedet for at brokke dig !

Men du vil åbenbart både have god service og stadig brokke dig !
Du er da enhver ekspedients mareridt ... du er jo umulig at gøre tilpas !

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 09:25

> Så skulle du jo være glad i stedet for at brokke dig !
>
> Men du vil åbenbart både have god service og stadig brokke dig !
> Du er da enhver ekspedients mareridt ... du er jo umulig at gøre tilpas !

Der ligger en længere historie bag ved før du kan dømme mig

Jeg har handlet hjullejre til min mondeo hos thansen. Det kostede mig 2
ekstra udskiftninger af x-antal timer da de kun kunne holde et par måneder.
Jeg købte Gabriel støddæmpere hos thansen og måtte køre forgæves 3 gange
fordi de ikke havde fået dem hjem til aftalte tid.
Jeg købte sænkningsfjedre som kun skulle sænke 40 mm. Efter et år var de
nærmest sænket til 60 mm og bilen var under 500 mm ved forlygterne.
Sprinklerdyserne med det blå lys havde løse forbindelser så man hver dag
skulle slå lidt på dem for at få dem til at lyse.
Ribberemmen som jeg købte var 2 cm for kort fordi den var til en mondeo med
automatgear og det opdager man jo først når man har pillet den gamle ud,
hvilket tager pænt lang tid.

Så sammen med det jeg nævnte i tidl indlæg, så vil jeg mene at thansen
"burde" kunne gøre noget bedre.
Det glædelige er så at jeg ikke fremover har planer om at købe bil-dele hos
dem mere, da hoyer som sagt ligger lige over for.

Jeg tuder derfor ikke over de første to sager men mere over at det er som om
at det bare ikke bliver anderledes når man køber hos thansen. Meget af det
de sælger er noget værre bras og når så de ikke formår at levere til aftalt
tid, er jeg som kunde selvfølgelig utilfreds.

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 05-09-04 19:41

KLIP

> [...]
> Meget af det de sælger er noget værre bras og når så de ikke formår
> at levere til aftalt tid, er jeg som kunde selvfølgelig utilfreds.

Det ændrer da ikke ved at du har fået pengene tilbage uden kvittering, og
alligvel er det ikke godt nok ?

Men at du køber så meget til din bil i den biks undrer mig nu endnu mere

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 22:12

> Det ændrer da ikke ved at du har fået pengene tilbage uden kvittering, og
> alligvel er det ikke godt nok ?

Det ville være "godt nok" hvis varene IKKE gik i stykker og de kunne HOLDE
de terminer de laver.
JEG har ikke klaget over at jeg ikke kunne få tingene byttet. Jeg har skam
fået bytte hjullejet den ene gang, men gad ikke 3. gang. Så det var bare 500
Kr ud af vinduet og en masse timer til ingen ting.

> Men at du køber så meget til din bil i den biks undrer mig nu endnu mere

Den var tættest på

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-09-04 19:48

///JJ wrote:

> Det er vel normal procedure for enhver butik, der får en vare retur
> med reklamationskrav? De overholder da loven, mig bekendt....

Det er da fuldstændigt ligeegyldigt hvordan det forholder sig med den
"bagudrettede" reklamation, for dig som slutbruger, det er alene sælgers
problem.

Hans Behandlingstid overfor fabrikanten er det da ikke rimeligt at du skal
financere.

> Skulle de uden videre give dig 120 kr i hånden?

Hvis der er tale om produkt fejl - så er svaret ja..

> I så fald går
> butikken da konkurs inden længe.

Det ville måske være en ide, og måske fint hvis ikke deres forretning kan
bære sådan en sag.

> Prøv at se det fra deres side.

Det er der da ingen som helst grund til. Han skal blot forsvare sig selv
ligesom de gør det.

> [...]
> hos dem, kan du vel få pengene retur om 1-2 uger sammen med en
> beklagelse fra deres ekspidient. Hvad mere forlanger du? :)

Se nu begynder der at komme lidt fornuft i dit indlæg.

> [...]
> være tale om en produktionsfejl, og det kan T-Hansen sgu ikke drages
> til ansvar for. Så hids dig lidt ned og tag det roligt.

Han har da ikke andre som han kan gøre ansvar gældende overfor!

> Nu vil jeg ikke lyde bagklog, men T-Hansen og lign. butikker fører mig
> bekendt ikke 1. klasses varer på alle deres hylder, navnlig
> reservedele til biler.

Hvor ser du de skriver noget i deres reklamer om varens klacificering.

>Hvad koster sådan en manchet andre steder? Kan
> der være en årsag til prisforskellen?

Igen fuldstændigt irellevant med prisforskellen, da de ikke i deres reklamer
siger noget sådant.

Tværtimod siger de i deres reklamer " THansen - så kører det for dig". jow
jow da.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Per O.

Dato : 04-09-04 08:32

> [...]
> sælgers problem.
>
> Hans Behandlingstid overfor fabrikanten er det da ikke rimeligt at du

Enig, men det er jo ikke humlen i sagen .. vel

> Hvis der er tale om produkt fejl - så er svaret ja..

Og hvordan afgør man lige om det er en produktfejl ? Det er jo det de vil
have lov at tjekke .. ikke.

> Det ville måske være en ide, og måske fint hvis ikke deres forretning
> kan bære sådan en sag.

Det er vel mere et spørgsmål om principper. Hvis kunden selv har ødelagt
reservedelen vil man ikke betale .. det er efter min mening fair nok. Jeg
ville heller ikke yde den 'service' at betale pengene tilbage på et produkt
som jeg ikke var sikker på var defekt ved levering !

> Det er der da ingen som helst grund til. Han skal blot forsvare sig
> selv ligesom de gør det.

De forsvarer sig ikke, men følger blok almindelig sund forretningsteknik.
Jeg er sikker på at pengene kommer retur når de får set på sagen.

> Se nu begynder der at komme lidt fornuft i dit indlæg.

Den eneste som har bragt ufornuft herind er da dig !

> Han har da ikke andre som han kan gøre ansvar gældende overfor!

Nej, og de har jo heller ikke nægtet at godtgøre ham den defekte del, de vil
bare være sikre på at han ikke kommer med noget han selv har ødelagt ! Det
er tosser nok som tror de kan knokle noget i stykker, og så gå ned og påstå
at det var i stykker fra starten. De er dem som skaber den slags
forsigtighed fra forretningens side !

At jeg så aldrig selv ville købe reservedele hos T.Hansen er en anden sag.

Per O.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-04 10:42

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, men det er jo ikke humlen i sagen .. vel

Det er da en del af det hele.

> Og hvordan afgør man lige om det er en produktfejl ? Det er jo det de vil
> have lov at tjekke .. ikke.

Hvis du står med 2 ens produkter.
Den ene går i stykker efter relativ kort tid og den anden holder.
De er monteret af samme person, de er udsat for de samme betingelser.
Er den ene bare usædvanlig holdbar?
Nej vel?

> [...]
produkt
> som jeg ikke var sikker på var defekt ved levering !

Samme som ovenfor.

> De forsvarer sig ikke, men følger blok almindelig sund forretningsteknik.
> Jeg er sikker på at pengene kommer retur når de får set på sagen.

Ikke efter hvad de sagde.

Jeg kunne købe en ny og om 1-2 uger så få endnu en.
Hvad skal jeg så med den nye jeg får gratis.

> [...]
påstå
> at det var i stykker fra starten. De er dem som skaber den slags

Som sagt, det er samme person der har monteret begge manchetter.

> At jeg så aldrig selv ville købe reservedele hos T.Hansen er en anden sag.

Nu begynder vi at blive enige
Jeg køber ikke mere ved dem og vil som sagt også fraråde andre at gøre det.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-09-04 21:27

> Det er vel normal procedure for enhver butik, der får en vare retur med
> reklamationskrav? De overholder da loven, mig bekendt....

Det der halter her er at jeg har ikke købt ved deres leverandør.
Altså har jeg intet med det at gøre.
Det er KUN Thansen jeg har noget med at gøre.
Jeg skal således ikke blandes ind i det mellemværende,
der måtte komme mellem Thansen og leverandøren

> Forståeligt træls for dig.

Se svar ovenfor.

> [...]
> sandsynligt om 1-2 uger en ny manchet - køber du en ny hos dem, kan du vel
> få pengene retur om 1-2 uger sammen med en beklagelse fra deres

Køber jeg en ny ved dem, så har jeg ikke noget krav mere.
Efter deres forklaring.
Jeg kan (måske) få en ny manchet ved dem, ikke pengene retur.
Hvad er så formålet med at kunne reklamere?

> [...]
om
> en produktionsfejl, og det kan T-Hansen sgu ikke drages til ansvar for. Så

Pointen er at det netop kun er den ene der er defekt.
De er monteret samtidig, af samme person og har siddet lige længe på samme
bil.
Hvorfor ser den ene ud som ny (næsten) og den anden revnet både her og der?

> [...]
til
> biler. Hvad koster sådan en manchet andre steder? Kan der være en årsag

Jeg tror ikke der er så stor forskel på netop den type manchetter.
Jeg tror dog det er anderledes med feks drivakselmanchetter.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 15:32

> Hov forresten, jeg glemte at fortælle at det er kun den ene manchet der er
> defekt.
> Hvis det var begge, så vil jeg sige at det så anderledes ud.

hvor længe går der før den anden også er mørnet?
Proceduren er næsten den samme for reklamationer for hjullejre på mondeo'er
hos thansen

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-09-04 19:31

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
> bagkloge og sige.
> Dem der siger det har ret.
> Har i dag opdaget at den ene manchet er mørnet og revnet.

Hvor gamle er de??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Rasmus

Dato : 03-09-04 19:51

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

> Hvor gamle er de??

14 dage

mvh
Rasmus

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-09-04 19:58

Rasmus wrote:

> 14 dage

Eneste mulighed for at de kan slippe er at de kan godtgøre at du har
fejlbehandlet produktet subsidiært brugt det forkert.

"Aben" sidder som bekendt fast på THansen skuldre de første 6 mdr. med
hensyn til reklamationsretten og bevisbyrden.

Får evt. en uvildig bedømmelse af skaden inden du afleverer delen til dem.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 04-09-04 19:03

Min erfaring med T.Hansen:

Var til jobsamtale da de åbnede alle de nye afdelinger sidste år. Da jeg
netop kom uf af rummet og 2 sekunder efter jeg havde lukket døren lød det
fra rummet : Sikke en SPASSER, en NAR osv!.

Og jeg har trods alt et 10-tal fra min salgsassistent-eksamen fra Niels
Brock Business College i KBH...

Og Det er altså selve direktøren der sad at sagde sådan. Han er en rigtig
"Fona-sælger-slipse-jakke-dreng..."

Som om din manchet er revnet er han sådan set nok ret så ligeglad. Det
eneste det handler om for ham er PENGE

Fra : Olesen

Dato : 04-09-04 19:14

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min erfaring med T.Hansen:

> Og Det er altså selve direktøren der sad at sagde sådan. Han er en rigtig
> "Fona-sælger-slipse-jakke-dreng..."

Er THansen ikke også kun noget man griner af ?
Altså blinkende lamper, knallertdele som ikke holder
og altskens skrammel ?????

Et måske helt igennem useriøst firma jfr. dit indlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 22:09

> Er THansen ikke også kun noget man griner af ?
> Altså blinkende lamper, knallertdele som ikke holder
> og altskens skrammel ?????

De har da trucker-nosser som jeg vil tro ikke går i stykker

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-04 22:17

> De har da trucker-nosser som jeg vil tro ikke går i stykker

Tør du da sige god for kvaliteten af skumgummiet?
(jeg tør ikke

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-09-04 00:43

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> Tør du da sige god for kvaliteten af skumgummiet?
> (jeg tør ikke

Bliver de da blå med tiden?

Mvh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-04 12:56

> Bliver de da blå med tiden?

Eller kommer der huller i gummiet?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-09-04 21:39

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gamle er de??

De er fra 04-2003 og har kørt ca 14.000km.
Men jeg synes alligevel det er lige kort nok de holder.

Jeg må nok indstille mig på at mine krav er for høje til at de kan opfyldes
af Thansen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henning Lund

Dato : 04-09-04 06:55

Den ligner den gamle historie da jeg engang købte benzinslange hos
THansen som ikke var benzinfast, det mørnede også inden der var gået en
uge, jeg har forøvrigt også købt gummidele til knallerter/scootere som
ikke kunne tåle olie, selv om de skulle være beregnet til det.
Kvaliteten af deres dele er meget meget lav. Hvordan skulle de ellers
kunne sælge delene til den pris?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-04 08:05

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> uge, jeg har forøvrigt også købt gummidele til knallerter/scootere som
> ikke kunne tåle olie, selv om de skulle være beregnet til det.

Det kan være at sælgeren ikke kender forskellen på blyfri og 'almindelig'
benzin.
Jeg har på et rigtigt autoværksted fået at vide at den blyfrie er meget mere
aggressiv.
At sælgeren så ikke ved dette er, IMO en utilgivelig fejl.
Netop fordi han lever af at sælge de ting og de kan være livsfarlige, hvis
de går til på den måde.

> Kvaliteten af deres dele er meget meget lav. Hvordan skulle de ellers
> kunne sælge delene til den pris?

Ved at købe meget stort ind og få store rabatter.
Det er ikke alle der giver køb på kvaliteten, blot for at kunne sænke
prisen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henning Lund

Dato : 04-09-04 16:01

Uffe Bærentsen skrev:

> Ved at købe meget stort ind og få store rabatter.
> Det er ikke alle der giver køb på kvaliteten, blot for at kunne sænke
> prisen.

Det kan jo også være at producenten de handler hos har fået besked om at
produktet max må koste X antal kr i fremstillingsprisen, og så laver de
jo bare med billigere råmateriale, sådan er det da for det meste at
handle i Østen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-09-04 07:59

> Jeg er færdig med at handle der.
> Vil også fraråde alle andre at handle der.

Er det ikke meget naturligt, at du selv betaler en ny - og at de så
eftersender pengene til dig, hvis den går over garantien...?

Kunne manchetten i øvrigt ikke være revnet, selvom den var original..?

Det har jeg sélv prøvet...

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-04 10:45

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke meget naturligt, at du selv betaler en ny - og at de så
> eftersender pengene til dig, hvis den går over garantien...?

Jeg kunne netop ikke få pengene.
Det er der hele historien halter.

> Kunne manchetten i øvrigt ikke være revnet, selvom den var original..?

Alt kan gå i stykker, selv det der er garanti på

> Det har jeg sélv prøvet...

oss' mig, oss' mig

--
mvh Uffe