Spørgsmål om Peugeot
Fra : Jan

Dato : 03-09-04 10:44

Hejsa

Jeg går og overvejer at sælge min Ford Escort St.car 1.8 fra 1998 og købe
mig en brugt Peugoet 406 St.car.

Men:

Er en 1.8 motor ikke for "lille" til sådan en bil, bør man ikke gå op i en
2.0 eller 2.2 ???

Hvor mange kilometer er der i sådan en motor - har ikke ret meget forstand
på disse ting, men kan se at de har kørt mellem 100000 og 130000 hvis de
skal holdes under kr. 2000000 - kan bare ikke finde ud af om det er for
meget.

Vores egen bil som vi har haft fra ny har kørt 120000 og den tænker jeg på
at skifte til har kørt det samme, men vil det så være dumt at skifte -Kan
bare godt lide Peugoet 406 st. car og vil også mene jeg får mere luxsus
osv...
Kan bare ikke finde ud af om det er en god forretning - og så evt. købe en
2.2 - låne over 5 år og så måske stadig have lidt gensalgsværdi om 5 år.

Ja der er så mange kloge her - hvad siger i til min tankegang og ideer.

Mvh

Jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-09-04 10:59

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> Er en 1.8 motor ikke for "lille" til sådan en bil, bør man ikke gå op i en
> 2.0 eller 2.2 ???

Vi havde en 2.0 motor i vores gamle 605'er som sikkert vejede det samme som
en 406'er gør nu, og det var fint nok.

> [...]
> på disse ting, men kan se at de har kørt mellem 100000 og 130000 hvis de
> skal holdes under kr. 2000000 - kan bare ikke finde ud af om det er for

Den havde kørt 298.000 km da vi solgte den og motoren kørte stadig fint.
Peugeot laver gode motorer.

> Ja der er så mange kloge her - hvad siger i til min tankegang og ideer.

Tak for tilliden (fortjent eller ej, jeg komme med mit lille pip

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Pablo

Dato : 03-09-04 11:21

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
stop
> thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do

Har lige købt en Peugeot 406 1,8 SR st.car, årg 2000, 118.000 km.
Har haft den en mdr. og har opsolut ikke fortrudt. Det er selvfølgelig ikke
noge racer fra 0-100 km/t, men den ligger fint på motorvejen med 150-160
km/t
uden de store lydproblemer. Købte bilen for pladsens- og designets skyld.
Venter
barn nr. 3 til november. I øvrigt er bilen med aricondition, fuld
indstillelig føresæde+rat,
varme i sæder og sidespejle, elruder og elspejle, tågelygter for + bag,
tagræglinger og
anhængertræk, og en masse mere bla. fjernbetjent central lås og Pioneer
musikanlæg.
Sølvmetal. Pris. 149.500 kr.

Dejlig bil der dækker vores behov !

Pablo

Fra : Nicolaj C.

Dato : 03-09-04 14:25

> [...]
> 2.2 - låne over 5 år og så måske stadig have lidt gensalgsværdi om 5 år.
>
> Ja der er så mange kloge her - hvad siger i til min tankegang og ideer.

Jeg har for to måneder siden købt en 1,8SR stc fra 1998 med 185kkm på
klokken. Om motoren er stor nok afhænger nok meget af behov og personlig
smag. Jeg kom fra en ultra hurtig og let senfirser GTI-type bil. Lad mig sig
det således - jeg føler mig ikke i særlig høj grad udfordret eller
inspireret til at prøve (fart)grænserne af - og det er måske meget godt. Jeg
købte privat, men fik min kigget på af Peugeot før køb - de var hurtige til
at finde de typiske fejl, som sådan en brugt bil kan have.

Fra : Dorthe

Dato : 03-09-04 18:38

Jan wrote:
> Hejsa

Vi har en 406 stc. fra 1998, som har kørt som sælgebil. Vi købte den for 2½
år siden, og nu har den kørt 300.000 km. (217.000 da vi købte den).
Vi er mægtig glade for vores bil.
Man kan godt bruge en 2.0, men en 1.8 går fint an. Der er vel også lidt mere
benzinøkonomi i en 1.8?!
Dejlig bil, selvom vi har problemer med AC'en, som du kan se af mit indlæg
fra i går.
Mvh Dorthe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-09-04 19:54

Jan wrote:
> [...]
>
> Men:
>
> Er en 1.8 motor ikke for "lille" til sådan en bil, bør man ikke gå op i en

Jo. Det er jo en relativt tung bil.
406'eren deler motorer med Citroën Xantia (og andre). Da jeg skulle købe
Xantia st.car, som er ca. samme vægtklasse som 406'eren, var jeg ude og
prøve en hel del forskellige, både benzin'er og diesel.
Man savner egentlig ikke acceleration i 1.8'eren. Dens lidt dovne optræk
bidrager faktisk lidt til fornemmelsen af "flyder" i Xantia'en. Men
første gang jeg prøvede en 2.0 (uden turbo enddda) kunne jeg straks
mærke forskellen. Fra da af kiggede jeg slet ikke på 1.8'ere, men kun på
2.0 benz, 2.0 turbo-benz og 2.0 diesel.
Det endte med dieselen, men var jeg meget tæt på at købe en 2.0 benz.
Det var brændstoføkonomien der gjorde udslaget.
Jeg ville snuppe en 2.0 benz eller diesel - men 1.8'eren er ganske god,
hvis du ikke har hang til frisk kørsel.

Mvh.