Værktøj til at lave hul i
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-09-04 06:21

Hej

Jeg er ved at montere klimaanlæg i min bil, og skal have laver et hul i
bunden på ca. 3*2,5 cm. Hullet er ridset op, men ved ikke helt hvad det
bedste værkstøj er til formålet...

Og hvad er det bedste at bruge, så det ikke ruster omkring hullet?

Venligst
Hans

Fra : Lykke

Dato : 03-09-04 07:23

Når du laver hul vil der altid være basis for rustangreb, Her kommer så
tektyl eller andet ind i billedet.
Køb et hulbor til stål, med den diameter, eller brug et der er skarpt, så
du ikke får buler omkring hullet eller udvikler unødig varme. Du kan også
bruge en lokker, hvor du borer et lille hul og med et stk lokke værktøj kan
du presse et hul uden besvær.
Boret er billigst.

Mvh
Poul

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-09-04 09:05

Lok er bedst. Der er ikke så meget varmeudvikling......

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-09-04 13:20

Glemte helt at fortælle at hullet er ovalt, så et alm. Bor duer vidst
ikke... Jeg har lånet en rival. Er det noget der duer til formålet?

Venligst
Hans

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-04 15:28

Hans Mouridsen wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved at montere klimaanlæg i min bil, og skal have laver et hul
> i bunden på ca. 3*2,5 cm. Hullet er ridset op, men ved ikke helt hvad
> det bedste værkstøj er til formålet...

Bimetal hulbor 25mm - tilpas med halvrund fil.

> Og hvad er det bedste at bruge, så det ikke ruster omkring hullet?

Blymønjegrunder efterfulgt af lak eller Tectyl. Jeg ville nok nøjes med alm.
rusthindrene grundmaling og Tectyl.

vh
Torben