Max fart
Fra : Martin Kirk

Dato : 02-09-04 20:49

Hej gruppe

Hvem har et link til max fart med trailer i by - landevej - mortervej ?
--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:02

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Hvem har et link til max fart med trailer i by - landevej - mortervej ?

Jeg har ikke et link, men hastighedsgrænserne er som følger:

By: Den skiltede hastighed - dog maks. 70 km/t.
Landevej: 70 km/t.
Motorvej: 80 Km/t.

M.v.h.

Fra : phk

Dato : 02-09-04 21:05

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Hvem har et link til max fart med trailer i by - landevej - mortervej ?

Linket har jeg ikke, men de rigtige svar er

by: maks 50 inden for byskilt med mindre der er skiltet andet dog maks 70
landevej maks 70
motorvej maks 80

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 02-09-04 21:12

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> wrote:

>Hvem har et link til max fart med trailer i by - landevej - mortervej ?

Færdselsloven:
http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/kapitel5.htm

Jeg kan dog ikke finde noget der fortæller omdet forsøg der tillader
at lastbiler og biler med trailere at køre 80 km/t på motorvej.

Men ellers er det nemt nok:
by: 50 km/t eller skiltet hastighed dog max 70 km/t
udenfor by: 70 km/t eller skiltet hastighed hvor denne er lavere end
70
motorvej: 80 km/t eller skiltet hastighed hver denne er lavere end 80

--
Leonard

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-09-04 21:37

Leonard wrote:

> Men ellers er det nemt nok:
> by: 50 km/t eller skiltet hastighed dog max 70 km/t

Øøhm, jeg mener nu helt bestemt at have fået at vide af min kørelærer for et
par år siden, at det hedder max. 50 km/t med trailer efter byskilt - uanset
om der står angivet en højere hastighed som fx. 60 eller 70 km/t. Har
diskuteret det før med en gut, og der endte jeg så hudt jeg visker med
flertallet og vandt vist dermed væddemålet.
Jeg vil da gerne se andet bevist, hvis ikke det er rigtigt...?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-04 21:46

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> flertallet og vandt vist dermed væddemålet.
> Jeg vil da gerne se andet bevist, hvis ikke det er rigtigt...?

Det bliver faktisk ofte diskuteret - også blandt kørelærer. Men den er go'
nok., det er den skiltede hastighed der gælder. Det har noget med over-
eller under 3500 kg at gøre.

M.v.h.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-09-04 21:47

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil da gerne se andet bevist, hvis ikke det er rigtigt...?

Hvis køretøjet er >3500kg har du ret:
http://www.politi.fo/dansk/faerdselsloven.htm

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-09-04 21:56

> [...]
> flertallet og vandt vist dermed væddemålet.
> Jeg vil da gerne se andet bevist, hvis ikke det er rigtigt...?

Hvad med færdselslovens § 43 Stk. 3.

For biler med en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg må hastigheden
uanset § 42 aldrig overstige 70 km i timen, hvis der er tilkoblet
påhængsvogn, sættevogn eller registreringspligtigt påhængsredskab, herunder
campingvogn

For mig er der ikke så meget at diskutere - udover at reglen med 80km/t på
motorvej. Den mangler givetvis af den grund at materialet jeg citerer er for
gammelt.