Store hunde og bagsæder...
Fra : Peter

Dato : 02-09-04 17:30

Jeg påtænker at købe en Audi A6 og vil høre hundeejeres erfaringer med
hvordan de har det med at sidde på bagsædet i en sedan, i forhold til at få
rum for sig selv i en stationcar. Jeg tænker her på Sct. Bernhardlignende
størrelser...

Og er der ikke noget med at man kan skaffe noget udstyr som hindrer dem i at
falde ned fra sædet (lukker af for fodrummet)?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-09-04 18:04

"Peter" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

at
> falde ned fra sædet (lukker af for fodrummet)?

Jeg kender ikke til noget udstyr der lukker af for forrummet, men vi bruger
en sele til vores så hun kan spændes fast med en af bilens seler. De fås i
forskellige størrelser og er ikke så tosset, selv en Dalmatiner som vores
bliver ret tung nå den kommer flyvende med x km/t hvis man er så uheldig at
komme ud for et uheld.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter

Dato : 02-09-04 21:09

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> bliver ret tung nå den kommer flyvende med x km/t hvis man er så uheldig

Ja, det tror jeg også er et must.

Fra : anders majland

Dato : 02-09-04 19:40

> [...]
> hvordan de har det med at sidde på bagsædet i en sedan, i forhold til
> at få rum for sig selv i en stationcar. Jeg tænker her på Sct.

Prøv også at spørge i dk.fritid.dyr.hund

Men jeg ville være mere nervøs for hvordan sædet klarer det .... Jeg
ville nok anbefale et kraftigt betræk - evt med noget trykfordelene
under.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Peter

Dato : 02-09-04 21:11

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41376955$0$205$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv også at spørge i dk.fritid.dyr.hund

Det vil jeg prøve.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-04 19:57

On Thu, 02 Sep 2004 16:29:57 GMT, "Peter" <nospam@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Og er der ikke noget med at man kan skaffe noget udstyr som hindrer dem i at
>falde ned fra sædet (lukker af for fodrummet)?

Det besvarer ikke dit spørgsmål, men kunne man ikke vedtage en lov der
siger, at hvis en bil har været anvendt som hundetransport, skal den
være mærket, så uskyldige brugtbilkøbere ikke render ind i sådan en
stinkadorus?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-09-04 20:15

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

> [...]
>siger, at hvis en bil har været anvendt som hundetransport, skal den
>være mærket, så uskyldige brugtbilkøbere ikke render ind i sådan en

Sikke no'et sludder - folk kan vel bare lade være med at være
forkølede, når de skal handle bil ;)

Sagde manden, der tager futteren, når kræ'et skal i vandet ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-09-04 08:42

"Peter" <nospam@yahoo.com> wrote in message
> [...]

> rum for sig selv i en stationcar. Jeg tænker her på Sct. Bernhardlignende

Vores flatcoated retriever sad først på bagsædet i vores gamle Peugeot
605'er. Hunden er ca. på størrelse med en schæfer og det var ikke noget
problem.
Men husk hundeselen.

> Og er der ikke noget med at man kan skaffe noget udstyr som hindrer dem i
at
> falde ned fra sædet (lukker af for fodrummet)?

Det er ikke så meget det du skal bekymre dig om, snarere det at en Sct.
Barnhardsligende hund kvaser forsædet i et sammenstød uden hundesele.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop