Herre! tilgiv mig thi jeg har syndet.
Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 01-09-04 20:39

Onsdag henunder aften. Triller hjem fra møde i Jylland. 150Km/t på KB
motorvejen. Satan og helvede en boble på vejen. Ind til højre og vi ligger
alle som perler på en snor og venter på han vælter eller at han knalder en
ulyksalig som ikke har set ham.

Til min store forundring - og udelte begejstring begynder boblen at jage
alle de sædvanlige kålhoveder som ikke har forstået hvad højrekørsel er.
Helt op i bagruden på dem og blinker dem i nakken med det lange lys. En
efter en trækker idioterne ind til højre - på nær en enkelt! En billist
fatter ikke en bjælde og bliver liggende i midtersporet. Man kan næsten
fornemme hvordan alle holder vejret i spændt forventning - det er næsten for
godt til at være sandt....... oh fryd blå blink og ind til siden -
pumpedysen trækker hurtigt forbi de andre og jeg aner store grin bag
forruderne - jeg selv bander over at jeg tog sorte bukser på og griber efter
køkkenrullen i en salig lykkerus. Endelig HÆVN!

Tilgiv mig alle de gange jeg har svinet motorcykelbetjente til! Jeg æder det
i mig igen.

Fra : Thomas H.

Dato : 01-09-04 20:53

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
efter
> køkkenrullen i en salig lykkerus. Endelig HÆVN!

Hehe, lækkert! Men jeg garanterer dig for, at vedkommende på ingen måde
forstår hvad han/hun har gjort forkert, indtil han/hun har fået det
forklaret tydeligt et par gange, vedkommendes første kommentar til betjenten
vil højst sandsynligt være: Goddag, jeg kørte altså det jeg måtte! - for det
har folk jo lært er det vigtigste i verden

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-04 21:04

Thomas H. skrev:

> [...]
> betjenten vil højst sandsynligt være: Goddag, jeg kørte altså det jeg
> måtte! - for det har folk jo lært er det vigtigste i verden

Og det er i bund og grund sørgeligt. Det er nok noget af det mindst
vigtige efter min færdselsbog.

Hvis alle folk holdte tilbage som de skulle, overholdte vigefligter og
deslige, så kunne man ganske forsvarligt køre 200 igennem byen..

Men overholdes intet af ovenstående kan det være ganske livsfarligt bare
at køre 50.. :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian

Dato : 01-09-04 21:58

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
>
> Hvis alle folk holdte tilbage som de skulle, overholdte vigefligter og
> deslige, så kunne man ganske forsvarligt køre 200 igennem byen..

Haha.... here we go again

Dét der mener du forhåbentligt ikke seriøst.
Den vigtigste regel er vel at køre efter forholdene. Da du ofte i en bil er
den "tunge" trafikant, må du slappe af i højrefoden og tage det lidt roligt
igennem byen.... selv om det er hårdt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-04 22:03

Brian skrev:

> Hejsa

G'aften.

> Haha.... here we go again

JEP

> Dét der mener du forhåbentligt ikke seriøst.

Joh da? Der sker jo ingen uheld for alle holder tilbage for dem de skal.

Det er selvf. sat op på en spids for jeg mener ikke der skal køres med
200 igennem byen men som det er nu (ihvertfald i Kolding) så er det med
livet som indsats bare at køre 50 :-/

Jamen vi er helt enige

Fra : Brian

Dato : 02-09-04 18:55

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Joh da? Der sker jo ingen uheld for alle holder tilbage for dem de
> skal.

Okay, så din version af en by er altså uden folk på gåfod, heller på vejen,
sving og den slags pjat ?

Jeg ved, at det ikke er sådan i Kolding

> Det er selvf. sat op på en spids for jeg mener ikke der skal køres med
> 200 igennem byen men som det er nu (ihvertfald i Kolding) så er det
> med livet som indsats bare at køre 50 :-/

Og det er så også sat på en spids ?
Jeg synes nu ikke det er værre i Kolding end andre steder...

> Jamen vi er helt enige

Helt enige bliver vi nok aldrig

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 19:16

Brian skrev:

> Hejsa

Hej

> Okay, så din version af en by er altså uden folk på gåfod, heller på
> vejen, sving og den slags pjat ?

Folk på gågod holder jo også tilbage ikke? Husk nu det er den perfekte
verden der her tales om..

> Jeg ved, at det ikke er sådan i Kolding

Der er sving ihvertfald.

> Og det er så også sat på en spids ? Jeg synes nu ikke det er værre i
> Kolding end andre steder...

KBH er endnu værre men der er folk sq syge i bøtten mht. trafik.

> Helt enige bliver vi nok aldrig

Det tror jeg nu nok På et eller andet tidspunkt.

Fra : Brian

Dato : 02-09-04 19:52

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Folk på gågod holder jo også tilbage ikke? Husk nu det er den perfekte
> verden der her tales om..

Den perfekte verden... det sagde du ikke til at starte med, så den gælder
ikke
Desuden dræber det diskussionen

> KBH er endnu værre men der er folk sq syge i bøtten mht. trafik.

Eller også er der bare flere på vejene = flere tosser

> Det tror jeg nu nok På et eller andet tidspunkt.

Nope... jeg overgiver mig aldrig!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 20:13

Brian skrev:

> Hejsa

Hey

> Den perfekte verden... det sagde du ikke til at starte med, så den
> gælder ikke

Jo det lå implicit. Et samfund hvor alle holder tilbage som de skal mv.
er jo den perfekte verden. Jeg skrev det ikke men jeg vil mene det stod
ret så tydeligt. I den perfekte verden udelukkes alle de "hvad nu hvis".

> Desuden dræber det diskussionen

Nok det bedste

> Eller også er der bare flere på vejene = flere tosser

Også det men de kører altså alternativt derovre.

> Nope... jeg overgiver mig aldrig!

Der er jo intet at overgive sig til.. vi mener det samme men går forbi
hinanden

Fra : jk

Dato : 02-09-04 07:52

"Brian" <brian@nejtak.dk> wrote in message
> Hvis alle folk holdte tilbage som de skulle, overholdte vigefligter og

æhh.. vil du ikke lige forklare det til et barn på 6 år..., så er det måske
nemmere at bremse med blot 50km/t end 200... inden der ligger 1 styk 6 åríg
som en blodig masse på din køler...

/JK

Fra : Peter Weis

Dato : 02-09-04 18:02

"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> wrote in

> [...]
> måske nemmere at bremse med blot 50km/t end 200... inden der ligger 1
> styk 6 åríg som en blodig masse på din køler...

Martin vil måske synes at det pynter.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 19:17

Peter Weis skrev:

> Martin vil måske synes at det pynter.

Det vil Martin ikke synes nej han vil ej.

Fra : Peter Weis

Dato : 03-09-04 16:25

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> Det vil Martin ikke synes nej han vil ej.

Det er jeg meget glad for

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 19:17

jk skrev:

> æhh.. vil du ikke lige forklare det til et barn på 6 år..., så er det
> måske nemmere at bremse med blot 50km/t end 200... inden der ligger 1
> styk 6 åríg som en blodig masse på din køler...

Læs nu det jeg skriver...

Alle, ALLE, a-l-l-e siger skriver ALLE holder tilbage. Det gælder også
møgungen på 6 år som ikke burde færdes ude i trafikken uden en voksen.

Hint: Det er den perfekte verden der ikke findes DERFOR kan det lade sig
gøre forsvarligt med de 200.

Jeg tror du tager det hele en tand for bogstaveligt...

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-04 11:04

Martin Johansen [6000] wrote:

> Læs nu det jeg skriver...
>
> Alle, ALLE, a-l-l-e siger skriver ALLE holder tilbage. Det gælder også
> møgungen på 6 år som ikke burde færdes ude i trafikken uden en voksen.

Jaja, børnene ud af byen - der skal jo biler frem. Flot :-/

Torben - far til 2

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-09-04 10:22

Torben Scheel wrote:

> Jaja, børnene ud af byen - der skal jo biler frem. Flot :-/
>
> Torben - far til 2

Det er da din pligt at fortælle dine poder at man ikke leger ude på
vejen, hvem skulle ellers?

Mvh
Roberto

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-04 12:06

Roberto Saldo wrote:

> Det er da din pligt at fortælle dine poder at man ikke leger ude på
> vejen, hvem skulle ellers?

Øh? Mine børn leger ikke på vejen, men skal til og fra skole/børnehave hver
dag. Og det er en læreproces jeg fører dem igennem, bl.a. ved at give dem
ansvar for at se sig for selv. Det kan lade sig gøre når man har fornuftige
fartgrænser, ikke hvis prioriteten alene er bilernes fremkommelighed. Jeg
anfægter såmænd bare Martins vildfarelse om at børn ikke har noget at gøre
uden voksne i (by)-trafikken.

vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-09-04 10:27

Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:

> Jaja, børnene ud af byen - der skal jo biler frem. Flot :-/

Hvor står der at de skal ud af byen?
Der står, at de skal være i trafikken...

Mener du da, at de skal lege på vejene i trafikken?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-09-04 10:29

Morten Fruergaard wrote:
> Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:

> Hvor står der at de skal ud af byen?
> Der står, at de skal være i trafikken...
>
> Mener du da, at de skal lege på vejene i trafikken?

Desværre er der en tendens til at fralægge sig ansvaret bare der er børn
indvolveret. Man bliver ikke dummere bare fordi man får børn tak!

Mvh
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-09-04 10:46

Roberto Saldo telepaterede følgende til sin PC:

> Desværre er der en tendens til at fralægge sig ansvaret bare der er
> børn indvolveret. Man bliver ikke dummere bare fordi man får børn tak!

Hvem har sagt det?
Man = generalt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-09-04 10:55

Morten Fruergaard wrote:
> Roberto Saldo telepaterede følgende til sin PC:

> Hvem har sagt det?
> Man = generalt.

Det var ikke dig, bare nogen af de kommentarer man hører, fex:

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-04 12:11

Morten Fruergaard wrote:
> Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:

> Hvor står der at de skal ud af byen?

Martins indlæg handler om hastighed i byerne, hvor der efter hans mening
ikke bør være børn der færdes alene. Derfor tager jeg det store spring at
skrive som jeg gør.

> Der står, at de skal være i trafikken...

Har du ikke formuleret denne lidt forkert?

> Mener du da, at de skal lege på vejene i trafikken?

Nej. Men selv børn har et transportbehov der ikke nødvendigvis er mindre
vigtigt end en voksens - selv hvis den voksne er lokaliseret i en bil

vh
Torben

Fra : Peter Weis

Dato : 03-09-04 16:25

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Martins indlæg handler om hastighed i byerne, hvor der efter hans mening
> ikke bør være børn der færdes alene. Derfor tager jeg det store spring at
> skrive som jeg gør.

I øvrigt er det jo ikke kun børn, men også dyr. Hunde kan pludseligt
springe ud af en indkørsel. Hvis det er en lidt stor krabat, er det ikke en
gang sikkert at Martin nogensinde når at fortryde sin hastighed.
Og på landevejene kan der pludseligt komme rådyr i vejen, eller sågar
kreaturer der er brudt igennem hegn.
Der er ikke mange steder der er oversigt til at køre 200 km/t, specielt
ikke i byer, uanset om alle andre trafikanter overholder deres vigepligt.

mvh
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-09-04 10:39

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvis alle folk holdte tilbage som de skulle, overholdte vigefligter og
> deslige, så kunne man ganske forsvarligt køre 200 igennem byen..

Nej, for hvis et kryds skifter til rødt kan du ikke nå at bremse

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 19:18

Hans Joergensen skrev:

> Nej, for hvis et kryds skifter til rødt kan du ikke nå at bremse

I know..

Men spil nu lige lidt med på den perfekte verden. :)

Fra : No1

Dato : 01-09-04 21:58

> [...]
> vil højst sandsynligt være: Goddag, jeg kørte altså det jeg måtte! - for det
> har folk jo lært er det vigtigste i verden

Sådan er det, når det offentlige har overtaget ansvaret for folks liv
ned til mindste detalje med et fintmasket net af regler.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-09-04 22:49

> Sådan er det, når det offentlige har overtaget ansvaret for folks liv
> ned til mindste detalje med et fintmasket net af regler.

Næeh, bare put mere politi på gaden som vil stoppe trafikanter for selv de
små overtrædelser. Så kan det nok være at folk pludselig får travlt med at
repetere færdselsloven og teoribogen igen.

Mvh

Emil

Fra : No1

Dato : 02-09-04 09:00

> Næeh, bare put mere politi på gaden som vil stoppe trafikanter for selv de
> små overtrædelser. Så kan det nok være at folk pludselig får travlt med at
> repetere færdselsloven og teoribogen igen.

Det ville være ok, hvis reglerne var mere fornuftige. Fx fartgrænserne.

Fra : Thomas H.

Dato : 02-09-04 09:03

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> Sådan er det, når det offentlige har overtaget ansvaret for folks liv
> ned til mindste detalje med et fintmasket net af regler.

Vi er helt enige, det er som om at det er blevet forbudt/unødvendigt at
tænke selv.
Jeg hørte seriøst en ringe ind til trafikradio, for at advare folk imod
lavtstående sol !! ...det er fandeme rart at vide, hvis nu man ikke lige
selv fik øje på den 1 million km store ildkugle der hænger oppe på himlen.
Folk ringer også ind og advarer at der falder kraftigt regn, så man skal
køre forsigtigt ...

Fra : Brian

Dato : 02-09-04 19:55

Hejsa

Thomas H. skrev:

> Vi er helt enige, det er som om at det er blevet forbudt/unødvendigt
> at tænke selv.

Wauww.... jeg tror faktisk at jeg er enig med dig!

> [...]
> imod lavtstående sol !! ...det er fandeme rart at vide, hvis nu man
> ikke lige selv fik øje på den 1 million km store ildkugle der hænger

Hehe... det eneste der er dummere, er de forbandede afstandspile på
vejen. Hvis folk ikke kan bedømme afstanden, er det af med kortet.

Den politik ville desuden give god plads på vejene

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-04 20:39

On Thu, 2 Sep 2004 20:54:52 +0200, "Brian" <brian@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>vejen. Hvis folk ikke kan bedømme afstanden, er det af med kortet.
>
>Den politik ville desuden give god plads på vejene

Du bliver nok nødt til at forklare mig, hvorfor du mener at
afstandspile på vejbanen er ubegavet. Der går stort set ikke én eneste
dag, uden at der sker harmonikasammenstød på motorvejsnettet rundt om
København.

De kan da kun forekomme hvis afstanden til den forankørende ikke er
tilstrækkelig.

Hvis det skyldes andre faktorer vil jeg gerne vejledes.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 20:51

> [...]
> tilstrækkelig.
>
> Hvis det skyldes andre faktorer vil jeg gerne vejledes.

At man er faldet i søvn eller optaget med at læse avis, spise morgenmad, osv

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 02-09-04 21:04

Hejsa

Folmer Rasmussen skrev:

> Du bliver nok nødt til at forklare mig, hvorfor du mener at
> afstandspile på vejbanen er ubegavet.

Det mener jeg skam heller ikke, de er der nok af en grund.
En eller anden har nok brugt alt for mange skattepenge på, at
regne sig frem til deres placering osv....

Det jeg mener er fjollet, er at der overhovedet er brug for
dem. Hvis folk skal holdes så meget i hånden når de færdes
i trafikken, har de ikke noget at gøre der.

> Der går stort set ikke én eneste
> dag, uden at der sker harmonikasammenstød på motorvejsnettet rundt om
> København.

Nææ, og jeg tvivler på at de pile kan nedbringe dem.

> De kan da kun forekomme hvis afstanden til den forankørende ikke er
> tilstrækkelig.

Og du mener at de pile vil hjælpe på afstanden ?
Jeg er temmelig sikker på at de hurtigt bliver hverdag, folk blæser
ihvertfald på dem herovre på fastlandet.

Men som sagt, det jeg først og fremmest reagerede på, er at de
overhovedet er at finde på vejen.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 02-09-04 20:33

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Jeg hørte seriøst en ringe ind til trafikradio, for at advare folk imod
>lavtstående sol !

Ja, det kunne dælme være rart om der var en lille smule fornuftig
tænken inden radioværten trykker på trafikknappen og afbryder med
noget ret så ligegyldigt eller ret så åbenlyst.

En melding om at der kører en militærkolonne på motorvejen, eller at
der holder en lastbil i nødsporet osv osv er da inderligt ligegyldige,
hvis ikke trafikken er gået helt i stå og der er kø.

--
Leonard

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-09-04 05:24

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message news:41362542$0$243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> forruderne - jeg selv bander over at jeg tog sorte bukser på og griber efter
> køkkenrullen i en salig lykkerus. Endelig HÆVN!

LOOOL. Kanon.

> Tilgiv mig alle de gange jeg har svinet motorcykelbetjente til! Jeg æder det
> i mig igen.

Ja jaaa det er sgu bare til han knalder dig for at køre 150km/t hvor du må køre
130km/t, så er han en stupid boble igen.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 02-09-04 19:21

> LOOOL. Kanon.

> Ja jaaa det er sgu bare til han knalder dig for at køre 150km/t hvor du må
køre
> 130km/t, så er han en stupid boble igen.

Forbandede stupide hjernedøde boble pikhoveder (Slagelse i sydgående retning
klokken 10) - det er ik engang løgn. Dog kun en tusse blev "nedskrevet "til
138 km/t

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-09-04 20:13

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message news:41376472$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> klokken 10) - det er ik engang løgn. Dog kun en tusse blev "nedskrevet "til

haahaha er kan du bare se , fik lige mit girokort fra Svenborg politimester idag
det blev sgu osse en tusse.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6