hvad efter der er sprøjtet.
Fra : cbr1k

Dato : 31-08-04 14:56

Jeg har sprøjtet noget metal med autolak, og nu skal jeg så polere på det
for at få det helt pæn

korn 1000 gør det mat, så det duer ikke. Hvad med noget slibemiddel ala
autosol. ?

Eller hvad er den officiele procedure efter maling?

Fra : Coach [4130]

Dato : 31-08-04 16:15

"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> autosol. ?
>
> Eller hvad er den officiele procedure efter maling?

Har du prøvet med "Slipol"?

Et superfint slibe/polér middel

Det kan fjerne ret så store ridser i lakken.

Mvh
Bri@n

Fra : Rasmus

Dato : 31-08-04 16:48

"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg har sprøjtet noget metal med autolak, og nu skal jeg så polere på det
> for at få det helt pæn
>
> korn 1000 gør det mat, så det duer ikke. Hvad med noget slibemiddel ala
> autosol. ?

.....jeg brugte Slipol til det formål

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 20:45

> [...]
> autosol. ?
>
> Eller hvad er den officiele procedure efter maling?

Den officielle procedure er at male så man IKKE skal slibe
Den autolakerer jeg bruger kan i hvert fald uden at skulle polere (Ja
POLERE)

--
Tom

Fra : Aksel

Dato : 31-08-04 21:04

> [...]
> autosol. ?
>
> Eller hvad er den officiele procedure efter maling?

Slib med 1000 vandslibepapir, poler blank med poleremiddel.

Hilsen Aksel

Fra : FJ

Dato : 01-09-04 08:51

Vandslib med en korn 2000 og sprøjt Klarlak på bagefter.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 01-09-04 13:28

> [...]
> autosol. ?
>
> Eller hvad er den officiele procedure efter maling?

Efter alle svarene at bedømme er der vist ingen officiel procedure

Bo

Fra : FJ

Dato : 01-09-04 15:56

Det der forvirrer lidt er, at hvis der er forbehandlet og sprøjtet
ordentligt, så skulle det være blank nok.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 01-09-04 20:10

Ja, du har for så vidt ret.
Forarbejdet er lige så altafgørende for det færdige resultat, som
de forhold der spiller ind under selve sprøjtningen - tryk, dysestørrelse,
sprøjteafstand,
viskositet, temperatur m.m.

Men spørgsmålet gik på hvad man gjorde for at redde et acceptabelt resultat
i land, når det ikke var lykkedes
i første omgang.

Nu blev der jo ikke gjort opmærksom på hvorvidt der var sprøjtet med dåse
eller en
Harald-pistol til 19,95, og om det drejer sig om en almindelig farve eller
en metallic/effekt ditto,
om der er givet klarlak ovenpå o.s.v, blot at der var malet, og det ikke var
så blankt som ønsket.

Mange af rådene der er givet kan sikkert bruges, dog ikke sandpapirrådet,
hvis det drejer sig om
en ulakeret metallicfarve!

Bo
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : CBR1K

Dato : 03-09-04 17:38

Det er brugt en sprøjtepistol af ok kval og autolak 2. komponent. Res er
sådan set ok, men for lige at få det rigtigt blankt. Vandslibepapir vil nok
tværtom gøre det mat, men jeg vil kigge mig om efter slipol ;)