Første bil
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 30-08-04 22:03

Jeg regner snart med at blive ejer af min første bil.

Jeg har allieret mig med en rigtig god kammerat, som heldigvis er
mekaniker...

Men, han har fundet en Toyota corolla fra '87 (mener jeg) modellen hedder
"California".

Hvad kan i fortælle om en sådan?

Hvor langt kører den på literen, hvor stor motor osv... ? Jeg har ikke
rigtig kunnet finde noget på nettet, så jeg håber der er nogen her der ved
noget...

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Fra : Reaf

Dato : 30-08-04 23:37

Husk at kontakt dit/et forsikringsselskab for pris før du køber noget.

Hvis det er din første bil, bliver det dyyyyyyyyyyyyrt.... :)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-08-04 06:29

"Reaf" <r2os@sol.REMOVEdk> skrev i en meddelelse
> Husk at kontakt dit/et forsikringsselskab for pris før du køber noget.
>
> Hvis det er din første bil, bliver det dyyyyyyyyyyyyrt.... :)

Det bliver vel ikke så slemt, hvis han kun skal have ansvarsforsikring.
Er der overhovedet nogen, der har kasko på en 17 år gammel bil eller er jeg
helt galt på den?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 06:54

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det bliver det ligemeget hvilken bil man begynder med, og han skal jo "ind i
varmen".

> Det bliver vel ikke så slemt, hvis han kun skal have ansvarsforsikring.

Det er vejen frem, og tror at Corollaen er en billig begynder-bil :). Men
det teknimekaniske kan jeg ikke fortælle om :(.

Fra : Thomas

Dato : 31-08-04 14:54

> Men, han har fundet en Toyota corolla fra '87 (mener jeg) modellen hedder
> "California".

Den eneste forskel på denne model og de andre er at den har el soltag og
lidt gejl.

Jeg har dog bemærket at der kører meget få af disse efterhånden, så den skal
nok tjekkes meeeget grundigt for rust inden du køber.

Thomas

som for 17 år siden ville have købt en ny kalifornia, men forhandleren kunne
ikke skaffe flere

Fra : Jan Nielsen

Dato : 31-08-04 18:25

> [...]
> mekaniker...
>
> Men, han har fundet en Toyota corolla fra '87 (mener jeg) modellen hedder

Ikke alverden, udover at det er en 75 hk 1,3'er med 12 ventiler, der er
stort set uopslidelig, jeg har en kollega der kører i en corolla med samme
maskine, og hans har rundet 440.000 km uden at toppen har været afmonteret

Derudover er der vist ikke det store at fortælle, der er som en skrev soltag

Kig efter rust i støddæmpertårnene i bag, bagklap og døre
Undersøg køleren grundigt, er ofte dårlige.

Hvis den går ujævnt i tomgang er der gået en vacuumdåse der er temmelig
peberet, og næsten umulig at skaffe brugt, da de ofte "går" på dem.

Men ellers en fin lille bil, som jeg selv har haft 3 (ikke california) af

Jan

Fra : Martin P.

Dato : 31-08-04 21:48

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse

> Men ellers en fin lille bil, som jeg selv har haft 3 (ikke california) af

Ja absolut fin begynder bil. Se efter om ikke du kan få modellen nyere til
nogenlunde de samme penge? Min første bil var en Corolla fra 88 (Samme 1.3
motor som der ligger i modellen du kigger på) som jeg vist betalte 5000 i
ansvar for som 20 årig. Der blev skiftet bremser og en kobling på de 70t km
jeg havde den. Solgte den ved 225tkm hvor der stadig ikke var nogen mislyd i
motoren.

--
- Martin

Nissan Almera GTi