GALA signal
Fra : Flemming Frandsen

Dato : 30-08-04 11:54

Ved nogen hvordan et GALA signal ser ud?

Det er det signal som bla. Blaupunkt bruger til at justere volumen lidt
op jo hurtigere man kører.

ISO stikket i min bil har ikke det signal, men min radio kan tage det,
så jeg ville gerne kunne finde det et sted så jeg kan sætte det til.

Jeg har læst et sted at GALA skal give 8 pulser pr. hjulomdrejning og
ABS sensoren (som man ikke må røre ved AFAIK) giver 45 pulser pr.
hjulomdrejning, men hvad med et speedometer signal, er der standarder
for det?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 16:12

"Flemming Frandsen" <ff-remove.the.last.invalid@partyticket.net.invalid>
skrev i en meddelelse news:41330738$0$307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> ABS sensoren (som man ikke må røre ved AFAIK) giver 45 pulser pr.
> hjulomdrejning, men hvad med et speedometer signal, er der standarder

Tja i min mondeo kommer der 143 Hz ved 100 Km/t målt med frekvenstæller og
GPS.

PS: Grrrr dit krydsposting virker ikke

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-08-04 06:50

Tom wrote:

> Tja i min mondeo kommer der 143 Hz ved 100 Km/t målt med frekvenstæller og
> GPS.

Dvs 143[1/s](/27.78[m/s]/1.8[m]) => ca 10 stk pr omdrejning?

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 20:31

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Dvs 143[1/s](/27.78[m/s]/1.8[m]) => ca 10 stk pr omdrejning?

Tja det har jeg ikke regnet efter da signalet bliver hevet ud af gearkassen
og ikke fra tandkransen på trækakslerne.

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-09-04 19:06

Tue, 31 Aug 2004 21:30:34 +0200, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 35 linier, i
<4134d1db$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Tja det har jeg ikke regnet efter da signalet bliver hevet ud af gearkassen
>og ikke fra tandkransen på trækakslerne.

Er det noget man kan lave på andre biler der ikke har eletronisk
speedometer?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 19:09

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <4134d1db$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> Er det noget man kan lave på andre biler der ikke har eletronisk

Ja det er da muligt men næppe besværet værd.

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-09-04 06:51

Wed, 1 Sep 2004 20:08:35 +0200, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 21 linier, i
<41361023$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>gearkassen

>Ja det er da muligt men næppe besværet værd.

Men det er sgu rart og have på radioen.
Man behøver ikke skrue op bare fordi bilen pludselig flytter sig

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Paw Jensen

Dato : 30-08-04 16:44

> [...]
> ABS sensoren (som man ikke må røre ved AFAIK) giver 45 pulser pr.
> hjulomdrejning, men hvad med et speedometer signal, er der standarder

Hvad er det for en bil du har ??

Paw
UNIQ-Import