/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Import af stationcar på gule-plader!
Fra : Boesen


Dato : 29-08-04 15:56

Hej ng.

Jeg skal bruge en varebil/stationcar på gule plader her til efteråret, og
har så kigget lidt på at hente en bil i tysklandet.
Jeg er faldet for en passat fra 97 da jeg så kan slippe for de ekstra
8000kr om året i afgift.
På mobile.de er der flere TDI'ere til 35-45.000kr men hvad skal jeg så regne
med at betale i afgift?

Har været inde på toldskat.dk og læse lidt, der har jeg forstået det sådan
at:
De første 14000kr skal der ikke betales afgift af og så skal der betales 95%
af resten.
Det vil sige hvis jeg henter en hjem til 40.000kr ser det således ud:
(40.000-14.000)*0,95= 24.700kr i afgift altså 64.700kr i alt!
MEN hvilken pris går toldskat ud fra? Skal de se min kvit. fra købet og så
gå ud fra den pris?
Der er vel også afgift på udstyr? Som alu-fælge klima-anlæg airbag osv.?
Håber der er en der måske har prøvet at hente en Stationcar hjem på gule
plader, eller en der ved lidt om emnet der kan hjælpe!

Ps. Er godt klar over at jeg lige skal pille sæderne ud, samt lave en skærm
bag førersædet før den kan få gule plader.
--
MVH
Anders Boesen
Suzuki GSX-R400R



 
 
Jacob (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 29-08-04 16:44


"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4131edca$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej ng.
>
> Jeg skal bruge en varebil/stationcar på gule plader her til efteråret, og
> har så kigget lidt på at hente en bil i tysklandet.
> Jeg er faldet for en passat fra 97 da jeg så kan slippe for de ekstra
> 8000kr om året i afgift.
> På mobile.de er der flere TDI'ere til 35-45.000kr men hvad skal jeg så
regne
> med at betale i afgift?
>
> Har været inde på toldskat.dk og læse lidt, der har jeg forstået det sådan
> at:
> De første 14000kr skal der ikke betales afgift af og så skal der betales
95%
> af resten.
> Det vil sige hvis jeg henter en hjem til 40.000kr ser det således ud:
> (40.000-14.000)*0,95= 24.700kr i afgift altså 64.700kr i alt!
> MEN hvilken pris går toldskat ud fra?

Handelsprisen i DK for en tilsvarende vogn. Registreringsafgiften udgør
60-63 % af handelsprisen. En Passat fra 97 koster vel 130000 kr. Devs 81900
i afgift. Så er der ikke meget at spare og det er jo også det Told og SKat
har til hensigt - ellers vil vi jo alle hente biler syd for grænsen.
Men du kan måske få en bil i bedre stand idet udbudet i Tyskland er
væsentlig større

Jacob



Thomas Rasmussen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 29-08-04 17:20

On Sun, 29 Aug 2004 17:44:29 +0200, Jacob wrote:

> Handelsprisen i DK for en tilsvarende vogn. Registreringsafgiften udgør
> 60-63 % af handelsprisen. En Passat fra 97 koster vel 130000 kr. Devs 81900
> i afgift. Så er der ikke meget at spare og det er jo også det Told og SKat
> har til hensigt - ellers vil vi jo alle hente biler syd for grænsen.
> Men du kan måske få en bil i bedre stand idet udbudet i Tyskland er
> væsentlig større

Men er det ikke noget med at hvis bilen er fra før 1995 så er der en
væsentlig reduktion i afgiften? Kender een der importerede en Opel Kadett
1.6i Sedan E fra 1995 hvor han betalte 10000 kr i afgift, og da bilen
havde kostet ham 13.300 i Tyskland, så var det en særdeles god
forretning (og den er *meget* pæn i lakken, selvom den er hvid, og har
ikke trillet ret meget mere end 100.000 km)

/Thomas


Henrik Nielsen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 29-08-04 18:19

"Opel Kadett 1.6i Sedan E fra 1995"

Mener du ikke Astra..??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Thomas Rasmussen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 29-08-04 19:36

On Sun, 29 Aug 2004 19:19:01 +0200, Henrik Nielsen wrote:

> "Opel Kadett 1.6i Sedan E fra 1995"
>
> Mener du ikke Astra..??

Nope, en kadett, men jeg syntes nu ikke det helt holder med årstallet,
så spørgsmålet er om den virkelig er fra 95 eller er lidt ældre. Han
påstår at det er en "sjælden" model her i Danmark... Men kender ikke
det store til Opels tidslinie kontra modelbetegnelser.

/Thomas


Jakob Jeppesen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 29-08-04 21:33


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:pan.2004.08.29.18.36.22.611152@p7.dk.invalid...
> On Sun, 29 Aug 2004 19:19:01 +0200, Henrik Nielsen wrote:
>
> > "Opel Kadett 1.6i Sedan E fra 1995"
> >
> > Mener du ikke Astra..??
>
> Nope, en kadett, men jeg syntes nu ikke det helt holder med årstallet,
> så spørgsmålet er om den virkelig er fra 95 eller er lidt ældre. Han
> påstår at det er en "sjælden" model her i Danmark... Men kender ikke
> det store til Opels tidslinie kontra modelbetegnelser.
>

FYI er den sidste kadett lavet i 1991.

/Jakob



Leonard (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-08-04 17:32

"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> wrote:

>Handelsprisen i DK for en tilsvarende vogn. Registreringsafgiften udgør
>60-63 % af handelsprisen.

Når det er en alm. personbil, ja, men her snakkes om en gulplade
st.car
Mon ikke tommelfinger reglen her nærmere er 35-40% af en tilsvarende
bil i DK i afgift?
- jeg ved det ikke, gætter kun ud fra hvordan det er på personbiler.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Jacob (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 30-08-04 14:40


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:1414j054ogjbequt6vnn41f20ddhinemn5@4ax.com...
> "Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> wrote:
>
> >Handelsprisen i DK for en tilsvarende vogn. Registreringsafgiften udgør
> >60-63 % af handelsprisen.
>
> Når det er en alm. personbil, ja, men her snakkes om en gulplade
> st.car
> Mon ikke tommelfinger reglen her nærmere er 35-40% af en tilsvarende
> bil i DK i afgift?

Nej for hvis det er ud fra handelsprisen i DK, så er denne jo lavere hvis
det er en gulplade bil kontra en hvidplade. Derfor holder de 60% (desværre)

Jacob



Henrik Bøgh (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 29-08-04 18:55

En helt masse bits fra Boesen til dk.fritid.bil gav følgende:

> Hej ng.
>
> Jeg skal bruge en varebil/stationcar på gule plader her til efteråret, og
> har så kigget lidt på at hente en bil i tysklandet.
> Jeg er faldet for en passat fra 97 da jeg så kan slippe for de ekstra
> 8000kr om året i afgift.

Kan du det?
Jeg har egentlig altid ment at det var når første indregistrering i Danmark
var før 2. juni 1998, at man slap for "strafafgiften", men jeg har lige læst
den relevante lovtekst[1] og er faktisk kommet en smule i tvivl.
Nogen der ved hvordan praksis er på området?
Er det nok at den bare er indregistreret første gang i et hvilket som helst
land, før 2. juni 1998 for at man slipper for "strafafgiften"?

[...]

[1]: http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2003/0097829.htm

> Anders Boesen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"He's like a turd that won't flush"
-- Dennis Hopper as Deacon in 'Waterworld'


Thomas Rasmussen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 29-08-04 19:41

On Sun, 29 Aug 2004 19:55:08 +0200, Henrik Bøgh wrote:

> Kan du det?
> Jeg har egentlig altid ment at det var når første indregistrering i Danmark
> var før 2. juni 1998, at man slap for "strafafgiften", men jeg har lige læst
> den relevante lovtekst[1] og er faktisk kommet en smule i tvivl.
> Nogen der ved hvordan praksis er på området?
> Er det nok at den bare er indregistreret første gang i et hvilket som helst
> land, før 2. juni 1998 for at man slipper for "strafafgiften"?

Jeps, jeg kan ikke lige finde den præcise tekst i dit link, men kan så
kigge på min reg. attest

Golf 2, indreg. første gang 6/1 1985 (i Tyskland eller Østrig IIRC)
told-dato 2/9 1998, jeg betaler 1810kr/år i vægtafgift til staten, og
ikke nogen strafafgift.

/Thomas

Leonard (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-08-04 20:11

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:

>Golf 2, indreg. første gang 6/1 1985 (i Tyskland eller Østrig IIRC)
>told-dato 2/9 1998, jeg betaler 1810kr/år i vægtafgift til staten, og
>ikke nogen strafafgift.

Har en Golf 2 en egenvægt på mere end 2.000 kg?
- er det ikke gulpladebiler over denne vægt der betaler den høje
årlige afgift ved privat brug?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Thomas Rasmussen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 29-08-04 21:57

On Sun, 29 Aug 2004 21:10:41 +0200, Leonard wrote:

> Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:
>
>>Golf 2, indreg. første gang 6/1 1985 (i Tyskland eller Østrig IIRC)
>>told-dato 2/9 1998, jeg betaler 1810kr/år i vægtafgift til staten, og
>>ikke nogen strafafgift.
>
> Har en Golf 2 en egenvægt på mere end 2.000 kg?
> - er det ikke gulpladebiler over denne vægt der betaler den høje
> årlige afgift ved privat brug?

Jo, men der skal også betales ekstra afgift hvis den har en totalvægt
under 2001kg (900kr) (bemærk at det er totalvægten de beregner efter og
ikke egenvægten).

<citat af §2 stk 1 [1]>
Af motorkøretøjer omfattet af § 4, stk. 1, II, A,
hvis første indregistrering som nye ligger efter den 2. juni 1998,
betales endvidere tillæg for privat anvendelse samt for blandet privat og
erhvervsmæssig anvendelse.
</citat>

Hvis man så scroller ned til §4 stk1, tabellen markering II, A, kan man
bla. læse at en varevogn magen til golfen (totaltvægt mellem 1001 og
2000kg) skal betale 1810kr i vægtafgift samt 900kr i tillæg for privat
anvendelse pr. år, _hvis_ den har første indreg. dato efter 2/6 1998.

Al dette er fuldstændig ligegyldig hvis bilen (som i tilfældet med en
passat fra 1997) er indreg. første gang før 2/6 1998.

/Thomas

[1] http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2003/0097829.htm




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste