ford mondeo--- CLX..?????
Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 29-08-04 07:33

Hej...

jeg har lige modtaget forsikringspapirene på min mondeo og der er den opført
som en mondeo 1,8 CLX....????
jeg har kigget på reg.attesten og der står der ikke nogle betegnelser efter
1,8...!!!

er der en der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det (CLX) evt. står for
og/eller hvad min bil i givet fald skulle hedde!!!!

det er en ford mondeo 1,8 m. 115HK fra 94 har 4 døre på bagsmækken står der
16V ingen elruder eller detslige den eneste luxus den har er at man kan åbne
bagagerummet+benzinklap inde fra kabinen + der er sat en cobra
alarm+startsspærre i tror ikke det er standart men ved det ikke!!!!

Andes

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-08-04 07:39

"hvad det (CLX) evt. står for"

Er der varme i forruden?

Det mener jeg der er på CLX, og ikke på CL. Mener ikke der er forskel på
motor. Men jeg er nu heller ikke ekspert i Mondeo

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 29-08-04 07:46

nej det tror jeg ikke der er der er kun en kontakt til varme i bagruden ikke
til forruden!!! + der er heler ikke varme i sæderne +der er desværre ikke
omdr.tæller i hvis det kan hjælpe lidt til at indsnævre hvilken 2-3
c-g-l-x-t-d-i--s-k-f-g den skal have efter sig!!!
det er en benzin motor!!!!

Anders

Fra : Olesen

Dato : 29-08-04 08:43

"Dorthe, Rose & Anders" <dar@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
åbne
> bagagerummet+benzinklap inde fra kabinen

Tror IKKE det er en CLX hvis der er manuel rudehejs.
CLX er vel noget af det højeste i udstyr, og elruder
bør være noget af det første luxusudstyr der monteres, mener jeg.

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 29-08-04 11:57

> Tror IKKE det er en CLX hvis der er manuel rudehejs.
> CLX er vel noget af det højeste i udstyr, og elruder
> bør være noget af det første luxusudstyr der monteres, mener jeg.

Hmmm Escort CLX har nu heller ikke elruder...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-08-04 12:14

Martin Nielsen / Fårevejle wrote:

> Hmmm Escort CLX har nu heller ikke elruder...

Tænker du på rustbylden fra Mexico?

Mvh
Roberto

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-08-04 18:16

"Tænker du på rustbylden fra Mexico"

Hed den ikke kun LX...?

Fra : Olesen

Dato : 29-08-04 18:33

> "Tænker du på rustbylden fra Mexico"
>
> Hed den ikke kun LX...?

Jo, fra Brasilien.
Men nu er det som om, Escorten aldrig må dø.
Dên model er jo tussegammel, og klart de fleste
vil være gået til efterhånden.

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 29-08-04 21:42

Nej en MK 5, Den "nye" model som kom i 93 med servo, airbags osv, den hed
CLX, og CL havde hverken servo eller airbags

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-08-04 22:37

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm Escort CLX har nu heller ikke elruder...

Øøøh -- NÅ ???? S åved jeg da godt nok ikke hvad eller hvem der lige hev
mine ruder op og ned når jeg trykkede på knappen mellem sæderne. En eller
anden har da så lige lavet det så smart, at ruderne faktisk kørte op og ned
når der blev trykket, men det er vel bare en tilfældihed -- ikke?? At jeg så
hørte en motorlyd fra døren er vel også tilfældigt. Sagt med andre ord. Der
_er_ elruder i en Escort CLX, der er endvidere opvarmede forsæder, elbagrude
og elfrontrude i den model. Det er standard udstyr i den model, og har du
det ikke i din Escort, ja så er det bare ikke en _ægte_ CLX.

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-08-04 10:09

Hej!

Jesper Jacobsen wrote:
> [...]
> og elfrontrude i den model. Det er standard udstyr i den model, og har du
> det ikke i din Escort, ja så er det bare ikke en _ægte_ CLX.

Der er nu ikke elruder i min Escort 1.6i CLX fra '96 og den er 100% original.
Men der er servo, opvarmede forsæder, elbagrude. Der er iøvrigt heller ikke
opvarmet forrude...

Så mon ikke Ford har leveret lidt af hvert i ekstraudstyr til de kunder der
ville have det? Kunne jeg ihvertfald forestille mig...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 30-08-04 20:10

Hejsa

Kim Voss Schrader skrev:

> Så mon ikke Ford har leveret lidt af hvert i ekstraudstyr til de
> kunder der ville have det? Kunne jeg ihvertfald forestille mig...

Næ, du har den "falske" CLX

På den anden side, så er de modelbetegnelser sjældent til at regne
med... overhovedet ikke i DK

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 08:46

> [...]
opført
> som en mondeo 1,8 CLX....????
> jeg har kigget på reg.attesten og der står der ikke nogle betegnelser

Det gør der vist aldrig eller yderst sjældent

> er der en der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det (CLX) evt. står
for
> og/eller hvad min bil i givet fald skulle hedde!!!!

Hvorfor?
Hvis der på salgspapirer, på bilen og i dine forsikringspapirer står CLX så
er det nok

> [...]
> bagagerummet+benzinklap inde fra kabinen + der er sat en cobra
> alarm+startsspærre i tror ikke det er standart men ved det ikke!!!!

Om bilen er en CL, CLX gør ikke den store forskel på noget som helst.
Afgifter er det samme og bilens værdi det samme som CL.

--
Tom

Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 29-08-04 09:32

Nej det kan godt være at det aldrig står på reg.attesten det er min første
bil så.... men hvordan finder man så ud af hvad den hedder til
"efternavn"?????

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 09:46

> Nej det kan godt være at det aldrig står på reg.attesten det er min første
> bil så.... men hvordan finder man så ud af hvad den hedder til
> "efternavn"?????

Kører ud til en Ford forhandler, han kan lynhurtigt sige dig det hvis han
har været i branchen på dette tidspunkt.
Det med CL, CLX, .........er næsten umuligt at sige da det kun er forskellen
i udstyr som gør det.
Men ud fra hvad du nævner så lyder den ikke til at have noget, så CL vil
være mit bud.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 21:19

> Men ud fra hvad du nævner så lyder den ikke til at have noget, så CL vil
> være mit bud.

Jeg har haft en 1995 Mondeo CLX - den havde omdrejningstæller.

Med venlig hilsen

Rune.