Data på 1999-2001 VW Polo
Fra : Tomas Linnet

Dato : 28-08-04 13:02

Jeg mangler lidt data på VW Polo.
Jeg vil gerne ha lidt mere at vide om motorerne i 1,4 16v 75hk kontra 1,9TDI
90hk.

Jeg er ved at handle og vil gerne ha' lidt tørre tal og sammenligne
med(effekt/moment m.m.)
Er en TDI 30.000,- mere værd med et kørselsbehov på 25000-30000km årligt?

Hilsen Tomas

Fra : Peter

Dato : 28-08-04 13:42

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler lidt data på VW Polo.
> Jeg vil gerne ha lidt mere at vide om motorerne i 1,4 16v 75hk kontra
1,9TDI
> 90hk.

Disse data kan du nok finde hos www.vw.dk eller biltorvet.dk
(brugtbil-guiden)

> Jeg er ved at handle og vil gerne ha' lidt tørre tal og sammenligne
> med(effekt/moment m.m.)

Der er klart mere skub i dieselen - ingen tvivl om det. Den vil også være
mindre larmende.

> Er en TDI 30.000,- mere værd med et kørselsbehov på 25000-30000km årligt?

JA! Det går formentlig lige op - økonomisk set. Men du får en meget mere
lækker motor med en diesel end en 1,4 16v motor.

Endelig kan du chippe dieselen og få endnu mere skub i den. Eller bruge en
box fra f.eks. www.fgamotorsport.dk - det giver 25 hk og ca. 50 nm oven i.
Så kan du måske kommer hurtigere afsted end den lille 1,4 16v benzin.

Jeg ville klart vælge dieselen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-08-04 14:52

> Jeg ville klart vælge dieselen.

Fuldkommen enig - jeg ville betænke mig et sekund...

Man får desuden en meget god del af de 30K igen ved videresalg.

Har du prøvet de to biler, Tomas..?

/Jan W Nielsen

Fra : |H@M|

Dato : 29-08-04 13:08

Polo TDI (ikke st.car) blev slet ikke solgt i dk i dette tidsrum. 1999-2000
Den var simpelthen for dyr i handlen.
Det er først da de kom med runde forlygter at den igen kom som TDI.