Tillykke med de 225 km/t
Fra : Ricky Nielsen

Dato : 27-08-04 16:05

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 17:06

Ricky Nielsen wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1239140&forside
>
> Det koster at have travlt :)

Den sjoveste er da ham der kørte 171 km/t fordi han havde fået ekstra
travlt efter at være blevet stoppet med 139 km/t. Det fandme sjovt :P

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 17:45

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1239140&forside
>
> Det koster at have travlt :)

De skulle vist ha' stået på Helsingørmotorvejen i går i stedet for...

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Basil

Dato : 27-08-04 18:09

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> De skulle vist ha' stået på Helsingørmotorvejen i går i stedet for...

Det gjorde de heldigvis ikke (håber jeg )
Kai

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 18:12

> Det gjorde de heldigvis ikke (håber jeg )

Nej, det gjorde de ikke - pas på ved Kokkedal i nordgående retning samt ved
Nivå i sydgående.

Fra : Basil

Dato : 27-08-04 18:20

> Nej, det gjorde de ikke - pas på ved Kokkedal i nordgående retning
> samt ved Nivå i sydgående.

Jeg skal bare fra Herlev til Fields 3-4 gange i weekenden, så det går nok

Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 28-08-04 12:07

> Det gjorde de heldigvis ikke (håber jeg )
> Kai

Nogengange kan man være heldig. Passerede igår en motorvejsbro nord for
Randers. På afstand undrede jeg mig over hvad det var der rodede rundt
ud til højre på broen. Lige inden jeg passerer ser jeg en mand rejse sig
op med noget på en 3-fod han var ved at pakke sammen.... 1km senere
holder der en mc-betjent i samtale med en bilist i nødsporet.

Så han var nok bare ved at flytte 3 foden over til den anden side så han
have en måling klar når mc-betjenten kom retur ...

(Min hastighed var nok ~115-120km/t så bøden ville da have været
begrænset ... Hvis de altså stadig hiver folk ind for bagateller som de
gjorde lige efter at de revidere hastighedsgrænser blev gældende)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Klaus G.

Dato : 27-08-04 18:00

> Det koster at have travlt :)

Men alt for lidt... 8500kr. for at køre 225km/t er slet ikke nok imo...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : No1

Dato : 27-08-04 19:14

> Men alt for lidt... 8500kr. for at køre 225km/t er slet ikke nok imo...

Man skal tage køreprøven igen. Det kan man ikke betale sig fra.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 10:00

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote in message

> Man skal tage køreprøven igen. Det kan man ikke betale sig fra.

Hvis ikke man kan bestå den så fortjener man jo heller ikke pappet, så jeg
synes også det er alt for billigt sluppet.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 21:46

> Men alt for lidt... 8500kr. for at køre 225km/t er slet ikke nok imo...

Øøh nå, nævn én anden overskridelse af en generel grænse i samfundet, der
straffes med bøder på 8-9000 kroner, og fratager dig retten til at passe din
hverdag i tre år, UDEN at en dommer skal tage stilling til din handling, og
eventuelle forhold.

Hvad med de der 80 millioner mennesker lige syd for Kruså - hvordan gør de?
Er de mon overmennesker som Adolf H. mente, eller hvorfor er de så meget
anderledes, end den dansker der kørte 225 ?

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 21:54

Hejsa

Thomas H. skrev:

> [...]
> at passe din hverdag i tre år, UDEN at en dommer skal tage stilling
> til din handling, og eventuelle forhold.

Der er sikkert ikke mange, men vi er sgu også alt for bløde her i landet.

> Hvad med de der 80 millioner mennesker lige syd for Kruså - hvordan
> gør de? Er de mon overmennesker som Adolf H. mente, eller hvorfor er
> de så meget anderledes, end den dansker der kørte 225 ?

Nu er det jo heller ikke alle 80 millioner tyskere, der kører +200 på
autobahn....

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 22:04

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Der er sikkert ikke mange, men vi er sgu også alt for bløde her i landet.

Muligt vi er bløde, men hvorfor hulen skal man så lige straffe fuldstændig
ude af trit med virkeligheden, i sager hvor INGEN har lidt den mindste skade
?

> Nu er det jo heller ikke alle 80 millioner tyskere, der kører +200 på
> autobahn....

Nææ men dem der gør bliver da ikke betragtet som psykopater, det er kun hvis
de gør det på en væsentlig mindre trafikeret tom motorvej af bedre kvalitet
der ligger i Danmark ...sært.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-08-04 22:19

> [...]
hvis
> de gør det på en væsentlig mindre trafikeret tom motorvej af bedre

Enig.

/Jan W Nielsen - der dog ikke kan tolerere farlig briankørsel blandt andre
mennesker...

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-08-04 08:01

Thomas H. wrote:

> [...]
>
> Muligt vi er bløde, men hvorfor hulen skal man så lige straffe fuldstændig
> ude af trit med virkeligheden, i sager hvor INGEN har lidt den mindste

Skal man heller ikke straffes for at ligge og skyde efter folk, hvis man
ikke rammer dem?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Thomas H.

Dato : 28-08-04 09:27

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> Skal man heller ikke straffes for at ligge og skyde efter folk, hvis man
> ikke rammer dem?

Det er ikke det jeg mener, hvis jeg nu siger:
"Jeg stod her til eftermiddag, og svingede med en stoooor kniv", vil du så
også straks kalde mig vanvittig og til fare for alle de mennesker jeg kunne
komme til at ramme?
Er det TOTALT lige meget for dig, om jeg gjorde det på strøget, eller ude
midt i en øde skov? Og burde straffen for det være ens?

Fra : No1

Dato : 28-08-04 09:35

> Skal man heller ikke straffes for at ligge og skyde efter folk, hvis man
> ikke rammer dem?

Det er så ikke det samme.

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-04 10:11

> [...]
din
> hverdag i tre år, UDEN at en dommer skal tage stilling til din handling,
Promille/spiritus kørsel.

Og jeg synes bøden skal være en hvis procent af personen brutto indkomst, på
den måde rammer det lige hårdt. Medmindre man intet arbejde har, og ens
samlever betaler det hele. Så skal der laves særregler... Hvordan det skal
administreres, ved jeg ikke.

> [...]
> Er de mon overmennesker som Adolf H. mente, eller hvorfor er de så meget
> anderledes, end den dansker der kørte 225 ?

Langt fra alle steder der er fri hastighed i tyskland. Og jeg har aldrig i
mit liv, set 80milioner mennesker på Autobahn, specielt ikke tyskere
allesammen, men det har du måske?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 10:02

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
din
> hverdag i tre år, UDEN at en dommer skal tage stilling til din handling,

Hvis man næget skal en dommer vel tage stilling til det ?

Desuden burde mna have tænkt over det hvis ens kørekort er så vigtigt.

> [...]
> Er de mon overmennesker som Adolf H. mente, eller hvorfor er de så meget
> anderledes, end den dansker der kørte 225 ?

Trafikken, og trafikkulturen.
og så lige den lille bagatel..............loven.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-08-04 23:21

> de?
>

> Trafikken,

Er den da mindre i D end i DK ?

>og trafikkulturen.

De er altså mere intelligente i Tyskland?

> og så lige den lille bagatel..............loven.

Det ændrer da ikke på om det er forsvarligt eller ej.

Fra : Mikael L

Dato : 31-08-04 01:08

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det ændrer da ikke på om det er forsvarligt eller ej.

Jo fordi hvis du bryder loven er du en latterlig idiot der slet ikke har
fattet hvad det drejer sig om, for du har ingen forudsætninger for at
vurdere noget som helst over den tilladte max. hastighed. Så er du stor
forbryder og, ja vi har desværre ikke dødsstraf, men du burde spærres inde
for livstid.

Sådan lyder det ihvertfald når folk udtrykker deres meneing, eller en stor
del af dem. Lad mig gætte på at de samme mennesker aldrig har fået lavet
eller laver sort arbejde, gået over for rødt, brudt en eller anden § i
færdselsloven, men i det hele taget aldrig nogen sinde brudt en lov i dette
kongerige, fordi hvis man gør det er man jo syg.

Ja, jeg beklager, men jeg synes ikke verden er så sort og hvid som mange vil
gøre den til.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-04 08:06

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Er den da mindre i D end i DK ?

Nej, det jeg mener er at gennemsnitshastigheden er større, og tyskerne er
mere vant til det end danskere.

> De er altså mere intelligente i Tyskland?

Nej, men kører pænere (synes jeg)

> Det ændrer da ikke på om det er forsvarligt eller ej.

Loven er vel som den er for at sikre forvarlig kørsel.
Når nu hastighedsgrænsen (mange steder) er 130 km/t har man sikkert
overvejet om det er sikkert, og fundet ud af at det er en forsvarlig
hastighed. Dermed har man vel også fundet ud af at 200 km/t ikke er
forsvarligt i DK.

Fra : Peter

Dato : 31-08-04 10:04

[klip]

> [...]
> overvejet om det er sikkert, og fundet ud af at det er en forsvarlig
> hastighed. Dermed har man vel også fundet ud af at 200 km/t ikke er

Sidste konklusion er da grebet ud af luften....

/Peter

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 28-08-04 20:30

> Men alt for lidt... 8500kr. for at køre 225km/t er slet ikke nok imo...
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> 2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Ja lad os endelig alle hjernevaske af offentlig propaganda.

Hvis bilen og forholdene var til 225 er det sku da ikke noget at få ondt i
røven over, med mindre man selvfølgelig er fundamentalist som flere i denne
gruppe.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-08-04 23:11

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis bilen og forholdene var til 225 er det sku da ikke noget at få ondt i
> røven over, med mindre man selvfølgelig er fundamentalist som flere i

110% enig !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 31-08-04 08:00

> [...]
>
> Hvis bilen og forholdene var til 225 er det sku da ikke noget at få ondt i
> røven over, med mindre man selvfølgelig er fundamentalist som flere i

225 km/t er nogenlunde det samme som vores familiebil kan præstere. Det skal
da lige prøves når vi kører sydpå, men ellers ligger den - når trafikken
tillader det - fint på 180-200 km/t. Det gør vi sammen med rigtigt mange
andre på de sydlige veje - vel at mærke uden ukvalificerede kommentarer om
vores mentale tilstand. Lige så snart man kommer af færgen ved Rødby, er man
med et slag forvandlet til ragende psykopat hvis man drister sig over 110
km/t. Hvad er det mon der sker under denne korte overfart?

Jeg må vel bare konstatere, at ovennævnte propaganda virker fantastisk. For
at forvente en nuanceret debat om emnet er tilsyneladende skudt meget højt.

MVH Klaus R