"Martin P." <sync@liquid.dk> wrote in message
news:X_MXc.41370$Vf.2175479@news000.worldonline.dk...
>> Jeg ville kontrolere remhjulet, de har det med at gå.
>> Der stikker så noget metal/båndjern ud af den.
>> De "plejer" at gå ved ca 100.000 km
>> Hvis den er i udu giver det netop mere "dieseldunk"
>
> Det ville jeg også mene ...
>
>
http://www.hi-speed.dk/Guide_Remskive/Remhjul_HDI.html
Det lyder bestemt interessant - og er jo heldigvis forholdsvis nemt
at checke og menneskeligt at skifte.
Jeg véd tilfældigvis at Peugeot havde nogle problemer med netop
remskiven/remhjulet (kært barn har mange navne, men det er det
samme vi taler om). Jeg fik skiftet remskiven flere gange før der kom
en ny udgave fra Frankrig. Problemet var at "starttrækket" i remskiven
var for stort og derfor blev den skæv. Der blev lavet en remskive som
havde en slags gummimembran indlagt, som gjorde at remskiven kunne
"give sig lidt" ved start.
Jeg vil snarligt se på om min remskive ser defekt ud.
Foreløbigt tak for hjælpen - og tak for den flotte guide på HI-SPEED!
Nu vi er ved det - opdatering af "motorsoftware"... Ved i om der er sket
noget på det punkt som jeg bør lade et aut. Peugeotværksted opdatere?
Kan jeg i øvrigt forvente at en sådan softwareopdatering er noget de gør
gratis, eller kan jeg forvente de sædvandlige alt for høje regninger?
--
Uni Bull
København K