Eu knallert
Fra : Lykke

Dato : 25-08-04 07:26

Når jeg kører i bil hver morgen møder jeg ofte en Ef knallert der ligger i
ydersporet hver dag.
Jeg møder ham ved Haar Bensin på Hadsundvej og han kører mod Aalborg ad
Sauervej. Der er 2 vognbaner og den ene svinger til motorvej på toppen af
bakken og den anden går mod Aalborg.
Han ligger akkurat lige med i yderbanen med sine 40 km i timen over en
strækning på ca 2 km.
For at komme forbi ham kører bilerne inden om, da de må køre 50 km.
Man kan roligt køre inden om for han flytter sig ikke en meter selv om han
er blevet dyttet af tit.
Det er fuldstændigt sygt, det han laver men jeg venter hver dag, på at se
ham ligge i en blodpøl midt på vejen.
Jeg trængte bare til luft over idioten.

Hilsen
Poul

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-08-04 08:25

In news:412c30c2$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Lykke <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:

> Det er fuldstændigt sygt, det han laver men jeg venter hver dag, på
> at se ham ligge i en blodpøl midt på vejen.
> Jeg trængte bare til luft over idioten.

Hvorfor giver du ham så ikke bare det puf der skal til i stedet for at
sidde og vente?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-08-04 08:30

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg møder ham ved Haar Bensin på Hadsundvej og han kører mod Aalborg ad
> Sauervej. Der er 2 vognbaner og den ene svinger til motorvej på toppen af

Hvilken knallert er det? Mærke, model, farve osv, evt nr pl :)
Jeg kender nogle stykke som kører dem vej om morgenen, så måske jeg kunne
give det lille skub, udenfor kørebanen ;)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-08-04 08:54

Lykke fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
> toppen af bakken og den anden går mod Aalborg.
> Han ligger akkurat lige med i yderbanen med sine 40 km i timen over en

Der er da ikke 2 km fra Haar til motorvejstilkørslen - der er max 500 m.

> For at komme forbi ham kører bilerne inden om, da de må køre 50 km.

Afair må man køre 80 km/t på den nævnte strækning.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-04 09:07

Jakob Jeppesen wrote:
> Der er da ikke 2 km fra Haar til motorvejstilkørslen - der er max 500 m.

Det føles nok som 2km med 40km/t :)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Lykke

Dato : 25-08-04 15:10

Nu fortsætter vejen jo også efter motorvejen.

Poul

Fra : Verner Olsen

Dato : 25-08-04 17:29

On Wed, 25 Aug 2004 16:10:07 +0200, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>Nu fortsætter vejen jo også efter motorvejen.

Mjoh - Men der er kun een kørebane og max. 60 km/t.

Jeg forstår ham iøvrigt godt, ellers får han da aldrig lov til at
komme ind i den rigtige vognbane henne ved motorvejsafkørslen. Det kan
såmænd være slemt nok i bil, hvis man ikke får sig korrekt placeret
når man kommer ud af rundkørslen.

Det er også lidt træls det sted: en lille smule op ad bakke, og da
sådan en Øvert er godt begrænset, er der ikke guf til at komme op i
omdrejninger. Jeg er til gengæld ret sikker på, at det går væsentligt
bedre (=hurtigere) når han er kommet forbi motorvejen.

Jeg har selv næsten de samme problemer (dog ikke lige der
Ned ad bakken på Sauersvej går det med fynd og klem (ca. 65) men
ligesåsnart jeg kommer Over Kæret, er det lige under 50.. Gammelt
skrammel!

Det er dog væsentligt billigere end at tage bilen, og da jeg ikke har
så langt på arbejde, trodser jeg gerne de onde og farlige bilister
Og så tager det såmænd kun 2 minutter længere tid, alt i alt =

Verner

Fra : JSM

Dato : 25-08-04 09:08

> [...]
> er blevet dyttet af tit.
> Det er fuldstændigt sygt, det han laver men jeg venter hver dag, på at se

Håber det hjalp
Når det så er sagt så kender jeg også godt strækningen og der er da ikke 2
km fra rundkørslen og op til lyskrydset - højst en halv.
Så du og de stakkels bilister tvinges til at sætte farten ned med 10 km/t
over en strækning på 500 mtr. Nøj - det kan jo blive til adskillige minutter
på et helt år ! I øvrigt - når du nu møder ham samme sted hver dag kunne
du så ikke bare køre hjemmefra 2 minutter før så du slipper for ham ?

mvh
Jesper

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-08-04 10:53

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> du så ikke bare køre hjemmefra 2 minutter før så du slipper for ham ?

Godt skrevet Jesper, jeg holder med dig , for øvrigt kan jeg ikke se hvad
han gør forkert !, han _skal_ placere sig som en MC, og at han ikke kører
stærkere end 40-45 jahh..... det er måske den eneste lovlige EU knallert i
DK

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 11:56

> [...]
> er blevet dyttet af tit.
> Det er fuldstændigt sygt, det han laver men jeg venter hver dag, på at se

Hehe det er sq ikke tidt at nogen brokker sig over andre der holder loven
?!?
Er du sikker på at du får nok vitaminer Poul ?

Han ligger som loven forskriver midt på sin vejbane, og køre som loven
forskriver 45kmt... hehe og om han holder til højre eller ej, er i din
situation jo ret ligemeget, efter som at di/i skal passere ham alligevel..

Mvh
Morten

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-08-04 12:10

On Wed, 25 Aug 2004 08:26:18 +0200, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg møder ham ved Haar Bensin på Hadsundvej og han kører mod Aalborg ad
>Sauervej. Der er 2 vognbaner og den ene svinger til motorvej på toppen af

Det kan jo være han har prøvet inderbanen, hvor han i teorien burde
befinde sig. Der skal bilerne først højre ad motorvejen mod nord, hvor
han måske har været udsat for at blive klemt - og næste hold vælter
ind for at komme mod syd på den strækning hvor han samtidig skal
klemme sig ud. Med bilisters respekt for en 45-knallert er det sikkert
umuligt eller livsfarligt.

>Han ligger akkurat lige med i yderbanen med sine 40 km i timen over en
>strækning på ca 2 km.

Så er vi da vist nået til Sohngårdsholmsvej? Der er mig bekendt kun 2
spor 3-500 m.

> [...]
>er blevet dyttet af tit.
>Det er fuldstændigt sygt, det han laver men jeg venter hver dag, på at se

Jeg er lidt i tvivl om, hvem idioten er.
Vi kan godt blive enige om, at en 45-knallert er et trafikalt
misfoster. Den er sq ikke sjov at køre på, for bilerne vil forbi
uanset hvad, selv i 40 km-zoner. De få gange, jeg bruger den der står
og samler støv i udhuset er altid spændende. Generelt mener bilister,
at man kan køre tættere på en 45-knallert i fart end en parkeret bil,
uanset hvor man befinder sig på vejbanen.
Men selv om den er ligeså pisseirriterende som en traktor er den
lovlig på vejene og bilisterne burde respektere den på samme måde.

Fra : Elbarto

Dato : 25-08-04 13:29

"Ivan Madsen" <ipm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men selv om den er ligeså pisseirriterende som en traktor er den
> lovlig på vejene og bilisterne burde respektere den på samme måde.

Så kan i måske forstå hvorfor så mange tuner dem så de render 80-100 stykker
som de faktisk er bygget til

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-08-04 13:46

On Wed, 25 Aug 2004 14:28:31 +0200, Elbarto wrote:

[snip]

> Så kan i måske forstå hvorfor så mange tuner dem så de render 80-100 stykker
> som de faktisk er bygget til

Da jeg havde en 45'er følte jeg mig klart mindre "truet" da begrænsningen
blev hevet af. Når jeg så blev overhalet skete det med en lidt mere
overskuelig hastighedsforskel.

Det er jo hastighedsforskellen der er farlig.

--
Mvh. Lars

Fra : Brizz

Dato : 25-08-04 14:08

> Det er jo hastighedsforskellen der er farlig.

Nej det er den manglende respekt der er farlig

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-08-04 17:55

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan i måske forstå hvorfor så mange tuner dem så de render 80-100
stykker
> som de faktisk er bygget til

Der er sgutte nogen af de knallert45'er jeg kender til som er bygget til
mellem 80-100km/t

Fra : Deaster

Dato : 25-08-04 19:34

Brian Axelgaard wrote:

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> stykker
>
> Der er sgutte nogen af de knallert45'er jeg kender til som er bygget
> til mellem 80-100km/t

MJaa, en Aprilia SR50 er f.eks.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 02:51

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev i en meddelelse

> stykker
>
> Der er sgutte nogen af de knallert45'er jeg kender til som er bygget til
> mellem 80-100km/t

De fleste EU-knallerter er bygget til 80 km/t. Det er også hvad de lovligt
kører sydpå. Herhjemme bliver de droslet ned, så de bl.a. sviner mange gange
mere end normalt.

M.v.h.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-08-04 07:41

> De fleste EU-knallerter er bygget til 80 km/t. Det er også hvad de lovligt
> kører sydpå. Herhjemme bliver de droslet ned, så de bl.a. sviner mange
gange
> mere end normalt.

Hvor ser i dette henne?
Det bliver ofte skrevet , men jeg har aldrig set det "sort på hvidt".
Min egen kørte 65km/t afdroslet. Min kammerat havde lånt en Speedfight som
var afdroslet, den kørte vist 90-100km/t på speedo, trods det den ikke var
meget hurtigere end min :)

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 12:13

> [...]
> var afdroslet, den kørte vist 90-100km/t på speedo, trods det den ikke var

Fordi EU-knallerterne må køre dette sydpå - derfor gør de det/er bygget til
det.

M.v.h.

Fra : Deaster

Dato : 26-08-04 13:10

Henrik B. wrote:

> "Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev i en meddelelse

> lovligt

> Fordi EU-knallerterne må køre dette sydpå - derfor gør de det/er
> bygget til det.

Sikker, jeg tror ikke det er for sjov de b.la. hedder EU knallert?
Reglerne er nøjagtigt de samme i hele EU, derfor kan Danmark ikke bare
sætte hastigheden op. Grunden til at der ikke er en eneste som kun
kører 45 km/t i eks. Italien eller Grækenland er at myndighederne er
iskolde overfor om de er lovlige eller ej.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-08-04 21:33

On Thu, 26 Aug 2004 12:09:43 +0000, Deaster wrote:

> [...]
> kører 45 km/t i eks. Italien eller Grækenland er at myndighederne er
> iskolde overfor om de er lovlige eller ej.

Well... Jeg kan ikke lige finde dokumentation for det, men efter erfaring
så kan jeg da sige at min egen Piaggio Zip kørte (dengang den
eksisterede) 60-65 på lige vej med std. cylinder, topstykke, karburator
og lign. Det eneste var at begrænserringen var fjernet. Denne forhindre
at milliongearet 'geare' helt op, så istedet for at køre 65 v. 6000rpms
så kørte den 45 ved 6000rpms (+/-500rpms).

Jeg har kendskab til en Honda hvor samme gjorde sig gældende samt en
Aprillia hvor det også kun var begrænseren der var fjernet. Så meget
tyder på at de fra fabrikken er bygget til at køre 60-70. Hvorvidt det
er EU regler der gør det er max 45 det ved jeg dog ikke, men i debatten
der engang imellem kører, der lyder det til at man i Danmark nemt kunne
sætte grænsen op til fx. 60 så de kan følge trafikken på de normale
veje i og omkring byerne. Dette mener jeg også er det bedste, da 45kmt er
fuldstændig sindsygt at køre. Jeg har prøvet at nøjes med det i
Aalborg, og det var et mirakel at jeg ikke blev slået ihjel flere gange
om ugen. (For kendere, så hvis man kommer på scooter fra TH. Saursvej og
drejer ned mod Sønderbro (den vej der går i forlængelse af
motorvejsafkørlsen mod Aalborg C) der kommer biler med 80-110, grænsen
er 70, men som 45'er at komme ud og flette og ligge i midterste vognbane
fordi man skal ligeud i krydset, det er en udfordring)

/Thomas - Der heldigvis kører på 4 hjul nu

Fra : Deaster

Dato : 27-08-04 07:43

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> Denne forhindre at milliongearet 'geare' helt op, så istedet for at
> køre 65 v. 6000rpms så kørte den 45 ved 6000rpms (+/-500rpms).

Jep, det samme gjorde min i sin tid, det gør dem dog ikke mere lovlige
af den grund

> [...]
> med 80-110, grænsen er 70, men som 45'er at komme ud og flette og
> ligge i midterste vognbane fordi man skal ligeud i krydset, det er en

Ja, min kunne køre lige knap 80 km/t og det var en ok hastighed til at
følge med den almindelige trafik, et par enkelte gange prøvede jeg at
køre 45 km/t, det er direkte livsfarligt, og det er også hamrende
irriterende at ende bag sådan en hvis man selv kører bil.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-08-04 20:21

On Fri, 27 Aug 2004 06:43:17 +0000, Deaster wrote:

> Jep, det samme gjorde min i sin tid, det gør dem dog ikke mere lovlige
> af den grund

Fuldstændig enig, men nu gik diskutionen på hvorvidt de var bygget til
at køre 60-70kmt, hvilket jeg vil mene de er når de kører så hurtigt
når man fjerne en lille dum platikskive.

Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-08-04 22:25

On Fri, 27 Aug 2004 21:20:51 +0200, Thomas Rasmussen wrote:

[snip]

> Fuldstændig enig, men nu gik diskutionen på hvorvidt de var bygget til
> at køre 60-70kmt, hvilket jeg vil mene de er når de kører så hurtigt
> når man fjerne en lille dum platikskive.

Den Italjet jeg havde, kunne også fås med en to-cylenret 125 ccm motor. Den
skulle vist løbe ca 115 km/t. Stel og bremser var magen til det på min 50
ccm. Så jeg mener nu nok at den var bygget til at køre 60-70 km/t. Det
svageste punkt er nok føreren og dennes omløb i hovedet

--
Mvh. Lars

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-08-04 12:10

> [...]
> er blevet dyttet af tit.
> Det er fuldstændigt sygt, det han laver men jeg venter hver dag, på at se

Hej Poul

Jeg har selv kørt strækningen flere gange både på EU Knallert og i bil.
Alligevel kan jeg dog ikke forstå din vrede. Det ville være noget helt
andet hvis det var fyren på knallereten der skrev, at han ikke kunne
klare alle de billister som dyttere og kører for tæt på. Jeg forslår at du
låner en 45'er og tage turen en hverdags morgen mellem 7.45 og
8.15, det er sku ikke sjovt!

Hilsen Mikkel

Fra : Lykke

Dato : 25-08-04 15:12

Enig, men jeg ville holde mig i højre vognbane.

Poul