Bremser på kadett
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 23-08-04 21:19

Hej

Jeg synede min kadett uden fejl i februar. Inden da havde den fået nye
klodser, tromler og bakker.

Den gik igennem syn med dem, men den har lige siden hylet og skaber sig som
en vild når man bremser.

Dette gælder både håndbremse og alm brems. Hvis jeg kører lidt og bremser
samtidigt forsvinder det, men når bilen har hold stille bare i ganske få
timer, eller når man hiver håndbremsen (lige inden man holder stille) hyler
og skriger det helt vildt. Ikke bare sådan lidt alm piv. Det lyder nærmest
som totalt nedslidte bremser, men da de er "næsten" nye og en bekendt i
øvrigt siger at klodser osv i øvrigt er fine er det vel ikke det.

Det bremser i øvrigt fint nok og bruger ikke bremsevæske.

Jeg har mistanke til at det er skod-kvalitet jeg fik købt hos T-hansen der
gør det...

Har jeg ret? Tør jeg kører med det? Eller er der noget HELT galt?

Fra : Leonard

Dato : 23-08-04 21:57

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> wrote:

>Jeg har mistanke til at det er skod-kvalitet jeg fik købt hos T-hansen der
>gør det...

Sikkert, hylende bremser skyldes ofte skidt, små stenkorn fx, der får
klodserne til at vibrere. Det kan afhjælpes en hel del på skivebremser
ved at huske at komme varmebestandig fedt bagpå klodserne, mellemrum
mellem calipre og klodser er fyldt ud. Hvordan det er på tromlebremser
ved jeg ikke.
--
Leonard

Fra : KubikH

Dato : 23-08-04 22:01

">

Nææ, men prøv lige at rense tromlerne for støv, det plejer at hjælpe.
Toyotaen gjorde det samme, jeg rensede bremserne, og det hjalp.
Det tog dog 14 dage, før det holdt helt op .

Mvh
Niels

Fra : Preuthun

Dato : 23-08-04 23:18

Hejsa.
For nogle år siden skulle jeg være rigtig god ved min aldrende Peugeot 309.
Jeg indkøbte helt nye skiver og renoverede calibre og bremseklodser.
Altsammen uoriginalt. (Gør det selv butikken ude ved Sjællandsbroen).
Resultat blev mildest talt elendigt. Efter en måned blev det for meget, og
jeg indkøbte nye originale skiver og klodser hos Peugeot.
Resultat. Bremser fint igen.
Mit råd er: Køb originale dele. Udfør selv arbejdet, såfremt du kan. Så
bliver det godt, og til en rimelig pris alligevel.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Tigeren

Dato : 24-08-04 10:41

Har selv en Kadett med samme problem. Dog ikke så voldsomt længere. Jeg
snakkede med
en gut ude på Gør det selv ude i sydhavnen. Han sagde det var fordi den
bagerste plade i tromlen ruster.
Altså den plade hvor bremsesystemet sidder på. Den overfladerust som sidder
der, samler både fugt og
afgiver skidt som får dine bremser til at hyle.

Han havde en løsning til hvordan det skulle ordnes. Kan ikke lige huske det
hele, men du kan da prøve at
ringe derud og spørge efter en kadett mester. De er som regel meget
hjælpsomme.

Lasse