Valget mellem Kawasaki ZX6R eller Ducati 7~
Fra : Jean

Dato : 10-05-01 14:58

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer eller meninger om Kawasaki
ZX6R (model 99) kontra Ducati 700 Super Sport (model 98). ZXéren har
højtydende motor og 700 SS har navnet og lyden. Jeg syntes umiddelbart at
man sidder ens. Er der en eller nogen der kan vejlede mig. Brugt prisen er
nogenlunde den samme for disse to (ca. kr. 125.000 - kr. 135.000).

Mvh Jean

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-05-01 16:36

"Jean" <janner@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man sidder ens. Er der en eller nogen der kan vejlede mig. Brugt prisen er
> nogenlunde den samme for disse to (ca. kr. 125.000 - kr. 135.000).

Da begge mortorcykler er rimelig nye, burde der ikke være problemer med dem
(jeg kender ikke modellerne), prøv dem begge og vælg med hjertet.
Måske kan den nye Ducati 750 sport til "kun" 130.000 kr, påvirke brugtprisen
når du en gang vil sælge igen (hvis du vælger Ducati'en).

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (med Ducatu Pantah motor)

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 10-05-01 16:51

"Jean" <janner@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer eller meninger om
Kawasaki
> ZX6R (model 99) kontra Ducati 700 Super Sport (model 98).

Hmm....der er en Søren her i gruppen med samme e-mail som dig og en
ZX-6R...hvad med at spørge ham til råds?

--
Susanne

Fra : martin Rudbeck Jepse~

Dato : 10-05-01 17:04

Sejt detektivarbejde Susanne (Sherlock)!

Martin
suz fsx750 1982

Fra : Armand

Dato : 12-05-01 00:25

Jean <janner@mail.tele.dk> skrev i en

> Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer eller meninger om
> Kawasaki ZX6R kontra Ducati 700 Super Sport. ZXéren har
> højtydende motor og 700 SS har navnet og lyden.

Bike "kom til" at sammenligne den dengang nye SV 650 S med en Duc 750ss:
Duc'en klarede sig ikke igennem den sammenligning på så meget som ét
område!

Ville du bytte ZX'eren (jvf. Susannes detektivarbejde!) med en SV'er -
Eller er det "kun" navnet du går efter?
I sidste fald skal du være klar over at der kan være en del der har læst
Bike's test

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 14:43

> Jean <janner@mail.tele.dk> skrev i en

> Bike "kom til" at sammenligne den dengang nye SV 650 S med en Duc 750ss:
> Duc'en klarede sig ikke igennem den sammenligning på så meget som ét
> område!

Sammenligningen kan læses her:
http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt/bike_pdf/tester/twin
duell.PDF

--
Adam
SV650S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-05-01 16:13

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> Sammenligningen kan læses her:

http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt/bike_pdf/tester/twin
> duell.PDF

ØV !, jeg kan ikke få linket til at virke :-/

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Der syntes at en DUC 750 S er fed )

Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 18:49

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message

> Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en

http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt/bike_pdf/tester/twin

> ØV !, jeg kan ikke få linket til at virke :-/

Og du sørger for at få det hele med? (også duell.PDF)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-05-01 19:34

Adam Christensen wrote:

> Og du sørger for at få det hele med? (også duell.PDF)
>
> http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt
> /bike_pdf/tester/twinduell.PDF

Eller endnu bedre:
<http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt/bike_pdf/tester/twinduell.PDF>
Er du forresten sikker på at PDF skal være med stort?
Det er nu rart med en newsreader som ombryder teksten mens man skriver, men
alligevel godt kan lade url'er være i fred
--
mvh Jes Vestervang - Knode 0.3.2 på Linux Mandrake
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 21:54

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Er du forresten sikker på at PDF skal være med stort?

Ja, men det er nu lige meget.

> Det er nu rart med en newsreader som ombryder teksten mens man skriver,
men
> alligevel godt kan lade url'er være i fred

Jeg vidste det; at der var noget Linux kunne bruges til... )

--
Adam
SV650S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-05-01 22:37

Adam Christensen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Ja, men det er nu lige meget.

Nej, egentlig ikke. Men det er måske lidt svært for en windoze-nød at
forstå

> men
>
> Jeg vidste det; at der var noget Linux kunne bruges til... )

Wawawawwa!!! (ondsindet kampråb!) Jeg kan ikke lide windoze; når jeg en
sjælden gang i mellem skal bruge et windoze-only program, går windoze ned
hver halve time, laver rod i drivere og alverdens ondskab. Derudover
stinker brugerfladen imo, og der er ingen kommandoprompt som kan bruges til
noget fornuftigt. Og så er der jo også alt det der med at man egentlig ikke
ved hvor mange bagdøre Bill og co. har smidt ind i ens 'puter :-/

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Adam Christensen

Dato : 17-05-01 08:19

> Wawawawwa!!! (ondsindet kampråb!) Jeg kan ikke lide windoze; når jeg en
> sjælden gang i mellem skal bruge et windoze-only program, går windoze ned
> hver halve time, laver rod i drivere og alverdens ondskab.

Jes, hvis du kan få Linux til at spille kan du også finde ud af Windows -
det er et spørgsmål om vilje. Det ved vi begge

> Derudover stinker brugerfladen imo,

Smag og behag er jo som bekendt forskellig

> og der er ingen kommandoprompt som kan bruges til noget fornuftigt.

Enig. Men den behøver man ikke for at læse news og e-mail, skrive
breve/rapporter og gå i (net)banken, som jo er det de fleste bruger pc'en
til...

> Og så er der jo også alt det der med at man egentlig ikke
> ved hvor mange bagdøre Bill og co. har smidt ind i ens 'puter :-/

Paranoia! )

--
Adam
(har udmærket kendskab til begge platforme; implementerede nye systemkald i

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-05-01 16:12

Adam Christensen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> Jes, hvis du kan få Linux til at spille kan du også finde ud af Windows -
> det er et spørgsmål om vilje. Det ved vi begge

Næh, problemet er nemlig at man i windoze er tvunget til at famle rundt i
alle de der grimme GUI'er for at ændre på nogle indstillinger (som
alligevel ikke er der), hvor man i linux bare kan kigge i en
konfigurationsfil. Hvis noget får linux til at gå ned, kan man se hvilket
program (eller driver) der er skyld i det, det kan man heller ikke i
windoze.

> Smag og behag er jo som bekendt forskellig

Ja, men hvor der kun er éen brugerflade i windoze, kan man vælge mellem en
masse i linux

> Enig. Men den behøver man ikke for at læse news og e-mail, skrive
> breve/rapporter og gå i (net)banken, som jo er det de fleste bruger pc'en
> til...

Næh, men hvor windoze kun egner sig til den slags, kan man jo lave sin
linux præcis som man vil have den.

> Paranoia! )

Er det? Jeg er ikke sikker :-/ Man har ikke engang muligheden for at se
efter :-/

--
> [...]
> man tale om at noget går ned hver halve time); arbejder som sysadmin på
> både Windows og Linux/Solaris servere men sværger stadig til Windows når

Ja, de gamle distributioner egnede sig ikke rigtig til almindelig desktop
brug, men jeg synes egentlig at det er belvet en hel del bedre end windows
nu
--
mvh Jes Vestervang - ikke så nørdet som Adam ....endnu da