Søges: Info om Honda CB550F og CBX550F!! <~
Fra : MaLLeSiTe

Dato : 10-05-01 12:58

   Davs..
   Jeg står med valget mellem en Honda CB550F og en CBX550F. Er der en
der kan fortælle lidt om diverse specifikationer omkring de to maskiner?!
   Eller bare en hjemmeside hvor det står?!
   Bl.a.: Hastighed, Bremsere... sådan generelt de forskelle der evt. er
mellem dem.

       Martin.
       Mail: mmc1234@email.dk (Uden 1234)

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 10-05-01 15:02

Hej
Jrg tog kørekort på en cbx'er og det er ihvertfald en dejlig maskine. Den er
også nyere end cb'eren og jeg ville til hver tid vælge cbx'eren fremfor
cb'eren (hvis det med økonomi ikke er et problem for cbx'eren er da nok
15000 dyere end cb'eren?!?!
Mvh Uffe

Fra : Armand

Dato : 12-05-01 00:42

MaLLeSiTe <polle@hehe.com> skrev i en
> [...]
> Er der en der kan fortælle lidt om diverse specifikationer omkring de
> to maskiner?! Bl.a.: Hastighed, Bremsere... sådan generelt

For det første:
CB'eren er en gammel hund fra midten af 70'erne, hvor CBX'en er fra
midten af 80'erne!
Disse ti år giver en verden til forskel, der for alle detaljers
vedkommende er til fordel for CBX'eren:
- Slangeløse dæk!
- Dobbelte støbejerns-skivebremser foran, og skivebremse bagpå!
- Bedre køreegenskaber p.g.a. mindre hjul med lavprofil-dæk!
- "Link"-affjedring af baghjulet (=progressiv)!
- DOHC-16 ventilet motor med betragteligt højere ydelse!
- Motorkonstruktion med generatoren bag cylinderblokken (=
svingfrihøjde!)!
- S.U. karburatorer!
+ sikkert meget mere som jeg ikke lige kan få frem!!!

Dereudover har CB'erne, i kraft af at være en af de første 4-cylindrede
og solide japanere stadig et godt ry, som medfører alt for høje
brugtpriser!

Jeg har dog hørt om et par "opslidte" CBX 550'ere, så hvis du køber én,
så vær sikker på at den spinder som en mis (CBX'ere går altså super
blødt i motoren!!!) og ikke har så meget som én mislyd!!!

--
Armand. (der lige her kom til anbefale en Honda)

Fra : Grunnet

Dato : 12-05-01 09:09

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> [...]
> så vær sikker på at den spinder som en mis (CBX'ere går altså super
> blødt i motoren!!!) og ikke har så meget som én mislyd!!!

Hvordan kan den spinde som en MIS uden MISlyde

Hilsen Steen
CB400N (82)
grunnet@12mail.dk
http://home.12mail.dk/~grunnet (Intet om MC)

Fra : Henry

Dato : 12-05-01 21:46

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> én,
> >

> Hvordan kan den spinde som en MIS uden MISlyde

Som Armand plejer at sige GRILL

Henry

Fra : Armand

Dato : 13-05-01 00:20

Grunnet <grunnet@(slet dette)12mail.dk> skrev i en

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Hvordan kan den spinde som en MIS uden MISlyde

Ganske enkelt:
Mislydene forekommer først når motoren bliver misfornøjet

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-05-01 23:43

On Sat, 12 May 2001 01:41:39 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

hej.

> [...]
>svingfrihøjde!)!
>- S.U. karburatorer!
>+ sikkert meget mere som jeg ikke lige kan få frem!!!

Min nabo har en CBX550.
Mage til jomfrunalsk tingest skal man lede længe efter
Som Armand skriver så skal man være meget sikker på motoren.
Gearkassen på den er meget svag.
Nabo's krikke havde revet et leje ud af blokken - sikkert pga. for
stram kæde.
Med udskiftning af motoren til følge - blokken var flået til
ukendelighed der hvor lejet en gang sad
Motoren er næsten ikke til at få ud af stellet uden at skramme det.
Bremserne er noget hø.
Det er indkapslede skivebremser - det ser mægtig fint ud, men da de er
svære at komme til er vedligeholdelsesstanden som regel diskutabel
Gaskablerne er dobbelte, og den måde det er lavet på er ikke særlig
godt.
Den har tilbøjlighed til ikke selv at svippe hurtigt nok tilbage når
håndtaget slippes og det er svært at få den til det (næsten umuligt).
Men det er en køn lille fætter - en rigtig damecykel med en meget lav
sædehøjde - spec. egnet til korte ben )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jens U

Dato : 13-05-01 00:56

Steen Gruby skrev ...
>Men det er en køn lille fætter - en rigtig damecykel med en meget lav
>sædehøjde - spec. egnet til korte ben )

Hov hov, Steen
Ja, du startet selv, til damer der gerne vil have en lille fætter mellem benene
Pas nu på du ikke træder en masse små handyr over tæerne nu

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-05-01 22:45

On Sun, 13 May 2001 01:55:46 +0200, "Jens U" <reveredk@studmc.dkX>
wrote:

Hej Jens.

>Hov hov, Steen
>Ja, du startet selv, til damer der gerne vil have en lille fætter mellem benene
>Pas nu på du ikke træder en masse små handyr over tæerne nu

Hjælp mig.
Jeg ved ikke hvad jeg har gjort )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Sand

Dato : 14-05-01 07:23

> [...]
> så vær sikker på at den spinder som en mis (CBX'ere går altså super
> blødt i motoren!!!) og ikke har så meget som én mislyd!!!
Til RR i Silkeborg var der ihvertfald en CBX550, som blev meget træt
efter en af de utallige, koldstarts ørevridere, som blev udført hele
natten.

MVh. Sand