Virago 535.Behøver hjælp
Fra : Flunkelev

Dato : 05-09-04 21:06

Jeg har en Yamaha Virago 535,som jeg har haft for ny af(3år gammel) DEN har
lige rundet de 10 000 km.
Mit problem er da jeg kørte forleden og gav den fuld gas,begyndte den at
hoppe i det og vil ikke tage gassen når den får fuld speed,detligesom,at den
kun køre på den ene cylændre,når den får fuld gas ,og den kan ikke køre
meget mere end 80km/t.Jeg har lige skiftet tændrør og den ene var lidt mere
sort end det andet,men ellers starter den fint nok,og går også godt nok i
tomgang,men når den får meget gas,så plotter den i det...Kan nogle hjælpe
mig????

Fra : Jan Meyer

Dato : 05-09-04 22:21

"Flunkelev" <palle@palle.dk> wrote in message
> [...]
> tomgang,men når den får meget gas,så plotter den i det...Kan nogle hjælpe

Det er dine carburator membraner det er galt med , måske kan de/den limes
ellers må du have ny/nye

Jan

Fra : Armand

Dato : 06-09-04 22:48

Flunkelev <palle@palle.dk> skrev i en
> [...]
nok i
> tomgang,men når den får meget gas,så plotter den i det...

Har min krystalkugle ret i at du for nyligt har været på reservetanken for
første gang i lang tid??
Symptomerne lyder som vand i svømmerhuset/ene, og dét kommer som regel fra
bunden af tanken (á dér hvor RES-positionen suger fra)!

Ifald at dét er problemet, vil en simpel tømning af svømmerhuset/ene v.h.a.
de bundudløbs-skruer der forefindes nederst under karbunaden/erne afhjælpe
fejlen!
Jobbet er ganske simpelt og er derfor en enkel måde at forsøge at afhjælpe
en fejl af denne art, så ryg straks på!

--
Armand.

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-09-04 22:45

> [...]
v.h.a.
> de bundudløbs-skruer der forefindes nederst under karbunaden/erne afhjælpe

Min Virago hostede og spruttede også - ville ikke rigtigt tage gas -
backfire slog næsten 3 pensionister og 2 katte ihjel!
Jeg havde lige skiftet en utæt benzinslange og frygtede, at karburatorerne
skulle justeres.
En halv liter karburatorsprit løste problemet.

Tak.

--
med venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)