/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CB650 Four
Fra : Drazen Horvat


Dato : 10-05-01 12:51

Hej.

Så lykkedes det mig at købe en ret pæn Four Honda.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad den minimale tykkelse på de to
forreste skiver skal være. De er nu i omegnen af 6mm , og jeg kunne ikke
finde oplysningen i den Haynes jeg fik med maskinen. Og ja det er sku
første gang jeg ikke kan finde noget så banalt i en rep. manual.

Den er ellers ret magert justeret i karb. og alligevel så stinker den lidt
af
brugt benzin hver gang jeg holder i et kryds. Den dufter af "gammel" maskine
,
er det helt normalt ?? Min gamle Seca XS400 havde ikke det problem. Og så
har jeg lidt svært ved at hitte ud af gearkassen. Den fungerer rigtig godt.
Indtil
jeg rammer en falsk neutral som der åbenbart er mange af. Klonker mindre end
min gamle Kawa GPX , men de der neutraler er lidt svære at vænne sig til.

Takker Drazen


GSXR750 + CB650Z




**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

Disinformer of this world
**********************************


--
Posted from [192.38.9.167]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Per (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 10-05-01 14:52


>Så lykkedes det mig at købe en ret pæn Four Honda.
>Er der nogen der kan fortælle mig hvad den minimale tykkelse på de to
>forreste skiver skal være. De er nu i omegnen af 6mm , og jeg kunne ikke
>finde oplysningen i den Haynes jeg fik med maskinen. Og ja det er sku
>første gang jeg ikke kan finde noget så banalt i en rep. manual.

De skal være mindst 4 mm ifølge min manual.

Per, CB650



Allan Bojesen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 10-05-01 16:48


>Så lykkedes det mig at købe en ret pæn Four Honda.
>Er der nogen der kan fortælle mig hvad den minimale tykkelse på de to
>forreste skiver skal være. De er nu i omegnen af 6mm , og jeg kunne
ikke
>finde oplysningen i den Haynes jeg fik med maskinen. Og ja det er sku
>første gang jeg ikke kan finde noget så banalt i en rep. manual.

Tillykke med den. På mine skiver står der min. 4 mm på navet af
skiverne. Tror du ikke der står noget et eller andet sted på skiverne?

>Den er ellers ret magert justeret i karb. og alligevel så stinker den
lidt
>af brugt benzin hver gang jeg holder i et kryds. Den dufter af
"gammel" maskine
>er det helt normalt ?? Min gamle Seca XS400 havde ikke det problem.
Og så
>har jeg lidt svært ved at hitte ud af gearkassen. Den fungerer rigtig
godt.
>Indtil jeg rammer en falsk neutral som der åbenbart er mange af.
Klonker mindre end
>min gamle Kawa GPX , men de der neutraler er lidt svære at vænne sig
til.

Har aldrig problemer med ekstra neutraler. Tror du ikke det bare er
ekstraudstyr på din)

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78



Brian Mikkelsen (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Mikkelsen


Dato : 10-05-01 21:55

Det lykkedes også mig at ramme en x-tra neutral en gang imellem. Specielt da
jeg lige fik cyklen, men der bliver længere og længere imellem dem. Mon ikke
de forsvinder efterhånden som man bliver dus med dyret?

Brian
CB650



Armand (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-01 21:31


Drazen Horvat <drazen.horvat@zucotto.com> skrev i en
news:AAF16F194B16D149BBD026380752DE82011660@loke.zucotto.com...
> Min gamle Seca XS400 havde ikke det problem. Og så
>har jeg lidt svært ved at hitte ud af gearkassen. Den fungerer rigtig
godt.
>Indtil jeg rammer en falsk neutral som der åbenbart er mange af.
Klonker >mindre end min gamle Kawa GPX , men de der neutraler er lidt
svære at >vænne sig til.

Må jeg lige komme med det hint som efterhånden er ved at blivede
"månedens tip" fra min side?:

En korrekt opspændt kæde er en betingelse for optimalt gearskifte!
Har du checket din kædes opspænding for nyligt?

På DMC's site er der under FAQ'en en grundig forklaring på hvorledes man
konstanterer om den forekommende opspænding er for slap/stram, og
hvorledes man danner sig et mål at spænde op efter NÅR den perfekte
opspænding er fundet!

Link:
www.dmc-org.dk

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408699
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste