emilpaulsen@hotmail.com (emil) writes:
> Jeg er færdigudd. om et år og kunne tænke mig at opgradere min gsx750
> es til noget sjovere. Jeg har kikket lidt på en zxr 750-1000 ccm. fra
> 90-95... Den ser alt for fed ud og er sikkert lidt sjovere end min
> nuværende.
Jeg er den glade ejer af en ZXR-750 fra 1992, så totalt upartisk er jeg
ikke
Jeg købte den primært pga. udseendet, det er simpelthen den
"best looking" sportbike der nogensinde er lavet. Period. Nåh ja, og
jeg havde ikke råd til en R1er
> Har i nogen kommentare til nogle af modellerne. Holdbarhed, pris,
> køreegenskaber mv??
Holdbarhed bør ikke være et stort issue, de er built to last af KHI.
Det eneste mekaniske problem jeg har (haft) er en færdig knastkæde. Dette
skyldes med stor sandsynlighed at den forrige ejer har monteret en forkert
fjeder i knastkæde strammeren og den derfor ikke har virket ordentligt.
En ny kæde, let brugte plastikguides og en næsten ny strammer fik jeg for
81£ hos en breaker i England. Samme pris som en ny strammer i DK...
Finish generelt er fin, men aluminiumen er ved at vise at den er 12 år
gammel. Ikke noget en fortagsom vinter ikke kan ordne. Ligesom de fleste
andre japanske mærker gider Kawasaki heller ikke at smøre bla. linksystem
og bagsvinger fra fabrikken. Da jeg skiftede bagdæmper i vinters tog det
mig 3 dage at få akslen ud til bagsvingeren! Så hvis det har været skilt
af og smurt af den tidligere ejer er det en bonus.
Pris... Tjah du burde komme et godt stykke vej for en ~90K, men det kommer
jo an på km/stand/ekstraudstyr osv...
Køreegenskaber... Ignorer MKS - han ved ikke hvad der er godt. Det er lidt
en 'mans bike' ment på den måde at den (i forhold til mere moderne maskiner)
er tung og der skal arbejdes lidt for at få den hurtigt rundt. Vægten bør
dog ikke blive noget problem set i lyset af din nuværende Suzuki
Vær opmærksom på at du bliver lænet en del længere fremover på end på
GSXen og skal vænne dig til at styre en del mere med kroppen. En tilsvarende
9'er er dog knapt så ekstrem i kørestillingen.
ZXRen er lidt en færge ved lavere hastigheder og den er ikke specielt
morsom at køre tung bykørsel på. Den har det bedst på de åbne landeveje.
Jeg har som skrevet skiftet bagdæmperen da den fabriksmonterede er alt,
alt for hård. Den dæmper fint, men selv små huller og hvide striber
bliver til små affyringsramper. Jeg fandt en fin Öhlins på eBay. Det
har hjulpet gevaldigt på køreegenskaberne - både lige ud og når vejen
svinger.
Nåja, jeg er rigtig glad for min ZXR. Den kan powerwheelie i en straight
line og svinge med de fleste. Det er godt nok til mig.
--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein