/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ude og kigge på MC med konen
Fra : Lyrik


Dato : 03-09-04 22:51

Efter pludselig at være kommet til skillinger kom der liv i MC-drømmen.
Regnvejret glemt og tanken om at blive en mobiltelefon-kværnende hulekører
stod som en truende skygge.
Øjnene var efterhånden røde af at kigge på nettet efter udsolgte mc. Så med
ét en side fra mcgaarden. http://www.mcgaarden.dk/nye_mc.htm

Her var en virkelig seriøs butik. Op på Leoen og se på 1 stk. Shadow 600
sort!

Jeg vil gerne se på o.s.v.-Indehaveren: Sådan en har vi ikke! Jeg: Jamen
netsiden! Nå den har vi solgt i sidste uge!
Nu står der en VN800 totalt overlæsset med krom. Sælges for en enke for 110K
oplyses der.
Mange penge! Ville han tage den 150 Leonardo scooter i bytte. Sælger: Ja
hvad skal du have? Jeg :20K? Sælger Nej, han ville gi' 15K. Jeg OK og så
resten kontant.
Så tog fanden ved ham!
Nu drejede det sig om leoen! Han hev den ind på værkstedet og begyndte at
finde alle mulige "fejl" på den. Lidt oliespray på bagfjedrene blev udnævnt
til at være utætte teleskoper-Ja! De måtte alle fire være utætte!
Den service jeg lige havde fået lavet for 3,5K-måtte han skam lave om! Og så
svinede de lige min trofaste mekaniker til og påstod at han slet ikke havde
lavet noget.
Bremseklodserne var der slet ikke- den var nede på jernet! Da de fik at vide
at de var skiftet for 1K siden, så var der pludselig "Kun det halve
tilbage".
Tændrøret blev hevet ud og snuset til!
Så kørte to testryttere sig en tur på dem, blandt andet ejeren selv. De
kørte som død og helvede, jeg ved ikke om de kunne få den op på baghjulet,
men ingen anstrengelser blev sparet!
Man postulerede alle mulige mangler og det mundede ud i at jeg kunne få
8K,-For som den selvretfærdige farisæer sagde: Jeg skal jo give 2 års
garanti på den, så jeg kan miste penge!
Jeg sagde at handlen kunne han godt glemme, men vi måtte da endelig ringe!
Efter lidt kørsel gik jeg i stå inde ved MC-hjørnet. Jeg kiggede i motoren
og kunne konstatere at mcgaardens "riverøve" havde revet forbindelsen til
tændrøret løs!
Efter at have skruet forbindelsen fast kunne vi køre lidt igen, men noget
mere må være halvkvæstet, for den hakkede i det da jeg nåede hjem og satte
ud.
Den skal nok til den ganske almindelige normale husmekaniker på mandag
Nå ja! jeg fik købt en Kawa EN500, den kan jeg køre på når Leoen skal
udbedres.)

Jeg har et forslag til et motto for mcgaarden: "Her kalder vi en skovl for
en spade og en spade for en skovl"!

Hilsen
Jens



 
 
André T. (03-09-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 03-09-04 23:23


>Jeg har et forslag til et motto for mcgaarden: "Her kalder vi en skovl for
>en spade og en spade for en skovl"!

Tjaa... Henrik som har forretningen, er meget flink efter min
mening... Dog syntes jeg bare at der bliver snakket lidt for meget
efter munden, når man skal købe noget der... Og prisen kan man godt
glemme at snakke om.. Han virker urokkelig, som om en brugt cykel er
for dyr....


-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *

André T. (03-09-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 03-09-04 23:33

>Han virker urokkelig, som om en brugt cykel er for dyr....

Der skulle ha' stået

Han virker urokkelig, når en brugt cykel er for dyr....



-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *

Hekto (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-04 23:38

In article <chaotv$iek$1@news.cybercity.dk>, lyrikfjern@heaven.dk
says...
> Efter lidt kørsel gik jeg i stå inde ved MC-hjørnet. Jeg kiggede i motoren
> og kunne konstatere at mcgaardens "riverøve" havde revet forbindelsen til
> tændrøret løs!
> Efter at have skruet forbindelsen fast kunne vi køre lidt igen, men noget
> mere må være halvkvæstet, for den hakkede i det da jeg nåede hjem og satte
> ud.
> Den skal nok til den ganske almindelige normale husmekaniker på mandag
> Nå ja! jeg fik købt en Kawa EN500, den kan jeg køre på når Leoen skal
> udbedres.)
>
> Jeg har et forslag til et motto for mcgaarden: "Her kalder vi en skovl for
> en spade og en spade for en skovl"!
>
>
Fortæl, fortæl!!! Hvordan gik det så på MC-Hjørnet???? Efter din
hårrejsende beskrivelse af Henrik, kan jeg slet ikke vente på, hvordan
du vil beskrive 'farmand' på MC-hjørnet????

Nu har jeg godt nok aldrig købt en MC i Slangerup; men diverse udstyr
og reservedele har jeg da handlet dér. Jeg/vi har altid fået en god
behandling, og ordentlig betjening. Mig bekendt er det heller ikke det
ringeste værksted; men du har jo en anden oplevelse.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Lyrik (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 04-09-04 00:03


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1ba310bce4494fc989795@news.tele.dk...
> In article <chaotv$iek$1@news.cybercity.dk>, lyrikfjern@heaven.dk
> says...

> Fortæl, fortæl!!! Hvordan gik det så på MC-Hjørnet???? Efter din
> hårrejsende beskrivelse af Henrik, kan jeg slet ikke vente på, hvordan
> du vil beskrive 'farmand' på MC-hjørnet????
>
> Nu har jeg godt nok aldrig købt en MC i Slangerup; men diverse udstyr
> og reservedele har jeg da handlet dér. Jeg/vi har altid fået en god
> behandling, og ordentlig betjening. Mig bekendt er det heller ikke det
> ringeste værksted; men du har jo en anden oplevelse.
+++++++++++++++++++++++++++++
Først til det sidste. Jeg tror at de er dygtige. I hvert fald er de grundige
i en grad som jeg vil betegne som "uhyggelig" grundige!
Men det er det selvfede jeg ikke kan snuppe. Og så deres hånlige
bemærkninger om andre mekanikere.
På værkstedet optræder de som pitmekanikere på speed!
Jeg har selv været håndværker og ved at man skal have respekt for tingene.
Man kan ikke bare rive og flå på speed uden at noget tager skade, som i mit
tilfælde.
Mekanik kan rives i stykker og noget kan bøjes. Lidt respekt for tingene og
lidt omhu i stedet for riv og flå giver bedre resultater.
At de skal give 2 års garanti for brugte ting må være hårrejsende
fordyrende, hvis det passer. Men det er samtidig en måde at holde kunden
fast på!
"Der er det og det i vejen"-"Desværre det dækkede garantien ikke, men vi har
måttet lave..det og ...det!"

Ved at skifte alt ud som har "en flueplet" fordyrer man driftsomkostningerne
unødigt. men "ih hvor er man dygtig"!

Det var befriende at komme ned til den flinke unge mand på MC-hjørnet, som
jeg var advaret imod af min mekaniker!)) Du må endelig ikke købe noget
der! Når du har købt det vil de skide dig et stykke.
Jeg spurgte den flinke og helt anerledes almindelige og menneskevarme
"slyngel" om det passede det min mekaniker sagde. Han svarede at grunden til
at vi har så dårligt et ry er nok at vi kalder en spade for en spade!
(For øvrigt har jeg læst at de skulle have den ultimativt dygtigste
mekaniker som kan få en maskine til at spille som Sjællands Symfoniorkester.
Hvis han har tid altså) ))

Han tilbød endda at komme ud og se på min scooter som var gået i stå, uden
beregning! Rar "slyngel", selv om han ikke nåede at komme ud af
forretningen, da han lige skulle tale færdig med en kunde.
Min kone mente at det var Guds vilje at vi var gået i stå så vi gik ind i
butikken igen! Der stod den flotte EN500 som de har haft stående siden i
sommer, med udstyr for mindst 12000 kroner og 3000 kilometer af en dame som
udskiftede den da hendes køreteam sagde at hun ikke kunne følge med deres
"skridtraketter" på de tyske motorveje!
Han opfordrede os til at prøve at sidde på maskinerne-flink og rigtig go'
slyngel! "Hva med garanti! Spurgte jeg, vel vidende at han ville måske snyde
lidt!" "3 måneder" sagde han, men ikke hvis det er et kabel der knækker, men
hvis stemplerne falder af, så er det på min regning!"
"Sådan kan jeg lide det"! Her var en slyngel man kan regne med. "Jeg prøver
at få den klar til mandag, hvis der ikke bliver sygdom på værkstedet, men så
ringer jeg"! "Det skal ikke trække ned i din sorte bog!" sagde jeg.
Han smilede og gav mig hånden. Sympatisk fyr!

Hilsen
Jens, som håber de alle måøder op på værkstedet mandag))



Ukendt (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-04 05:38

"snip"
> slyngel! "Hva med garanti! Spurgte jeg, vel vidende at han ville måske
snyde
> lidt!" "3 måneder" sagde han, men ikke hvis det er et kabel der knækker,
men
> hvis stemplerne falder af, så er det på min regning!"
> "Sådan kan jeg lide det"! Her var en slyngel man kan regne med. "Jeg
prøver
"snap"

Hmmm mig bekendt er der 6 måneders garanti på uanset hvad de siger og
skriver og derefter 18 måneders reklamationsret
så han vil da prøve at snyde dig lidt :D men det gør de sgu alle
men HUSK at uanset hvad han skriver på kontrakten er der 6 måneders garanti
på ALT hvad der er i vejen (også kablet)

Brian



Eg Egemarke (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 04-09-04 10:57

Hmm selv samme Mc-Hjørnet ville ikke lade Bonnie prøve sidde en Kawasaki
Z750..... til trods for at vi stod med pengene i hånden ?!? og prøvetur var
så ganske absolut udelukket. Køb og så kan i prøve bagefter.....
Så VIL man bare ikke handle, jeg har haft lignende oplevelser med min gamle
Kawasaki GPZ 750 at få den serviceret kunne ikke lade sig gøre før 4 mnd
senere ( En kammi fik tid blot en uge senere, ½ time efter jeg havde været
der, men hans Mc var jo osse en nyere model ) så det med det dårlige ry har
de selv skabt !!

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Lyrik (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 04-09-04 12:32


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41399171$0$212$14726298@news.sunsite.dk...
> Hmm selv samme Mc-Hjørnet ville ikke lade Bonnie prøve sidde en Kawasaki
> Z750..... til trods for at vi stod med pengene i hånden ?!? og prøvetur
var
> så ganske absolut udelukket. Køb og så kan i prøve bagefter.....
> Så VIL man bare ikke handle, jeg har haft lignende oplevelser med min
gamle
> Kawasaki GPZ 750 at få den serviceret kunne ikke lade sig gøre før 4 mnd
> senere ( En kammi fik tid blot en uge senere, ½ time efter jeg havde været
> der, men hans Mc var jo osse en nyere model ) så det med det dårlige ry
har
> de selv skabt !!
>
> --
> MvH Eg Egemarke
++++++++++++++++++++++++++++++++
Det kan jeg ikke forstå, for han var villig til at trække en hvilkensomhelst
maskine ud og lade os siddeprøve den?

Men det som adskiller MC-Hjørnet fra de andre er netop det som min
MC-mekaniker anklagede dem for: "De sælger gamle modeller"! "De har
snydt med årgangene, sørg for at få stelnummeret så kan du ringe til
importøren og inden for en time få oplyst årgangen"!
jeg: "Hvad betyder det"? mekaniker:" Hvis du skal sælge den, så er det jo en
ældre model"!

Men det er ikke det som betyder noget for mig. Det er modellen som betyder
noget. Ikke hvilket år den er konstrueret.
Og her har vi sagens kerne. MC-hjørnet har bare alle de lækre modeller du
ikke kan se andre steder.

De har for eksempel lige nu 2 af den meget flotte Pegaso Tibet enduro med
alluminiumskasse bagpå og det høje kåbeglas til dumpingpris!89.995 kroner.

Også Kawasaki 500 S modellen med kåbe og 2 bremseskiver for og en bag samt
under sæde affjedring bagpå til 79.995,- kan beskues og vurderes.
Honda cb 600 står der også samt en masse Kawa z750.
Alle de lækre sager som du ellers kun ser i katalogerne men som altid
"desværre er udsolgt".
De havde også en af de sidste shadow 600, som jeg har set for en måned
siden, men den var nu solgt.

Som den flinke unge mand sagde: "Når vi hører de har en rest tilbage af en
spændende model, så køber vi dem alle sammen".

Hvad man ellers kan sige om MC-hjørnet, så er det i hvert fald det sted hvor
du kan se alt det som du ellers kun ser på papiret.

Hilsen
Jens Erik Bech



jesper (04-09-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 04-09-04 15:08

"brian jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> wrote in message news:<413946c1$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "snip"
> > slyngel! "Hva med garanti! Spurgte jeg, vel vidende at han ville måske
> snyde
> > lidt!" "3 måneder" sagde han, men ikke hvis det er et kabel der knækker,
> men
> > hvis stemplerne falder af, så er det på min regning!"
> > "Sådan kan jeg lide det"! Her var en slyngel man kan regne med. "Jeg
> prøver
> "snap"
>
> Hmmm mig bekendt er der 6 måneders garanti på uanset hvad de siger og
> skriver og derefter 18 måneders reklamationsret
> så han vil da prøve at snyde dig lidt :D men det gør de sgu alle
> men HUSK at uanset hvad han skriver på kontrakten er der 6 måneders garanti
> på ALT hvad der er i vejen (også kablet)

Der er 24 måneders reklamationsret på alle brugte MC'er. De første 6
måneder ligger bevisbyrden hos sælger hvis der går npget galt, de
resterende 18 er bevisbyrden hos køber.
Der er altså ikke noget krav om garanti på brugte MC, men det kan være
at den omtalt EN500 er så ny at der stadig er fabriksgaranti på
den....

Jesper
Cagiva Canyon 500

Hekto (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-09-04 15:59

In article <chat77$moh$1@news.cybercity.dk>, lyrikfjern@heaven.dk
says...

<KLIP!>

Jeg kan give dig ret, hvis de opførte sig sådan! Jeg har som sagt kun
handlet i butikken.

M.h.t. MC-hjørnet .... = ...Dét var da utroligt! Måske der er bedre
tider på vej!?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-09-04 18:59

"brian jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> writes:

> Hmmm mig bekendt er der 6 måneders garanti på uanset hvad de siger
> og skriver og derefter 18 måneders reklamationsret så han vil da
> prøve at snyde dig lidt :D men det gør de sgu alle men HUSK at
> uanset hvad han skriver på kontrakten er der 6 måneders garanti på
> ALT hvad der er i vejen (også kablet)

Nej, du blander garanti og reklamationsret sammen. Det er to
forskellige ting, reklamationsretten dækker svjv. kun over fejl som
sælger _er_bekendt_ med ved handlen. Garanti dækker også de ting
forhandleren ikke er bekendt med, hvilket vil sige at sige at det er
en udvidelse af reklamationsretten og dermed ikke lovpligtig.

Det er ihvertfald min opfattelse
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Jim Andersen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-09-04 10:51

Jes Vestervang wrote:
> Nej, du blander garanti og reklamationsret sammen. Det er to
> forskellige ting, reklamationsretten dækker svjv.
SNIP
> Det er ihvertfald min opfattelse

Kig lidt i dk.forbruger eller dk.jura

/jim



Jes Vestervang (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-09-04 19:43

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> Jes Vestervang wrote:
>> Nej, du blander garanti og reklamationsret sammen. Det er to
>> forskellige ting, reklamationsretten dækker svjv.
> SNIP
>> Det er ihvertfald min opfattelse
>
> Kig lidt i dk.forbruger eller dk.jura

Tager jeg fejl? Så må jeg jeg hellere holde kæft om emnet, indtil jeg
har fået læst op på det.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

anders majland (07-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-09-04 07:12

> Tager jeg fejl?

Yep - De 24 måneders reklamation dækker fejl og mangler der var til
stede på tidspunktet for handlen. De første 6 måneder er det sælger der
har bevisbyrden - derefter er det køber.

Så går noget istykker på en brugt mc står man ganske godt de første 6
måneder. Det er sælger der skal bevise at den ødelagte kobling ikke
allerede havde det skidt da du købte maskinen. Men fejl og mangler der
er forventelige ud fra maskine og pris er ikke dækket. At en pære
springer, et kabel knækker, bremseklodserne er slidt ned osv er ikke
dækket.....

Efter de 6 måneder står man noget svagere. Brænder motoren sammen er det
op køber at bevise at det skyldes en fejl som allerede var til stede ved
købet....

Men temmeligt ringe at forhandlere stadig forsøger at give 3 måneders
garanti og så glemme alt om købeloven ... En garanti skal stille køberen
væsenligt bedre for at den må kaldes en garanti. Som jeg læser det
referet forsøger MC Hjørnet at spise køber af med 3 måneders
reklamantionsret og kalder det endda for garanti .... - Men det er jo
andenhånds... Men Lyrik - ligegyldigt hvad der står på slutsedlen har du
stadig dine 24 måneder, men det kræver nok brug af advokat hvis du
skulle få brug for den ....


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Lyrik (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 07-09-04 12:25


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:413d5251$0$215$14726298@news.sunsite.dk...
> > Tager jeg fejl?
>
> Yep - De 24 måneders reklamation dækker fejl og mangler der var til
> stede på tidspunktet for handlen. De første 6 måneder er det sælger der
> har bevisbyrden - derefter er det køber.
>
> Så går noget istykker på en brugt mc står man ganske godt de første 6
> måneder. Det er sælger der skal bevise at den ødelagte kobling ikke
> allerede havde det skidt da du købte maskinen. Men fejl og mangler der
> er forventelige ud fra maskine og pris er ikke dækket. At en pære
> springer, et kabel knækker, bremseklodserne er slidt ned osv er ikke
> dækket.....
>
> Efter de 6 måneder står man noget svagere. Brænder motoren sammen er det
> op køber at bevise at det skyldes en fejl som allerede var til stede ved
> købet....
>
> Men temmeligt ringe at forhandlere stadig forsøger at give 3 måneders
> garanti og så glemme alt om købeloven ... En garanti skal stille køberen
> væsenligt bedre for at den må kaldes en garanti. Som jeg læser det
> referet forsøger MC Hjørnet at spise køber af med 3 måneders
> reklamantionsret og kalder det endda for garanti .... - Men det er jo
> andenhånds... Men Lyrik - ligegyldigt hvad der står på slutsedlen har du
> stadig dine 24 måneder, men det kræver nok brug af advokat hvis du
> skulle få brug for den ....
++++++++++++++++++++++++++++++++
De sagde i anden omgang at der stadigvæk var næsten et års fabriksgaranti på
den..-)
De har været utroligt flinke og behagelige at handle med.
En positiv oplevelse.

Hilsen
jens



anders majland (07-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-09-04 22:43

> De sagde i anden omgang at der stadigvæk var næsten et års
> fabriksgaranti på den..-)

Men bare husk at du _også_ har dine 24 måneder ..... Ligegyldigt hvad
de skriver. Men forhåbenligt får du ikke brug for at reklamere.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Lyrik (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 07-09-04 23:17


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:413e2f51$0$203$14726298@news.sunsite.dk...
> > De sagde i anden omgang at der stadigvæk var næsten et års
> > fabriksgaranti på den..-)
>
> Men bare husk at du _også_ har dine 24 måneder ..... Ligegyldigt hvad
> de skriver. Men forhåbenligt får du ikke brug for at reklamere.
++++++++++++++++++++++++++

Den tid den sorg! Vi var ude at køre i det fine vejr i dag. My God! Hvor
var den vidunderlig at køre på!) 150 kilometer føltes som 20 kilometer
på Leoen.) "Luen" sagde glædestrålende :"Nu behøver vi ikke gå i Tivoli
mer'"!))

Håber du også nyder det!?

Hilsen
Jens Erik



Jes Vestervang (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-09-04 15:24

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

>> Tager jeg fejl?
>
> Yep - De 24 måneders reklamation dækker fejl og mangler der var til
> stede på tidspunktet for handlen. De første 6 måneder er det sælger der
> har bevisbyrden - derefter er det køber. [....]


Ohh, ok. Tak for det!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

anders majland (04-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 04-09-04 21:50

> Nå ja! jeg fik købt en Kawa EN500, den kan jeg køre på når Leoen skal
> udbedres.)

Tillykke med den - så blev det et skridt "tilbage" til stilen fra før
leonardoen.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Lyrik (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 05-09-04 08:37


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:413a2aed$0$213$14726298@news.sunsite.dk...
> > Nå ja! jeg fik købt en Kawa EN500, den kan jeg køre på når Leoen skal
> > udbedres.)
>
> Tillykke med den - så blev det et skridt "tilbage" til stilen fra før
> leonardoen.
++++++++++++++++++++++++++
Tak ska' du ha' Har jeg sagt tillykke med Teneren? Jeg har i hvert fald
hentet et par billeder fra nettet. Det med din lille søn bagpå er guld værd-
i barnestol på asfaltraketten!!

Ja det med chopper er nok lige os. Opgaven lå i at vi skal have noget at
sidde 2 på. Samtidig skal vi have noget som man kan bruge i praksis hver
eneste dag året rundt. Derfor skal det være en desideret brugsmaskine.
I snart 4 år har vi kørt på Leoen. Jeg har "Luen"(konen) bag på mindst 4
gange om ugen. Alle indkøb bliver foretaget på den. Jeg har vinterforsikret
og kører ene mand rundt her i Lyngby-Virum og ser aldrig andre vinterkørere.
Det skægge er at de tror det er pissedyrt at være forsikret om
vinteren,-eller også fryser de, de stakkels små!)) Det kostede-hold nu
fast-150 kroner!! at få den forsikret i de tre vintermåneder-kasko og
ansvar!!)
Jeg ser heller ikke nogen som kører så meget med bagsædepassager som jeg.
Derfor skal der være ultimativ bagsædekomfort! Og endelig så er der det med
pengepungen.
Du/i kan se den her hos forhandleren som den desværre ikke forlader før
tidligst mandag:
http://lyrik.homepage.dk/film/EN500.jpg


Hilsen
Jens



anders majland (05-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 05-09-04 20:14

> Jeg har i hvert
> fald hentet et par billeder fra nettet. Det med din lille søn bagpå
> er guld værd- i barnestol på asfaltraketten!!

Vi satte ny "afstandsrekord" igår lørdag. Vi var inde i viborg til
"Store Legedag". Vi kørte ad små veje derind så det var så omkring 1/2
time.
http://www.viborg.dk/db/Bibliotek.nsf/pdf/storelegedagsplakat04/$File/Storelegedagsplakat04.pdf

> Ja det med chopper er nok lige os. Opgaven lå i at vi skal have noget
> at sidde 2 på. Samtidig skal vi have noget som man kan bruge i
> praksis hver eneste dag året rundt.

Jeg er spændt om du kan holde den pæn hvis du bruger den om vinteren -
eller skal leonardoen holde for til vinterkørsel ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid




Lyrik (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 06-09-04 09:51


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:413c1357$0$202$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg har i hvert
> > fald hentet et par billeder fra nettet. Det med din lille søn bagpå
> > er guld værd- i barnestol på asfaltraketten!!
>
> Vi satte ny "afstandsrekord" igår lørdag. Vi var inde i viborg til
> "Store Legedag". Vi kørte ad små veje derind så det var så omkring 1/2
> time.
>
http://www.viborg.dk/db/Bibliotek.nsf/pdf/storelegedagsplakat04/$File/Storelegedagsplakat04.pdf
>
> > Ja det med chopper er nok lige os. Opgaven lå i at vi skal have noget
> > at sidde 2 på. Samtidig skal vi have noget som man kan bruge i
> > praksis hver eneste dag året rundt.
>
> Jeg er spændt om du kan holde den pæn hvis du bruger den om vinteren -
> eller skal leonardoen holde for til vinterkørsel ?
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
+++++++++++++++++++++++++++++

Hyggeligt at se at du hygger dig med familien. Motorer har bedst af at blive
brugt, så jeg regner med at bruge chopperen. Jeg tror jeg sælger Leoen.
Biler kører jo også om vinteren. Så hvorfor ikke MC-en?
De største vinterskader jeg nogensinde har haft var fra en Yamaha som jeg
dækkede til under et carporttag.
Den stod stille og var næsten rustet sammen om foråret! Den kørte slet ikke
i de 3 vintermåneder.
Leoen som jeg har kørt med over vinteren kan jeg slet ikke se noget på.

Det kunne være sjovt at mødes når jeg får Kawaen. Jeg regner med at kunne
følge med din Tenere. Hvor hurtigt kan den i grunden køre? Kawaen skulle
være god for 155 km/t.

Hilsen
Jens



anders majland (06-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-09-04 10:20

> Hyggeligt at se at du hygger dig med familien. Motorer har bedst af
> at blive brugt, så jeg regner med at bruge chopperen. Jeg tror jeg
> sælger Leoen. Biler kører jo også om vinteren. Så hvorfor ikke MC-en?
> Leoen som jeg har kørt med over vinteren kan jeg slet ikke se noget
> på.

Så lad endeligt være med at kigge under plastikken ....

> Det kunne være sjovt at mødes når jeg får Kawaen. Jeg regner med at
> kunne følge med din Tenere. Hvor hurtigt kan den i grunden køre?
> Kawaen skulle være god for 155 km/t.

Mener at den er opgivet til 160 - Men med sidetasker, topboks og mit
korpus tager den jo noget vind. Med mindre der er modvind holder den nu
de 130 på motorvejen rimeligt ubesværet (og jeg forsøger oftest at køre
den emd "let" hånd da den jo gerne skulle holde ... Det er længe siden
den har været under 20km/l)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408894
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste