"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1ba310bce4494fc989795@news.tele.dk...
> In article <chaotv$iek$1@news.cybercity.dk>, lyrikfjern@heaven.dk
> says...
> Fortæl, fortæl!!! Hvordan gik det så på MC-Hjørnet???? Efter din
> hårrejsende beskrivelse af Henrik, kan jeg slet ikke vente på, hvordan
> du vil beskrive 'farmand' på MC-hjørnet????
>
> Nu har jeg godt nok aldrig købt en MC i Slangerup; men diverse udstyr
> og reservedele har jeg da handlet dér. Jeg/vi har altid fået en god
> behandling, og ordentlig betjening. Mig bekendt er det heller ikke det
> ringeste værksted; men du har jo en anden oplevelse.
+++++++++++++++++++++++++++++
Først til det sidste. Jeg tror at de er dygtige. I hvert fald er de grundige
i en grad som jeg vil betegne som "uhyggelig" grundige!
Men det er det selvfede jeg ikke kan snuppe. Og så deres hånlige
bemærkninger om andre mekanikere.
På værkstedet optræder de som pitmekanikere på speed!
Jeg har selv været håndværker og ved at man skal have respekt for tingene.
Man kan ikke bare rive og flå på speed uden at noget tager skade, som i mit
tilfælde.
Mekanik kan rives i stykker og noget kan bøjes. Lidt respekt for tingene og
lidt omhu i stedet for riv og flå giver bedre resultater.
At de skal give 2 års garanti for brugte ting må være hårrejsende
fordyrende, hvis det passer. Men det er samtidig en måde at holde kunden
fast på!
"Der er det og det i vejen"-"Desværre det dækkede garantien ikke, men vi har
måttet lave..det og ...det!"
Ved at skifte alt ud som har "en flueplet" fordyrer man driftsomkostningerne
unødigt. men "ih hvor er man dygtig"!
Det var befriende at komme ned til den flinke unge mand på MC-hjørnet, som
jeg var advaret imod af min mekaniker!
)) Du må endelig ikke købe noget
der! Når du har købt det vil de skide dig et stykke.
Jeg spurgte den flinke og helt anerledes almindelige og menneskevarme
"slyngel" om det passede det min mekaniker sagde. Han svarede at grunden til
at vi har så dårligt et ry er nok at vi kalder en spade for en spade!
(For øvrigt har jeg læst at de skulle have den ultimativt dygtigste
mekaniker som kan få en maskine til at spille som Sjællands Symfoniorkester.
Hvis han har tid altså)
))
Han tilbød endda at komme ud og se på min scooter som var gået i stå, uden
beregning!
Rar "slyngel", selv om han ikke nåede at komme ud af
forretningen, da han lige skulle tale færdig med en kunde.
Min kone mente at det var Guds vilje at vi var gået i stå så vi gik ind i
butikken igen!
Der stod den flotte EN500 som de har haft stående siden i
sommer, med udstyr for mindst 12000 kroner og 3000 kilometer af en dame som
udskiftede den da hendes køreteam sagde at hun ikke kunne følge med deres
"skridtraketter" på de tyske motorveje!
Han opfordrede os til at prøve at sidde på maskinerne-flink og rigtig go'
slyngel! "Hva med garanti! Spurgte jeg, vel vidende at han ville måske snyde
lidt!" "3 måneder" sagde han, men ikke hvis det er et kabel der knækker, men
hvis stemplerne falder af, så er det på min regning!"
"Sådan kan jeg lide det"! Her var en slyngel man kan regne med. "Jeg prøver
at få den klar til mandag, hvis der ikke bliver sygdom på værkstedet, men så
ringer jeg"! "Det skal ikke trække ned i din sorte bog!" sagde jeg.
Han smilede og gav mig hånden. Sympatisk fyr!
Hilsen
Jens, som håber de alle måøder op på værkstedet mandag
))