/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Geely
Fra : Tommy Nielsen


Dato : 03-09-04 14:11

Er der en geely-ejer eller to, der vil fortælle om deres erfaringer med
maskinerne? Der er jo snart importører i de fleste regioner i landet, og det
er da fristende at købe een, simpelthen fordi de er billige!!!

MVH

Tommy


P.S.: jeg er træt af afgifter, men frygter den dag hvor DF foreslår de skal
fordobles for at finansiere større og flere ældrecheks.



 
 
Jan Vagle (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 03-09-04 19:41

Tommy Nielsen wrote:

> Er der en geely-ejer eller to, der vil fortælle om deres erfaringer med
> maskinerne? Der er jo snart importører i de fleste regioner i landet, og det
> er da fristende at købe een, simpelthen fordi de er billige!!!
>
> MVH
>
> Tommy
>
>
> P.S.: jeg er træt af afgifter, men frygter den dag hvor DF foreslår de skal
> fordobles for at finansiere større og flere ældrecheks.

Gi sgu pokker i sånt lort ! Tag ind en brugt Yamaha fra Tyskland heller.

Majesty 250 (Heldst 'DX' version) eller ska det være 125 en f.eks. Scarabeo
125 med Rotax motor..

My 5 cents

--
Jan Vagle
..............................oOo

Zorro (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 03-09-04 19:43

Hej.
Jeg har en Geely Grand Puma 150. Den er ca 5 mdr gammel. Den blev købt for
at komme fra a til b, fordi den er økonomisk (den kører 36 km literen!) og
fordi jeg mente at den var et godt alternativ til en EU-scooter.
Og selvfølgelig fordi den er billig.
Men helt ærligt; det er en skod motorcykel. Dette er ikke sagt for genere
andre Geely ejere. Der skal nok være dem der er tilfredse med deres
Geely'er.

Finish og samlekvalitet er simpelthen for dårlig. Den ruster på stort set
alle bolte og skruer og i samlingerne.
Min hopper og ryster som en vanvittig når den kommer i nærheden af 70 kmt.
Jeg tror det er det billige og dårlige kinessiske fordæk, men er ikke helt
sikker. Den rasler, hvilket er et konstant irritationsmoment. Det er
tændingslåsen og "anderøven" der er værst mht rasleriet.
Bremserne piver selvom den kun har kørt 2000 km.
Den er skæv. Jeg tror det er hele bagstellet der er skævt. Når man står og
kigger på den bagfra, på nummerpladen, kan man se at den er temmelig skæv.

Med hensyn til service er det heller ikke noget at råbe hurra for. Da min
Geely havde kørt 500 km skulle den til forhandleren ("ham på sjælland") og
ha lavet et "lille service eftersyn". Udstødningen var begyndt at rasle helt
vanvittigt og forhandleren skiftede den da også, hvilket jeg var godt
tilfreds med til at starte med. Indtil jeg kom hjem og opdagede at den "nye"
udstødning han havde udskiftet havde en betragtelig bule.
Den hoppede også på en rimmelig ubehagelig måde når jeg bremsede. Da jeg
spurgte forhandleren om årsagen til dette svarede han bare "det holder den
nok op med med tiden"! Et par dage efter opdagede jeg årsagen til dette: det
var simpelthen bolten til kronrøret der var rystet løs!
Så service og "know-how", hos den forhandler hvor jeg har handlet er
desværre under standard.
Serviceintervallerne er meget korte hvilket selvfølgelig skal regnes ind i
de samlede omkostninger

Det er synd og skam at den er så dårlig. Potentielt kunne det faktisk være
en sjov lille mc hvis kvaliteten var i orden. Den er lidt spøjs i designet
da det er en nøjagtig kopi af en Suzuki GS 125 fra starten af firserne, med
en kopi af en gammel Honda stødsstangsmotor!
Min kører, med standard gearing, rent faktisk 110 kmt på spedometeret! (Til
gengæld lyder den som om den er ved at springe i luften)
Jeg er ret vild med små motorcykler. Jeg syntes de er praktiske, sjove,
"charmerende" og billige at holde kørende.
Geely'en er dog desværre undtagelsen. Og det er jo nok rigtigt at "Man får
hvad men betaler for".

Jeg vil ikke med god samvittighed anbefale at købe en Geely Grand Puma. Jeg
ved ikke om jeg bare har været uheldig og har fået en "mandagsmodel". Men
jeg må indrømme at jeg tvivler....

Jeg vil nok anbefale at købe en billig brugt japaner som er af en helt anden
kvalitet. Evt en Suzuki GN 250, som vist eftersigende er en solid robust mc.
Den er også til at få for billige penge.

Held og lykke.

Mvh
Søren




Ukendt (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-04 21:14

Snip en hel masse interessant læsning, som jo burde indføres i blandt de
andre Geelyanmeldelser på http://www.dmcn.dk under "MC anmeldelser"!

> Jeg vil nok anbefale at købe en billig brugt japaner som er af en helt
anden
> kvalitet. Evt en Suzuki GN 250, som vist eftersigende er en solid robust
mc.
> Den er også til at få for billige penge.

Jeg kender ikke meget til Geeley Davidson! Men ellers må jeg nok give
dig ret!
For et kig på deres prisliste, der kan jeg se, at Geely Grand Pumaen koster
10.499.- plus 1.795.- i leveringsomkostninger... altså i alt: 12.294.- Og så
er man jo i allerede på vej i dét prisleje, hvor man kan finde en ganske
lille, men fornuftig 250 ccm japaner MC fra 80'erne og endda få en del mere
køreglæde og finish (jf. din anmeldelse af Geely'en) og sikkert billigere på
længere sigt. Specielt, hvis man går med planer om vidresalg?

Du nævner benzinøkonomien som en stor fordel ved Geely'en. I deres annonce
skriver de godt nok op til 30 km/l ved 50 km/t. Det synes jeg ikke virker
specielt fantastisk, jeg er helt sikker på, at jeg også kan "presse" min SR
250 til en højere benzinøkonomi, hvis gashåndtaget for alvor sættes på
"spareprogrammet", som 50 km/t må betragtes som. Dét tror jeg også, at man
kan overtale en GN 250 til (uden at vide det med sikkerhed) og topfarten for
begge 250 ccm maskiner ligger da en anelse højere, end de 95 km/t som er
angivet som topfarten hos den 12 hestes Geely Grand Puma.

Hilsen
Lars



Hekto (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-04 21:28

In article <4138d0a0$0$209$14726298@news.sunsite.dk>, "Lars T.
Thomsen" <ltth00[snabela]acoustics.auc.dk> says...
> Jeg kender ikke meget til Geeley Davidson! Men ellers må jeg nok give
> dig ret!
> For et kig på deres prisliste, der kan jeg se, at Geely Grand Pumaen koster
> 10.499.- plus 1.795.- i leveringsomkostninger... altså i alt: 12.294.- Og så
> er man jo i allerede på vej i dét prisleje, hvor man kan finde en ganske
> lille, men fornuftig 250 ccm japaner MC fra 80'erne og endda få en del mere
> køreglæde og finish (jf. din anmeldelse af Geely'en) og sikkert billigere på
> længere sigt. Specielt, hvis man går med planer om vidresalg?
>
Ja, ja ... spis nu brød til!
Brugte japanske 2½'ere koster altså også penge, hvis de skal være i
rimelig stand, og man ikke først skal bruge en hel vinter på
istandsættelse. I den prisklasse kan man godt købe sig et problem, frem
for et transportmiddel.

Jeg har ikke rigtig noget bud på, hvad man så skal købe. Umiddelbart
tror jeg at man skal op imellem 20 og 30K før man får noget der er
stabilt nok til daglig transport. Det kan så være en brugt GN250 eller
en ny maxi-scooter, en brugt GS500 eller hvad ved jeg.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-04 22:00


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1ba2f24fa558993e989792@news.tele.dk...
> In article <4138d0a0$0$209$14726298@news.sunsite.dk>, "Lars T.
> Thomsen" <ltth00[snabela]acoustics.auc.dk> says...
> > Jeg kender ikke meget til Geeley Davidson! Men ellers må jeg nok
give
> > dig ret!
> > For et kig på deres prisliste, der kan jeg se, at Geely Grand Pumaen
koster
> > 10.499.- plus 1.795.- i leveringsomkostninger... altså i alt: 12.294.-
Og så
> > er man jo i allerede på vej i dét prisleje, hvor man kan finde en ganske
> > lille, men fornuftig 250 ccm japaner MC fra 80'erne og endda få en del
mere
> > køreglæde og finish (jf. din anmeldelse af Geely'en) og sikkert
billigere på
> > længere sigt. Specielt, hvis man går med planer om vidresalg?
> >
> Ja, ja ... spis nu brød til!

ok

> Brugte japanske 2½'ere koster altså også penge, hvis de skal være i
> rimelig stand, og man ikke først skal bruge en hel vinter på
> istandsættelse. I den prisklasse kan man godt købe sig et problem, frem
> for et transportmiddel.

Ja, men jeg skrev også: "på vej". Tilsyneladende, så kan man også købe sig
et problem ved købet af en Geely (jf. Søren), så selvom 13.000 er for lidt
for en MC, så jeg vil ihvertfald ikke kaste 13.000.- efter den. Så hellere
finde noget til tilsvarende (eller til højere) pris hos en privat. Ingenting
bliver foræret bort, spørgsmålet er bare, hvor man får mest for pengene. Man
véd jo heller ikke, om man senere kunne finde på at sælge den og der ville
jeg da gætte på, at en japser MC vil holde prisen bedre, end en Geely? (men
dét er ren gætværk!).

> Jeg har ikke rigtig noget bud på, hvad man så skal købe. Umiddelbart
> tror jeg at man skal op imellem 20 og 30K før man får noget der er
> stabilt nok til daglig transport.

Nånådada, så er jeg ihvertfald undtagelsen!

> Det kan så være en brugt GN250 eller
> en ny maxi-scooter, en brugt GS500 eller hvad ved jeg.

Høhø... Jeg er såmænd enig med dig! Kan man smide 8.000-18.000 /mere/ på
bordet, så får man nok også en /bedre/ MC, men sådan er det jo bare... og
det er jo fint, hvis man /kan/ det!

Hilsen
Lars



André T. (03-09-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 03-09-04 22:14

>Ja, ja ... spis nu brød til!
>Brugte japanske 2½'ere koster altså også penge, hvis de skal være i
>rimelig stand, og man ikke først skal bruge en hel vinter på
>istandsættelse. I den prisklasse kan man godt købe sig et problem, frem
>for et transportmiddel.

Kan man ikke bare sige, at man for det man betaler for ??

Geely --> Cheap = dårlig kvalitet



-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *

Jan Vagle (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 03-09-04 23:12

André T. wrote:

>>Ja, ja ... spis nu brød til!
>>Brugte japanske 2½'ere koster altså også penge, hvis de skal være i
>>rimelig stand, og man ikke først skal bruge en hel vinter på
>>istandsættelse. I den prisklasse kan man godt købe sig et problem, frem
>>for et transportmiddel.
>
>
> Kan man ikke bare sige, at man for det man betaler for ??
>
> Geely --> Cheap = dårlig kvalitet

Fatigge folk har ikke råd til dårlige sko.

(Alt billig, bliver dyrere i længden)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Hekto (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-04 23:24

In article <qinhj0tpn093u68cposj87cnaa4n1bvb5r@4ax.com>,
fisker@kutter.nordsoen says...
> Kan man ikke bare sige, at man for det man betaler for ??
>
> Geely --> Cheap = dårlig kvalitet
>
>
Jo! ... og, cheap japser = reparationer
Oger man så ikke læige indstillet på at skrue selv, så må man betale
sig fra det = man kunne lige så godt have købt noget nyere = dyrere.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Tommy Nielsen (03-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Nielsen


Dato : 03-09-04 23:56

> Jo! ... og, cheap japser = reparationer
> Oger man så ikke læige indstillet på at skrue selv, så må man betale
> sig fra det = man kunne lige så godt have købt noget nyere = dyrere.
>
> --
> /Hekto


Jeg er klar over at en Geely er noget billigt bras. Men hvis man er ligeglad
med finish - og det er man da hvis man køber en geely - så får man ikke bare
lidt, men meget for pengene. Om det så er nok til at man ikke føler sig dum,
er så spørgsmålet. Men det der fascinerer mig er at næsten alle kr i prisen
går direkte til producenten, istedet for til staten. DET er da tiltalende.
Jeg synes at 150 000 kr er fuldstændig ude af proportioner for en kværn, men
vi bliver vænnet til prislejet her i DK. Nu er der så kommet en lille
prisbasker, firetakter (!), som holder sig under 7500 kr-loftet i
afgiftssystemet. Forstår I hvad jeg mener når jeg synes det er for billigt
til ikke at købe :)

Men man skal selvfølgelig ikke købe bare fordi noget er billigt. Selvom den
er pokkers benzinøkonomisk.

Tommy



Jan Vagle (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 04-09-04 00:15

Tommy Nielsen wrote:
>>Jo! ... og, cheap japser = reparationer
>>Oger man så ikke læige indstillet på at skrue selv, så må man betale
>>sig fra det = man kunne lige så godt have købt noget nyere = dyrere.
>>
>>--
>>/Hekto
>
>
>
> Jeg er klar over at en Geely er noget billigt bras. Men hvis man er ligeglad
> med finish - og det er man da hvis man køber en geely - så får man ikke bare
> lidt, men meget for pengene. Om det så er nok til at man ikke føler sig dum,
> er så spørgsmålet. Men det der fascinerer mig er at næsten alle kr i prisen
> går direkte til producenten, istedet for til staten. DET er da tiltalende.
> Jeg synes at 150 000 kr er fuldstændig ude af proportioner for en kværn, men
> vi bliver vænnet til prislejet her i DK. Nu er der så kommet en lille
> prisbasker, firetakter (!), som holder sig under 7500 kr-loftet i
> afgiftssystemet. Forstår I hvad jeg mener når jeg synes det er for billigt
> til ikke at købe :)
>
> Men man skal selvfølgelig ikke købe bare fordi noget er billigt. Selvom den
> er pokkers benzinøkonomisk.

Man skal da leve og.. der er nok af de der betaler 2 årlønner for en C90...

Hold kæft og vide hvad du stemmer på..


--
Jan Vagle
..............................oOo

Henrik & Karina (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik & Karina


Dato : 04-09-04 07:16

Jan Vagle wrote:
> Tommy Nielsen wrote:
>
>>> Jo! ... og, cheap japser = reparationer
>>> Oger man så ikke læige indstillet på at skrue selv, så må man betale
>>> sig fra det = man kunne lige så godt have købt noget nyere = dyrere.
>>>
>>> --
>>> /Hekto
>>
>>
>>
>>
>> Jeg er klar over at en Geely er noget billigt bras. Men hvis man er
>> ligeglad
>> med finish - og det er man da hvis man køber en geely - så får man
>> ikke bare
>> lidt, men meget for pengene. Om det så er nok til at man ikke føler
>> sig dum,
>> er så spørgsmålet. Men det der fascinerer mig er at næsten alle kr i
>> prisen
>> går direkte til producenten, istedet for til staten. DET er da
>> tiltalende.
>> Jeg synes at 150 000 kr er fuldstændig ude af proportioner for en
>> kværn, men
>> vi bliver vænnet til prislejet her i DK. Nu er der så kommet en lille
>> prisbasker, firetakter (!), som holder sig under 7500 kr-loftet i
>> afgiftssystemet. Forstår I hvad jeg mener når jeg synes det er for
>> billigt
>> til ikke at købe :)
>>
>> Men man skal selvfølgelig ikke købe bare fordi noget er billigt.
>> Selvom den
>> er pokkers benzinøkonomisk.
>
>
> Man skal da leve og.. der er nok af de der betaler 2 årlønner for en C90...
>
> Hold kæft og vide hvad du stemmer på..
>
>
Jeg var ude og prøve en Geely puma for 3 uger siden. og jeg blev hurtig
enig med at min MZ ETZ 251 fra 94 kørte meget bedre og den har kun
kostet mig 7500. så jeg ville ikke bytte...

Henrik

Per (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 04-09-04 10:02


"Henrik & Karina" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41395d4d$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jan Vagle wrote:
> > Tommy Nielsen wrote:
> >
> >>> Jo! ... og, cheap japser = reparationer
> >>> Oger man så ikke læige indstillet på at skrue selv, så må man betale
> >>> sig fra det = man kunne lige så godt have købt noget nyere = dyrere.
> >>>
> >>> --
> >>> /Hekto
> >>
> >>
> >>
> >>
> >> Jeg er klar over at en Geely er noget billigt bras. Men hvis man er
> >> ligeglad
> >> med finish - og det er man da hvis man køber en geely - så får man
> >> ikke bare
> >> lidt, men meget for pengene. Om det så er nok til at man ikke føler
> >> sig dum,
> >> er så spørgsmålet. Men det der fascinerer mig er at næsten alle kr i
> >> prisen
> >> går direkte til producenten, istedet for til staten. DET er da
> >> tiltalende.
> >> Jeg synes at 150 000 kr er fuldstændig ude af proportioner for en
> >> kværn, men
> >> vi bliver vænnet til prislejet her i DK. Nu er der så kommet en lille
> >> prisbasker, firetakter (!), som holder sig under 7500 kr-loftet i
> >> afgiftssystemet. Forstår I hvad jeg mener når jeg synes det er for
> >> billigt
> >> til ikke at købe :)
> >>
> >> Men man skal selvfølgelig ikke købe bare fordi noget er billigt.
> >> Selvom den
> >> er pokkers benzinøkonomisk.
> >
> >
> > Man skal da leve og.. der er nok af de der betaler 2 årlønner for en
C90...
> >
> > Hold kæft og vide hvad du stemmer på..
> >
> >
> Jeg var ude og prøve en Geely puma for 3 uger siden. og jeg blev hurtig
> enig med at min MZ ETZ 251 fra 94 kørte meget bedre og den har kun
> kostet mig 7500. så jeg ville ikke bytte...
>
> Henrik


---

Hey NG!

Jeg har en Geely Warrior - og den kører sgu fint og virker perfekt.

Klart nok, at det er billig kvalitet ingen tvivl om det. Men den starter
hver gang og i alt slags vejr. Har jænvligt kæresten med bag på og ingen
problemer med det.

Jeg har kørt 3000 km på den og det enenste problem der har været har været
et udskiftet tændrør og en ny udstødning.
Udsødningen blev simpelthen revet fra hinanden pga. dårlig svejsning og
rystelser. Men fik en ny på garantien - og den nye har en meget bedre
svejsning.

Den kører ca. 25-30 km/l - det synes jeg godt den kunne gøre bedre.

Den kører ca. 80 km/t på toppen og det er mere end rigeligt til bykørsel.

Jeg købte den også fordi den var billig - jeg er lidt fascineret af billige
og små Mc´er.

Du skal blot have i baghovedet at det kun er et transportmiddel - der er
ikke så meget lir og svingkørsel med sådan en fætter. Men som skrevet du får
hvad du betaler for. Knapperne og grebene er lavet meget billigt og finishen
er også ret dårlig - men den kører fint

Mvh. Per!



Matthias H Matthiess~ (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 04-09-04 11:09


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41398460$0$295$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
Hej
Jeg har en Grand Puma. Og jeg kan kun give Per ret i det hvad han skriver.
Jeg har kørt ca. 2800 km uden problemer af nogen art. Kører ca. 34 km/l.
Topfart ca. 115 km/t. Den bliver kun brugt som vinterkøretøj og blev derfor
fra ny indsprøjtet i Tectyl.
Hilsen Matthias



Moller (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 04-09-04 10:58

Henrik & Karina wrote:

> Jeg var ude og prøve en Geely puma for 3 uger siden. og jeg blev hurtig
> enig med at min MZ ETZ 251 fra 94 kørte meget bedre og den har kun
> kostet mig 7500. så jeg ville ikke bytte...

   :) og kan fås ned til 5k synet... køre 20-28km/L alt efter føren, og en
top på 130km/t... Ja, hvis man skal finde en maskine nede i det
prislejde, og stadig ha fornuftig økonomi, så er der kun MZ'en tilbage
(250/300cc modellerne). at det så er en 2 takter, den er pisse grim
osv... er lige meget, for Geely'erne ligner små discout EU knallerter,
og kan slet ikke følge med MZ'en i ydelse. og skal konstant til service,
mod MZ'ens 20.000km(1 årlige) olieskift/service.

   Og som det sidste... MZ'en kan ik blive grimmere med mere vinterkørsel
:) men hvordan tager Geely'en det ? når den ruster for et godt ord inden
der er kommet salt på veje :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Claus Rittig (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-09-04 15:27

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:413991a6$0$214$14726298@news.sunsite.dk...

> :) og kan fås ned til 5k synet... køre 20-28km/L alt efter føren, og en
> top på 130km/t... Ja, hvis man skal finde en maskine nede i det
> prislejde, og stadig ha fornuftig økonomi, så er der kun MZ'en tilbage
> (250/300cc modellerne). at det så er en 2 takter, den er pisse grim
> osv... er lige meget, for Geely'erne ligner små discout EU knallerter,
> og kan slet ikke følge med MZ'en i ydelse. og skal konstant til service,
> mod MZ'ens 20.000km(1 årlige) olieskift/service.

Jeg ved sgu ikke... Tough call...

Jeg har ikke haft en Geely (og får det nok heller aldrig), men jeg har haft
nogle MZ'er (150cc og 250cc) og en del andre motorcykler i "det prisleje".
Om Geely eller MZ er at foretrække, det lader jeg andre om at afgøre, mine
MZ'er har været sjove at køre på, kørt fint, været i meget dårlig kvalitet
og gået meget tit i stykker. Økonomien i mine MZ'er har været ret ringe,
fordi de gik så tit i stykker, og motorhaverier er ikke billige selvom det
er billigt i reservedele.

Jeg tror jeg vil anbefale at kigge efter nogle billige japanere i stedet, de
holder faktisk noget bedre. En gammel Yamaha DT125, RD125, XT250, Suzuki
TS185/TS125 vil ofte være et bedre køretøj til de samme penge! Normalt vil
jeg holde mig til 2 takt hvis det skal være rigtig billigt, men lige
Yamaha's XT250 er en undtagelse, den er meget meget slidstærk.

Jeg har også engang haft det meste af min tilværelse bygget op omkring en
enkelt lille motorcykel, og det kan godt lade sig gøre. Jeg har kørt
uendelig mange ture Aalborg - Randers på først Honda XL250 ('75), senere
Suzuki TS185 (rasselværk, ryster og rasler helt vildt på de lange ture, men
man kan vænne sig til det, og så er den charmerende), DT125 (forbavsende
stabil, komfortabel og slidstærk), MZ150 (også komfortabel og rar at køre
lange landevejsture på, men går altid i stykker).

Rittig



Martin Faulkner (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Faulkner


Dato : 04-09-04 21:27


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:413991a6$0$214$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik & Karina wrote:
>
> > Jeg var ude og prøve en Geely puma for 3 uger siden. og jeg blev hurtig
> > enig med at min MZ ETZ 251 fra 94 kørte meget bedre og den har kun
> > kostet mig 7500. så jeg ville ikke bytte...
>
> :) og kan fås ned til 5k synet... køre 20-28km/L alt efter føren, og en
> top på 130km/t... Ja, hvis man skal finde en maskine nede i det
> prislejde, og stadig ha fornuftig økonomi, så er der kun MZ'en tilbage
> (250/300cc modellerne). at det så er en 2 takter, den er pisse grim
> osv... er lige meget, for Geely'erne ligner små discout EU knallerter,
> og kan slet ikke følge med MZ'en i ydelse. og skal konstant til service,
> mod MZ'ens 20.000km(1 årlige) olieskift/service.
>
> Og som det sidste... MZ'en kan ik blive grimmere med mere vinterkørsel
> :) men hvordan tager Geely'en det ? når den ruster for et godt ord inden
> der er kommet salt på veje :)
Helt enig,
Jeg kørt en ny Geely 250 en gang til test og den var rusten med svejsninger!
Jeg mener at en Geely ikke holder til en Dansk Vinter! Bortset fra at man om
maler den om først!
Men såden er det også med min Suzuki 650 LS Savage! Maling på stelet er
noget lort!!!!!!!
Til vinter skal jeg har motor ud og male stelet ordenlig, efter sand
blæsning!!!!
Japaner MCer er efter hånd ikke meget bedre end de ny Kinesk eller
Koriansk!!!!
mvh Martin F.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit



Moller (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 04-09-04 21:48

Martin Faulkner wrote:

>>Og som det sidste... MZ'en kan ik blive grimmere med mere vinterkørsel
>>:) men hvordan tager Geely'en det ? når den ruster for et godt ord inden
>>der er kommet salt på veje :)
>
> Helt enig,
> Jeg kørt en ny Geely 250 en gang til test og den var rusten med svejsninger!
> Jeg mener at en Geely ikke holder til en Dansk Vinter! Bortset fra at man om
> maler den om først!

   Det er præcis her det store problem kommer... MC'er i den lave
prisgruppe <10k .. blir jo ofte brugt som vinterkøretøjer, da ejerne
normalt ik har det store budget, og derved tvunget til det, eller også
er de desideret købt til vinterbrug, da man ikke ku drømme om at bruge
sin dyre sommermaskine til vinterkørsel, men ikke lige syntes om iden
med en vinterbil, eller kan være en bil i budgettet ud over.

   Hvis så disse MC'er bukker under pga. vinteren så er det noget rigtig
pis, som hurtigt koster en masse ekstra penge, sure minder osv... Men da
geely'erne først virkelig er blevet solgt igennem i 2004, så vil vi vel
komme til at høre en masse om geely og vinterkørsel her vinteren over,
især om hvor slemt skaderne blir ??? især hvad betyder det på drift
sikerheden, ala iret stik, kabler osv.. det næste er rust på stel,
samlinger osv. ? da de geely'er jeg har været tæt på, virker meget under
dimensioneret i samlingerne, og derved kunne frygte brud, knæk osv. pga.
små mængder rust kan medføre stor skade på styrken af bærende dele.

   Men nu for vi af se :) det lyder til der er en del glade geely ejere
herinde, og af dem er der vel nogen som vil køre det meste af vinteren,
som nok skal give til kende til foråret :) om hvor godt de holder :) de
kan jo stadig overraske.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

anders majland (06-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-09-04 10:59

> Japaner MCer er efter hånd ikke meget bedre end de ny Kinesk eller
> Koriansk!!!!

Og tage bare de italienske med ind. Efter et par vintre var jeg nødst
til at få malet fælge mm da lakken faldt af i flager på min aprilia.
Stel mm har jeg så selv malet med hammerite .....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Moller (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 06-09-04 11:34

anders majland wrote:
>>Japaner MCer er efter hånd ikke meget bedre end de ny Kinesk eller
>>Koriansk!!!!
>
>
> Og tage bare de italienske med ind. Efter et par vintre var jeg nødst
> til at få malet fælge mm da lakken faldt af i flager på min aprilia.
> Stel mm har jeg så selv malet med hammerite .....
   
   Hvorfor male, når man har et stell med så meget gods i at rusten
nærmest virker som et beskyttende lag ;)



--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Hekto (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-09-04 13:15

In article <413c3d36$0$215$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
>    Hvorfor male, når man har et stell med så meget gods i at rusten
> nærmest virker som et beskyttende lag ;)
>
.... vægt-optimering???? =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

K (04-09-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 04-09-04 22:54


"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en geely-ejer eller to, der vil fortælle om deres erfaringer med
> maskinerne? Der er jo snart importører i de fleste regioner i landet, og
det
> er da fristende at købe een, simpelthen fordi de er billige!!!


Jeg har prøvet en demo Geely Puma, mit livs værste oplevelse ....jeg tror
faktisk at den gamle Puch VZ jeg havde først i 70'erne, kørte bedre trods
det at den havde livsfarligt slør i både for + baghjul :-/

K


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.752 / Virus Database: 503 - Release Date: 03-09-2004



Kim Olsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 05-09-04 15:41

Hej

Jeg har aldrig siddet på en Geely Puma, men har i 1,5 år haft en Geely Boss
(scooter model).

Jeg kører hele året, og fravalgte pumaen, og de andre "rigtige" motorcykler
pga. forventninger til rust på crom.

På Geely Boss er der ingen crom, og da jeg fik den, blev den adskilt og
sæbet ind i tekstyl. Selv efter en dansk vinter er den faktisk ikke rustet
nævneværdigt nogen steder, og det er bestemt ikke fordi jeg vasker den i
tide og utide.

Jeg var af importøren lovet, at bremserne kunne give porblemer om vinteren,
og at man nok blev nød til at adskille dem ind i melllem. Men
forventningerne til problemer er gjort til skamme. Jeg skilte dem ad første
gang her i sommer, og de fejlede intet, og var ikke spor medtagne af vejsalt
osv.

Motoren på scootermodellerne er OHC motorer - altså lidt mere moderne end på
"motorcykelmodellerne" og den starter og kører altid fra minus 15 gr til
plus 30.

Jeg havde inden Geely'en en CZ180 - og hvis nogen hellere vil have en MZ
eller CZ end en Geely, så forstår jeg det ikke.
Jeg har aldrig rodet så meget med motorcykel som på min CZ!!

Iøvrigt er der intet der rasler på min Geely. Jeg venter pt. på posten med
et nyt baghjulsleje. det har givet op efter 10000 km. Forventet rep.tid 15
minutter

Ellers kan jeg kun anbefale Geely Boss.

Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss, 2003 kørt snart 10000km
DK RT125/2, 1953 - snart færdigrestaureret



Moller (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-09-04 16:15

Kim Olsen wrote:

> Jeg havde inden Geely'en en CZ180 - og hvis nogen hellere vil have en MZ
> eller CZ end en Geely, så forstår jeg det ikke.
> Jeg har aldrig rodet så meget med motorcykel som på min CZ!!

   Nu er der stor forskel mellem CZ/Jawa og MZ ... så hold lige Mz'erne
uden for når du sammenligner med din CZ eller Jawa hvis den nu skal nævnes.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste