Hvad kigges der på ved syn ??
Fra : Nosferatu

Dato : 03-09-04 09:25

Hej alle.

Jeg skal have synet min første MC her i næste uge. Det er en CB500F med
nogle år på bagen så jeg vil gerne møde op så forberedt som muligt, så
derfor ville det være rart, om I kunne fortælle lidt om, hvad synsmanden
lægger særlig vægt på ved synet - hvis der nu er noget, der skal ordnes

Vh. Mick

Fra : Martin Leong

Dato : 03-09-04 10:32

"Nosferatu" <no@adress.com> wrote in message
> [...]
> derfor ville det være rart, om I kunne fortælle lidt om, hvad synsmanden
> lægger særlig vægt på ved synet - hvis der nu er noget, der skal ordnes

Dæk (mønster), udstødning og bremseskiver så vist de tre ting der først
bliver tjekket...Ved ikke om de også kigger på lyset (korrekt hældning osv).

Mvh
Martin Leong

---

Fra : Patrick

Dato : 03-09-04 10:35

"Martin Leong" <mk_leong@FJERNhotmail.com> wrote in message
> [...]
>

> Dæk (mønster), udstødning og bremseskiver så vist de tre ting der først
> bliver tjekket...Ved ikke om de også kigger på lyset (korrekt hældning

jeg var til syn med min for 1/2 år siden

udover de nævnte ting blev der tjekket efter slør i styr og så kørte
synsmanden en lille tur for at tjekke bremser, mit lys blev bare
kontrolleret om det virkede, ikke noget med kontrol af hældning

Patrick

Fra : Mureren

Dato : 03-09-04 12:27

> osv).

Var til syn med en TDR 125 fra 95 for 1 time siden

Den blev betinget godkendt.
Der manglede en refleks på bagskærmen.
En af pærerne i baglygten var sprunget (det var den ikke i forgårs :-|)
OG...på fantastisk vis blev den godkendt med en for tynd bageste
bremseskive!

Jeg havde kontaktet Yamaha-importøren og fået et minimumsmål på 3,0mm, og da
jeg målte den til 3,2 troede jeg alt var i orden. I synshallen havde de
typegodkendelsen liggende, og den sagde altså 3,5mm som mindstemål.....sur
røv tænkte jeg, og bandede lidt af importøren.
Synsmanden kunne dog se at der var kommet ny skive og klodser på foran, og
nye klodser på bagpå, så han godkendte den betinget med en bemærkning om at
han da kunne se jeg havde gjort noget for sagen, og bad mig blot sætte en ny
skive på inden længe!
(han prøvede selvfølgelig cyklen og konstaterede at den sagtens kunne bremse
og blokere med baghjulet, og målte den iøvrigt til 3,3mm)

Aldrig tidligere har jeg oplevet så fin en behandling i en synshal, så
thumbs up herfra til én af synsfolkene på Lillehøjvej i Silkeborg

Derudover blev der tjekket for slør i styr og baghjul, og lygter og blinklys
blev tjekket (ikke noget med hældning).

Mvh.
Mureren
(der HAR bestilt ny bageste bremseskive!)

Fra : Futte & Co.

Dato : 03-09-04 13:38

> [...]
> derfor ville det være rart, om I kunne fortælle lidt om, hvad synsmanden
> lægger særlig vægt på ved synet - hvis der nu er noget, der skal ordnes

Eger i hjulene , at de ikke er knækkede, stelnummer, horn, lys, , blinklys,
slør i kronrør og bagsvinger, bremser, forgaffel, oliespild.
Så ruller han lige rundt om bygningen, og det er det, ca. let tjente
penge.
Det ku' være man skulle slå sig på at syne mc'er

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Brian

Dato : 03-09-04 19:12

> "Nosferatu" <no@adress.com> wrote in message

på min xt kikkede han efter slør i kronrøret, og om lyset virkede .Så skrev
han at der manglede en positionspære ,
ja selv fatningen var væk "det er oxo alle de markveje der er her på
landet alt ryster løs" den blev betinget godkendt og inden jeg kørte
kikkede han lige efter stelnummeret 15 min efter jeg var kommet kørte jeg
igen

--
Brian"Nitrox"Larsen
The Deeper I Go The Happier I Get

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-04 20:20

"Brian" <take@dive.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> landet alt ryster løs" den blev betinget godkendt og inden jeg kørte
> kikkede han lige efter stelnummeret 15 min efter jeg var kommet kørte jeg

Men der er så andre, hvor oliedryp kan blive det springende punkt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mick

Dato : 04-09-04 10:03

Hej alle igen.

Mange tak for jeres gode og brugbare svar.

Jeg har fundet nogle småting som skal ordnes inden den store dag på onsdag,
så jeg kan komme ud at rulle, bla. positionslyset, som mangler i forlygten
og en utæt pakning i bundkarret.

Bortset fra det, så er cyklen ellers i god stand - forhåbentlig er
synsmanden enig og i godt humør

Venligst, Mick

( har ændret opsætning efter at have fundet nyhedsgruppens HP )