/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Diagnose til "tilbageskydning" (?)
Fra : Shsj


Dato : 30-08-04 13:23

Hej hej.

Er der en der har et forslag til en diagnose på det fænomen, at motoren (på
en GS750 fra 1980) "skyder" tilbage i luftfiltret (det er selvfølgelig ikke
hele motoren, der bliver skudt ud i luftfilteret - blot en håndfuld "luft").
Dette sker særligt når motoren endnu ikke er driftsvarm, både ved tomgang og
ved kørsel - det sker dog også når motoren er varm; bare ikke særligt ofte.
Hvad kan det være? Mon det er en "simpel" justering? Eller kan jeg vente en
større renovering? ...Ny pakning? ...Ny motor? ...Ny cykel?
Er der nogen der har prøvet noget lignende, og hvad blev der gjort ved
problemet?

Vh.
Shsj



 
 
Hekto (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-08-04 14:37

In article <d_EYc.4047$q56.2184@news.get2net.dk>,
Shsj@*SLET*kabelnettet.dk says...
> Er der nogen der har prøvet noget lignende, og hvad blev der gjort ved
> problemet?
>
>
For stramme ventiler?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

p.jarnbak (30-08-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 30-08-04 15:58


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1b9d4bfa73e20140989768@news.tele.dk...
> In article <d_EYc.4047$q56.2184@news.get2net.dk>,
> Shsj@*SLET*kabelnettet.dk says...
> > Er der nogen der har prøvet noget lignende, og hvad blev der gjort ved
> > problemet?
> >
> >
> For stramme ventiler?

Eller for mager blanding/falsk luft.
Hej Palle.



Hekto (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-08-04 17:37

In article <41333f2b$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
jarnbak@tdcadsl.dk says...
> Eller for mager blanding/falsk luft.
>
Ja; men så ville det være mest markant under motorbremsning/roll off.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Jens Jacob Bager Jen~ (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 30-08-04 20:10

> Er der en der har et forslag til en diagnose på det fænomen, at
> motoren (på en GS750 fra 1980) "skyder" tilbage i luftfiltret (det er
> selvfølgelig ikke hele motoren, der bliver skudt ud i luftfilteret -

Hej Snuske (Hvorfor er du anonym?)

Jeg siger det samme som Brian (Hekto)

Kontroller ventilspillerummene
Kontroller kompression (brændt indsugningsventil)
Kontroller for (periodisk?) falsk luft dvs. mager blandning.

Jeg ville lave et alm service bestående af:
Nyt luftfilter
Nye tændrør (se farven på de gamle)
Ventiljustering
Synkronisering
Tømning af svømmehuse
Kompressions test

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
Præsident for Polyteknisk MC (PMC)



Shsj (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Shsj


Dato : 30-08-04 21:46

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:FYKYc.4187$6L5.3974@news.get2net.dk...

> Hej Snuske (Hvorfor er du anonym?)

....SNUSKE!?... Det vil jeg helst ikke kaldes!!
Mit navn er Sølve Halldór Snellman Jakobsen, jeg synes blot det er næmmere
at underskrive mig med initialerne SHSJ.

> Kontroller ventilspillerummene
> Kontroller kompression (brændt indsugningsventil)
> Kontroller for (periodisk?) falsk luft dvs. mager blandning.
>
> Jeg ville lave et alm service bestående af:
> Nyt luftfilter
> Nye tændrør (se farven på de gamle)
> Ventiljustering
> Synkronisering
> Tømning af svømmehuse
> Kompressions test
> --
> Mojn Jens Bager Jensen

Ok. Tak skal du have.
Vh.
Shsj.



Jens Jacob Bager Jen~ (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-08-04 06:30

>> Hej Snuske (Hvorfor er du anonym?)
>
> ...SNUSKE!?... Det vil jeg helst ikke kaldes!!
> Mit navn er Sølve Halldór Snellman Jakobsen, jeg synes blot det er
> næmmere at underskrive mig med initialerne SHSJ.

Hej Sølve
Er man tilpads provokerende dukker navnet som regel op

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
Præsident for Polyteknisk MC (PMC)



Hekto (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-08-04 07:33

In article <g1UYc.1857$pr4.545@news.get2net.dk>,
bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Hej Sølve
> Er man tilpads provokerende dukker navnet som regel op
>
*GRILL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Torben Scheel (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-08-04 08:46

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>> Hej Snuske (Hvorfor er du anonym?)
>>
>> ...SNUSKE!?... Det vil jeg helst ikke kaldes!!
>> Mit navn er Sølve Halldór Snellman Jakobsen, jeg synes blot det er
>> næmmere at underskrive mig med initialerne SHSJ.
>
> Hej Sølve
> Er man tilpads provokerende dukker navnet som regel op

*LOL* Måske ikke elegant men det virkede efter hensigten. Lidt ligesom man
skal reparere MC'en

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Shsj (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Shsj


Dato : 31-08-04 09:00


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:g1UYc.1857$pr4.545@news.get2net.dk...
> >> Hej Snuske (Hvorfor er du anonym?)
> >
> > ...SNUSKE!?... Det vil jeg helst ikke kaldes!!
> > Mit navn er Sølve Halldór Snellman Jakobsen, jeg synes blot det er
> > næmmere at underskrive mig med initialerne SHSJ.
>
> Hej Sølve
> Er man tilpads provokerende dukker navnet som regel op
> --
> Mojn Jens Bager Jensen

Det virkede jo fint
Mvh.
Shsj



Rasmus Hauch (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 30-08-04 21:20

> Er der nogen der har prøvet noget lignende, og hvad blev der gjort ved
> problemet?

Hej.
Jeg havde også en GS750 i nogle (problemfyldte) år.
Der endte jeg med at skifte hele tændingssystemet ud med et elektronisk,da
det var billigere og nemmere i længden.
Den gik ud af justering og brændte platiner for et godt ord.
Efter at jeg skiftede tændingssystem havde jeg aldrig problemer med det
igen.
Det kostede ca en tusse og var nemt at installere.
Et af symptomerne på dårlig tænding er "backfire" så det kunne også være dit
problem.
Mvh
Rasmus ZX9R-C



Shsj (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Shsj


Dato : 18-09-04 13:59

"Shsj" <Shsj@*SLET*kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
news:d_EYc.4047$q56.2184@news.get2net.dk...
> Hej hej.
>
> Er der en der har et forslag til en diagnose på det fænomen, at motoren
> (på
> en GS750 fra 1980) "skyder" tilbage i luftfiltret (det er selvfølgelig
> ikke
> hele motoren, der bliver skudt ud i luftfilteret - blot en håndfuld
> "luft").
> Dette sker særligt når motoren endnu ikke er driftsvarm, både ved tomgang
> og
> ved kørsel - det sker dog også når motoren er varm; bare ikke særligt
> ofte.
> Hvad kan det være? Mon det er en "simpel" justering? Eller kan jeg vente
> en
> større renovering? ...Ny pakning? ...Ny motor? ...Ny cykel?
> Er der nogen der har prøvet noget lignende, og hvad blev der gjort ved
> problemet?
>
> Vh.
> Shsj

....Endelig blev der tid til at rode ved cyklen - det viste sig, at det blot
var en simpel "contact breaker adjustment - ignition timing" (for at citere
Haynes), der skulle til for at løse problemet.
Nu snurrer Sukisuki'en som aldrig før; det er slut med "tilbageskydning"
både i luftfiltret og i udstødningen .

Vh.
Shsj



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste