Leje af sports mc i DK
Fra : Peter

Dato : 29-08-04 16:21

Er det muligt? Og i såfald hvad koster det?

F.eks. nyere 600 ninja eller lignende! Ved det kan gøres til ret små penge i
Tyskland men ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre i DK hvilket ville
være noget nemmere. Jeg påtænker at leje en weekend eller en enkelt dag da
jeg ikke får råd til mc i år.

På forhånd tak for svar!

Fra : MKS - 74

Dato : 29-08-04 16:54

On Sun, 29 Aug 2004 17:20:53 +0200, "Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk>
wrote:

>Er det muligt?

Nu er det jo tit noget nemmere at påvise at noget er muligt end at det
er umuligt, så jeg vil nøjes med at konstatere at det spørgsmål er
stillet relativt tit, men det er vist aldrig lykkedes at henvise til
nogen der vil leje (gade-)sportscykler ud i DK...De enkelte der lejer
ud har mig bekendt ingen sportscykler i den klasse du ønsker, og selv
de forholdsvis adstadige cykler de udlejer er som regel temmelig dyre.

>Og i såfald hvad koster det?

......Og årsagen er naturligvis at man godt kunne gøre det men for at
det skulle være rentabelt ville prisen højst sandsynligt blive
astronomisk, hvilket ikke mindst skyldes forsikringen af en sådan sag.

> [...]
>være noget nemmere. Jeg påtænker at leje en weekend eller en enkelt dag da

Surt nok, men dit bedste bud i den klasse er nok hvis du kan finde en
kammerat og lave en aftale om et lån eller evt. at leje den mod en
passende betaling/sikkerhed hvis du vil køre i DK - Desværre.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-08-04 11:06

aagesen.dk er vist den eneste på sjælland. Han har en Yamaha FZ6-S. Gad vide
om ikke S står for sport ? Jeg syntes ihvertfald den var rigeligt sportslig
til mig.....

/jim

Fra : MKS - 74

Dato : 30-08-04 15:52

On Mon, 30 Aug 2004 12:06:00 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

> Han har en Yamaha FZ6-S. Gad vide
>om ikke S står for sport ?

Måske nok nærmere street, som er det Yamaha selv klassificerer den som
(streetbike).

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Kasper friis

Dato : 30-08-04 17:40

> [...]
> være noget nemmere. Jeg påtænker at leje en weekend eller en enkelt dag da

Tror næppe det er muligt at leje en ninja eller lign sportmaskine i dk, og
jeg tror mest det er pga forsikringen, men også at det er ganske meget
risikabelt at leje hurtige Sportsmaskiner ud.. dem der lejer dem vil jo
mange gange være uerfarne unge som ikke selv har en MC, og derfor slet ikke
ved hvordan sådan en skal tøjles. det ville sku være for farligt..

Nu har jeg selv en ny 600 ninja, og jeg kører hvis jeg selv skal sige det,
rigtig pænt, men det er fordi det er min egen og min egen forsikring, hvis
jeg havde lejet den og kun havde den 2 dage, kunne det godt være jeg lige
skulle prøve den af, og det kan jo nemt ende galt..

for din egen skyld tror jeg også du skal nøjes med en model der har lidt
mindre heste.. (mest skrevet fordi det lyder som om du lige har fået
kortet..?)

Kasper friis
ZX6R 636 04

Fra : Peter

Dato : 31-08-04 14:24

Hej Kasper

Har nu ikke lige fået kortet, det er 9 år siden. Jeg havde dog kun en lille
motorcykel de første 3 år og har siden ikke rigtigt haft råd til en rigtig
motorcykel. Dog har jeg enkelte gange prøvet nogle sportscykler. Var meget
tæt på at købe en sportscykel i år men da det alligevel ikke er blevet til
noget og jeg nu har udsigt til en elevløn de næste 2 år, tænkte jeg at leje
kunne være en mulighed for lige at mærke suset en enkelt dag.

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 12:59

> [...]
ikke
> ved hvordan sådan en skal tøjles. det ville sku være for farligt..

Man kan vende situationen: Når nu der tilsyneladende ikke er nogen der gør
det, hvem her på gruppen vil så alligevel regne det for en god forretning og
begynde udlejning af alt mellem VFR400 og GSXR1000 - Nej, vel?

Sportsmotorcykler fra 600ccm og op ér i Porsche/Ferrari -klassen, og dem
lejer man heller ikke bare sådan for en dag nogetsteds :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Kring

Dato : 30-08-04 20:58

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være noget nemmere. Jeg påtænker at leje en weekend eller en enkelt dag da

Nu kommer det jo an på hvad du havde tænkt dig at gøre med den men du kan
leje en racer til bane her http://www.lej-en-racer.dk/ det er da en mulighed
og max spas samtidig.

Kringo
www.mc-vollekanne.dk