|
| Tilbage til trediverne Fra : Ukendt |
Dato : 29-08-04 10:25 |
|
< http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCateg
ory.article&resourceId=957733&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>
Som historien dog har det med at gentages BMW startede i sin spæde
ungdom med trailing link forgafler, var tidligt ude med teleskopgafler, og
en tur omkring Earles svinggaffel, teleskoper igen, og nu "tilbage" til en
afart af hvad næsten alle brugte i trediverne, parallelogram forgaffel.
mvh
Orla
| |
Jo (29-08-2004)
| Kommentar Fra : Jo |
Dato : 29-08-04 13:20 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4131bb2c$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
< http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCateg
> ory.article&resourceId=957733&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>
>
> Som historien dog har det med at gentages BMW startede i sin spæde
> ungdom med trailing link forgafler, var tidligt ude med teleskopgafler, og
> en tur omkring Earles svinggaffel, teleskoper igen, og nu "tilbage" til en
> afart af hvad næsten alle brugte i trediverne, parallelogram forgaffel.
>
> mvh
> Orla
Den "afart" du hentyder til har vist meget lidt, snarere slet intet at gøre
med designet på den nye K1200RS' forgaffel, hvis det er den du mener?
Jo.
| |
Hekto (29-08-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-08-04 14:57 |
|
In article <4131bb2c$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Som historien dog har det med at gentages BMW startede i sin spæde
> ungdom med trailing link forgafler, var tidligt ude med teleskopgafler, og
> en tur omkring Earles svinggaffel, teleskoper igen, og nu "tilbage" til en
> afart af hvad næsten alle brugte i trediverne, parallelogram forgaffel.
>
BMW med 'Springer-gaffel' i sportsudgave!!! ;oP
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (29-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-08-04 20:00 |
|
Hekto skrev i meddelelsen ...
>In article <4131bb2c$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
>Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
>> Som historien dog har det med at gentages BMW startede i sin spæde
>> ungdom med trailing link forgafler, var tidligt ude med teleskopgafler,
og
>> en tur omkring Earles svinggaffel, teleskoper igen, og nu "tilbage" til
en
>> afart af hvad næsten alle brugte i trediverne, parallelogram forgaffel.
>>
>BMW med 'Springer-gaffel' i sportsudgave!!! ;oP
Jup ! Og selv om de har flyttet "styreaksen" frem i hvad der ligner nogle
bærekugler fra en bil, så er der stadig en uhyrlig mængde uaffjedret
vægt.....
mvh
Orla
>--
>/Hekto
>Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
>industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Jens Jessen (29-08-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jessen |
Dato : 29-08-04 19:55 |
|
Nimbus var altså først ude med teleskopforgaflen. BMW's kom i 1935 og den
var standard på Nimbus fra 1934. Og så har den nye BMW forgaffel intet med
en parallelogramforgaffel.
--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471
E-mail jens.jessen@get2net.dk
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4131bb2c$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
< http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCateg
> ory.article&resourceId=957733&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>
>
> Som historien dog har det med at gentages BMW startede i sin spæde
> ungdom med trailing link forgafler, var tidligt ude med teleskopgafler, og
> en tur omkring Earles svinggaffel, teleskoper igen, og nu "tilbage" til en
> afart af hvad næsten alle brugte i trediverne, parallelogram forgaffel.
>
> mvh
> Orla
>
>
| |
Ukendt (29-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-08-04 21:08 |
|
Jens Jessen skrev i meddelelsen
<413226cd$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Nimbus var altså først ude med teleskopforgaflen. BMW's kom i 1935 og den
>var standard på Nimbus fra 1934. Og så har den nye BMW forgaffel intet med
>en parallelogramforgaffel.
1: Jeg skrev tidlig, ikke først !
2: To parallelt førte korte svingarme, godtnok er styreaksen i den
uaffjedrede del af gaflen, og udført som styrekugler. Men hvis ikke det er
en parallelogramgaffel, så er man vist fanatisk BMW-mand. (Jeg taler
ikke om den teleskop/enkeltsvinger ting der er på de nuværende boxere.)
mvh
Orla
>--
>Med venlig hilsen
>Journalist Jens Jessen (Djf)
>Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
>Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
>Mobil + 45 2073 7471
>E-mail jens.jessen@get2net.dk
| |
Jo (29-08-2004)
| Kommentar Fra : Jo |
Dato : 29-08-04 22:20 |
|
"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413226cd$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nimbus var altså først ude med teleskopforgaflen. BMW's kom i 1935 og den
> var standard på Nimbus fra 1934. Og så har den nye BMW forgaffel intet med
> en parallelogramforgaffel.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Journalist Jens Jessen (Djf)
> Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
> Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
> Mobil + 45 2073 7471
> E-mail jens.jessen@get2net.dk
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:4131bb2c$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
>
< http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCateg
> > ory.article&resourceId=957733&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES>
Jens - beskyt din e-mailadresse, hvis du ikke vil have 2-300 daglige
spammails: "Funktioner", "Konti", "Egenskaber" - tilføj f.eks. "SLETDETTE"
før snabela'et, og skriv aldrig under med din e-mailadresse. Jeg taler
desværre af erfaring.
Jo.
| |
Ronni Jensen (04-09-2004)
| Kommentar Fra : Ronni Jensen |
Dato : 04-09-04 17:58 |
|
> Jens - beskyt din e-mailadresse, hvis du ikke vil have 2-300 daglige
> spammails: "Funktioner", "Konti", "Egenskaber" - tilføj f.eks.
> "SLETDETTE" før snabela'et, og skriv aldrig under med din
> e-mailadresse. Jeg taler desværre af erfaring.
>
> Jo.
>
>
Jens, sæt hellere "SLETDETTE" _EFTER_ snalbela'et - hvis folk sætter den
foran, så bliver den pågældende mailserver stadig spammet selvom mailen
ikke bliver leveret. Ved at sætte det efter, når den aldrig til en
modtager-server, og dermed lidt mere hensigtsmæssigt :P
--
Med venlig hilsen,
Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649
| |
Jacob Bunk Nielsen (04-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 04-09-04 18:14 |
|
"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> writes:
> Jens - beskyt din e-mailadresse, hvis du ikke vil have 2-300 daglige
> spammails: "Funktioner", "Konti", "Egenskaber" - tilføj f.eks. "SLETDETTE"
> før snabela'et, og skriv aldrig under med din e-mailadresse. Jeg taler
> desværre af erfaring.
Hvis du vil lave en ugyldig mailadresse, så brug heller
toplevel-domænet 'invalid', som er reserveret til formålet (RFC 2606).
Så kan du bruge en adresse som jo@eksempel.invalid. At indsætte
"SLETDETTE" og lignende er bare belastende.
I øvrigt er der nogle folk der har leget lidt med at sprede
mailadresser, og fundet ud af at mailadresser på usenet hovedsagligt
høstes fra From-headeren fordi den er med i et overview fra
newsserveren. Spammerne gider normalt ikke at downloade alle
indlæggene og kigge efter adresser i dem. Faktisk viser erfaringen
også at man for det meste godt kan have sin rigtige adresse stående i
Reply-To-headeren, sjovt nok.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|