Udstødning og syn
Fra : Tue Jensen

Dato : 29-08-04 09:41

Jeg er ved at købe en Suzuki SV650S, men ejeren har ikke den orginale
udstødning. Ejeren påstår at mc'en godt kan synes med denne udstødning.
Hvad siger jeres erfaringer med uorginal udstødning og syn? Jeg ved godt at
en dicideret råve potte ikke går gennem syn, men det er jo ikke alle
uorginale potter der råver. Jeg kender ikke producenten af potten og har
ikke hørt den endnu.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Tue Jensen

Dato : 29-08-04 09:42

On Sun, 29 Aug 2004 10:40:32 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> en dicideret råve potte ikke går gennem syn, men det er jo ikke alle
> uorginale potter der råver. Jeg kender ikke producenten af potten og har

Tjaa hvad skal jeg sige, jeg burde nok have opdateret min news inden jeg
sendte mit indlæg. ups
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 10:16

> [...]
> en dicideret råve potte ikke går gennem syn, men det er jo ikke alle
> uorginale potter der råver. Jeg kender ikke producenten af potten og har

Det er klart, at det er et problem hvis den råver og derved (i høj grad)
unødig forpester omgivelserne, så er det et problem (og godt for det!). Men
hvis den blot overholder de fastsatte støjgrænser, så kan det vel være
ligemeget om det er en original udstødning eller ej. For det er vel ikke
ordet "original", der alene får den igennem syn, for selv originale potter,
kan man jo få til at larme.

Så der er vel ikke andet, end at lytte efter om MC'en kører med defekt
lydpotte (evt. bevæbnet med en lydtryksmåler) og så deraf gøre sine
overvejelser?

Nu blev MC'en vel omdysset efter potteskiftet?

Hilsen
Lars

Fra : Tue Jensen

Dato : 29-08-04 13:42

On Sun, 29 Aug 2004 11:15:36 +0200, Lars T. Thomsen wrote:

> at

> Nu blev MC'en vel omdysset efter potteskiftet?
Det ved jeg ikke. Men hvis ikke den er, er vel et godt argument for at gå x
kr ned i pris

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Martin Leong

Dato : 30-08-04 07:42

"Tue Jensen" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
> Det ved jeg ikke. Men hvis ikke den er, er vel et godt argument for at gå
> kr ned i pris

Eller købe en som du med garanti ved er blevet omdysset
Jeg kender forresten en der har en sådan maskine til salg, den er dælme fin

Mvh
Martin Leong

---

Fra : Tue Jensen

Dato : 30-08-04 08:32

On Mon, 30 Aug 2004 08:41:52 +0200, Martin Leong wrote:

> [...]
>
> Eller købe en som du med garanti ved er blevet omdysset
> Jeg kender forresten en der har en sådan maskine til salg, den er dælme fin

det kunne du lide hva! LOL

--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Martin Leong

Dato : 30-08-04 09:18

> On Mon, 30 Aug 2004 08:41:52 +0200, Martin Leong wrote:
> det kunne du lide hva! LOL

Jada, den originale udstødning følger endda med til når den skal synes,
bedre bliver det sku ikke
Seriøst, hvad skal du give for den du er ved at købe?

Mvh
Martin Leong

---

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 14:12

Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
> Jeg er ved at købe en Suzuki SV650S, men ejeren har ikke den orginale
> udstødning. Ejeren påstår at mc'en godt kan synes med denne udstødning.
> Hvad siger jeres erfaringer med uorginal udstødning og syn?

Det er meget typiskt at sælger der ikke orker at syne selv, er helt sikker
på at det ikke er noget sag for køber at få sagerne synet :-|

--
Armand.