Kan en mc synes med larmepotte på?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-08-04 14:31

Hvis man skal prøve at få en mc med en larmepotte igennem syn, oplever man
så nogle problemer? Altså er det lovligt med sådan en potte eller ej?

Hvis man ved, at det er et problem, skal man så i gang med grydesvampene
eller hvad? Og har jeg forstået det rigtigt man bare stopper selve potten
fuld af dem og så triller lidt stille afsted?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 18:27

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> grydesvampene eller hvad? Og har jeg forstået det rigtigt man bare
> stopper selve potten fuld af dem og så triller lidt stille afsted?

Du kan let få problemer afhængig af synsmandens humør netop den dag...
Kender du ikke en der kan låne dig den originale udstødning bare for en dag,
det er det nemmeste.
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-08-04 18:53

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail
punktum dk> wrote in message

> Du kan let få problemer afhængig af synsmandens humør
> netop den dag... Kender du ikke en der kan låne dig den
> originale udstødning bare for en dag, det er det nemmeste.

Det er helt sikkert en god idé, men jeg kender desværre ikke nogen. Har
fundet frem til at man kan dreje en lille skive og sætte den mellem potten
og forrørene. Det kunne nok godt blive en løsning, hvis jeg ikke lige kan
finde en udstødning.

Jeg går med tanker om at købe en cykel med larmepotte monteret i forvejen.
Den skal synes ved ejerskifte, så det er derfor, jeg spørger. Den mest
aktuelle cykel er en FZR600, men løsningen er vel universel, hvis det ikke
lige drejer som om at skaffe en udstødning.

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 28-08-04 20:14

Har fundet frem til at man kan dreje en lille skive og sætte den mellem
potten
> og forrørene. Det kunne nok godt blive en løsning, hvis jeg ikke lige kan
> finde en udstødning.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Yup.. denne løsning kan også købes og kaldes en DB-killer... Det så at sige
en "prop" man sætter i for at tage den værste larm...

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd

Fra : Kasperkk

Dato : 28-08-04 20:18

> [...]
> spørger. Den mest aktuelle cykel er en FZR600, men løsningen er vel
> universel, hvis det ikke lige drejer som om at skaffe en udstødning.

Hvor bor du henne?

Jeg bor i nærheden af Odense og har en original potte du gerne må låne hvis
du vil

Kasperkk
FZR600

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-08-04 22:45

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> wrote in
message news:4130da59$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Hvor bor du henne?
>
> Jeg bor i nærheden af Odense og har en original potte du
> gerne må låne hvis du vil
>
> Kasperkk
> FZR600

Tak for tilbuddet. Jeg bor desværre bare i Aalborg.

Hvis det bliver aktuelt, vil jeg prøve at låne en udstødning heroppe. Jeg er
dog ikke sikker på, at det bliver til noget i år. Jeg kan nemlig ikke
rigtigt blive enige med forsikringen om en FZR er en god mc til mig.

Næste forår, når jeg er blevet 25, er det vist nemmere at blive enige med
dem, men hvis jeg finder den helt rigtige cykel nu, må jeg jo bare købe den
alligevel.

Fra : Kasperkk

Dato : 30-08-04 17:17

> [...]
>
> Næste forår, når jeg er blevet 25, er det vist nemmere at blive enige
> med dem, men hvis jeg finder den helt rigtige cykel nu, må jeg jo

Jeg købte min da jeg var 20 så deet....

Ej men det er ellers en sjov cykel. Min er gearet en tand ned foran og det
gør at den render topfart på 235km/t på omdrejningsbegrænseren. Den trækker
ok, og har gode sving egenskaber men det ved du vel...

Kasperkk