Ummi-Gummi..
Fra : Rene Hansen

Dato : 28-08-04 10:01

Hej alvidende gruppe.
Kæresten har jo så anskaffet sig fen her ældre T250-suki, og den giver
da nogle spændende oplevelser i ny og næ, men jeg er faktisk kommet
til at holde af den gamle oliebrænder.
Nu er der jo så lige en indsugningsmanifold (mellem filter og
karbunader) som har sin egen mening om hvor der skal være
huller/revner.
Jeg har flere gange gået og leget med tanken om selv at kunne støbe
sådan nogle ting i gummi, ideen opstod første gang da den gamle
Fergusontraktor havde samme problem.
Er der nogen af Jer genier der har prøvet at lege med den slags, og er
I villige til at dele lidt ud af Jeres dyrekøbte erfaringer?
Måske kunne det ligefrem blive en hel hjemmeindustri....
Ren

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-08-04 10:37

On 28 Aug 2004 09:01:22 GMT, Rene Hansen wrote:

> [...]
> I villige til at dele lidt ud af Jeres dyrekøbte erfaringer?
> Måske kunne det ligefrem blive en hel hjemmeindustri....

Du skal først være klar over, at du ikke kan lave 'Gummi' som
hjemmearbejde.
Gummi er mange forskellige ting, der alle har det tilfælles, at de skal
vulkaniseres, dvs. at gummmi hærdes under højt tryk og temperatur i en
given tid.
Derudover kan du ikke købe råvarerne i 'Hobbykvantiter'.
Det du kan, er at prøve at lave ting i f.eks. polyurethan støbemasser. De
er til at arbejde med, og kan støbes ud i forme der er til at lave for
almindelige mennesker - dvs. aluminium, træ, gibs, polyurethan osv.
Disse støbemasser blandes af to komponenter, og hærder så færdig i løbet af
nogle timer ved stuetemperatur.
Du skal bare være klar over, at mange af gummiemnerne skal have specielle
egenskaber, som PU ikke har. Et indsugningsgummi vil normalt være lavet af
enten NBR eller CR gummi for at opnå tilstrækkelig oliebestandighed (NBR)
og vibrationsbestandighed (CR), så du skal ikke forvente lang holdbarhed af
dine emner.

Hvis du får lyst til at gå videre med projektet er du velkommen til at
henvende dig til mig - Jeg har arbejdet med gummi i en lang årrække.

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 11:32

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbbsoft.dk> wrote in message
> On 28 Aug 2004 09:01:22 GMT, Rene Hansen wrote:

> Jeg har arbejdet med gummi i en lang årrække.
>
> Med venlig hilsen
>
> Edvard Korsbæk

Må jeg gætte på at du kører Honda

Tobias

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-04 12:42

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbbsoft.dk> skrev
> Du skal først være klar over, at du ikke kan lave 'Gummi' som
> hjemmearbejde.

Ok jo, både Silicone og Polyurethan, og sikkert mange flere.
Kan du ikke støbe, kan du beklæde den eksisterende, evt. med forstærkning af
gazebind.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-08-04 13:44

On Sat, 28 Aug 2004 13:41:31 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
>
> Ok jo, både Silicone og Polyurethan, og sikkert mange flere.
> Kan du ikke støbe, kan du beklæde den eksisterende, evt. med forstærkning af

Kommer an på hvordan du definerer ordet.
Silicone og Polyurethan er ikke 'Gummi'...

Edvard Korsbæk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-04 21:22

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbbsoft.dk> skrev

> Kommer an på hvordan du definerer ordet.
> Silicone og Polyurethan er ikke 'Gummi'...

Jo, det er hhv. siliconegummi og polyurethangummi.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Rene Hansen

Dato : 28-08-04 15:42

>Hvis du får lyst til at gå videre med
> [...]

Hej Edvard
Mange tak for tilbuddet, jeg har gemt dit indlæg, og det kunne jo
hænde at jeg tog dig på ordet.
Jeg tror nok at det jeg har gået og drømt lidt om, ville være
noget i retning af at lave en slags lamineret/forstærket
siliconegummi ting, men PU lyder absolut spændende.

Mæth Høyachtelse ock Siffskoe

Ren

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 28-08-04 20:10

Hvad med Latex ???? godt nok tror jeg ikke det er benzin/olie bestandigt
( ved et faktisk ikke ), men det er da noget man kan købe i hobbyshoppen
?!?!? Tænker her på folk der hjemmefusker med gummimakser osv til film,
fastelavn, og kødelige sår... Teatersminke osv...

Men opvaskehandsker er = latex = ret bestandige.. hvad gør de ved det ???
coater det på stof /fibermateriale???

Men tror vbist jeg kom med flere spørgsmål end jeg kom med svar......

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 28-08-04 20:24

Og jeg staver hulens dårligt... Men jævnfør min tidligere tråd om at flytte
til Sjælland så har vi fejret at kæresten har fundet job i samme by, firma
og bygning som mig... dog i en anden afdeling, så der er ikke tale om
familiesammenføring her ;-9....
Denne begivenhed har medført et vist forbrug af rødvin, og dette influerer
evt. på min førlighed at hænder, fingre, tænkeorgan osv...

Heldigvis fik jeg forinden racet af for idag

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification

Fra : Gert Schlæger

Dato : 29-08-04 11:48

Jon & Ann-Rikka wrote:

> [...]
> til Sjælland så har vi fejret at kæresten har fundet job i samme by, firma
> og bygning som mig... dog i en anden afdeling, så der er ikke tale om

Til-rigtig-meget-lykke !!!

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 17:43

Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en
> [...]
> til Sjælland så har vi fejret at kæresten har fundet job i samme by, firma
> og bygning som mig... dog i en anden afdeling, så der er ikke tale om

Succes!!!!

> Denne begivenhed har medført et vist forbrug af rødvin, og dette influerer
> evt. på min førlighed at hænder, fingre, tænkeorgan osv...

Klart, Klart!

Stort tillykke - Såvel med sammenføringen som at det blev ved din
arbejdsgiver, som efter sigende skulle være et fornuftigt sted!

--
Armand.
(der alligevel undrer sig over hvad de kan bruge en kran til dér)

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 01-09-04 19:28

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der alligevel undrer sig over hvad de kan bruge en kran til dér)

Tak tak

(Hellere være en kran end en lille cocktailpølse i en lædercoating)
--
MVH
Procesteknolog / Proces-engineer, Danisco Grindsted, snart Novo

Fra : Armand

Dato : 02-09-04 00:34

> [...]
> --
> MVH
> Procesteknolog / Proces-engineer, Danisco Grindsted, snart Novo

Av, av, av!!!

Hermed et personligt tillykke til dig også!

--
Armand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-04 21:20

"Jon & Ann-Rikka" <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med Latex ???? godt nok tror jeg ikke det er benzin/olie bestandigt
> ( ved et faktisk ikke

Det er alt andet end benzin-bestandigt, det svulmer op og bliver skørt med
det samme.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-09-04 02:27

"Jon & Ann-Rikka" <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> writes:

> (Hellere være en kran end en lille cocktailpølse i en lædercoating)

*lol* Tillykke i to
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>