Så blev det min (røv)tur
Fra : Janus

Dato : 10-05-01 02:15

Så blev det min tur
Jeg var ud og køre en tur med PMC idag, en sjov rolig hygge tur til
Helsingør. Ja og så skete det på hjemmeturen der ikke måtte ske. Vi var 3 -4
stykker der synes at nu skulle udstødningerne blæses igennem, efter alt det
langsom kørsel. Så gik vi nogenlunde hårdt til den lige efter
vejrforholdene, det var nemlig blevet aften og vejene blev mere fugtige end
de ellers plejer at være.

Nå men det gik også fint, lige indtil der kom en bakke efterfulgt af en
lumsk højresving. Jeg havde godt med fart på dyret ca. 60 - 80 stk. og kom
over bakken og skulle til at ligge mig ned til det kommende sving, men så
langt kom jeg sq aldrig. Lige efter bakken begyndte jeg at bremse roligt med
forbremsen FUCK der skete ingenting, så kom bagbremsen automatisk, hmmm
cyklen fortsat ligeud (begge bremser klodsede). Ralle ralle hvad gør jeg
nu, jeg overvejer at slippe begge bremser for at prøve at klare svinget ved
at ligge sig ekstra langt ned. men det kunne jeg godt glemme!! med den
hældning bakken og svinget havde, var det det rene idioti at prøve at
gennemføre det. Jeg var simpelthen placeret så ringe på det tidspunkt, at
jeg ville vælte lige meget hvad, og det værste var at smide cyklen på
asfalten.

Der var kun en ting at gøre, vi fortsatte ligeud, hen over den modsatte
kørebane og så til sidst for at hilse på grøften.Og det gjorde jeg
minsandten osse. Så snart jeg kom ud i græsset, nu med ca. 20 -30km/t,
plantede forhjulet sig fast, for så at hilse på baghjulet (højre om). Nå
så langt så godt tænkte jeg, nu får jeg sq nok brug for al den erfaring jeg
har fra mine tidligere dage, hvor jeg kørte noget cross. Men der var blot en
lille detalje, der manglede vist lige nogen knopper, og så kom den perfekte
røvtur i fuld stil med amerikanske B-actionfilms fra midten af 70'erne. Ned
med højre side ind i græsset/grøften og kurre kurre. Det blev til et par
meter, hvor kåben tog det meste af stødet.

og til det spændende
smadret:
1 stk. forkåbe
1 stk højre kåbedel (har en hel ny liggende)
1 stk højre sidespejl
1 stk venstre lygteparabolen (har en hel ny liggende)
1 stk skæv lygteholder (pt.rettet ud)
0 skrammer eller ridser på andre ting. (jeg tør ikke at tænke på hvad der
ville havde været sket, hvis jeg tog asfalten med)

Der skete heldigvis ikke noget med mig (en dejlig blød landing i noget der
kunne ligne en friskbagt kokasse), men det kunne havde gået rigtig galt.
Gutterne sagde nemlig at der kom en modkørende lige efter jeg var kørt galt.
Jeg må nok sige at jeg havde været heldig. En mand som boede lige over for
stedet, fortalte nemlig at den sidste der smed sin cykel der, kom nok til at
køre i rullestol resten af sit liv. Det gør een selvfølgelig rystet.

konklusion:
Tjaaaaa en ordentlig røvtur der nok kommer til at koste en masse penge, og
desværre sikkert ikke den sidste (selv man naturligvis håber på det
modsatte). Om jeg havde for meget fart på eller om vejen var for glat kan
diskuteres, jeg kunne jo også bare havde været uheldig. Om jeg fik lært
noget af det??? hmm pas på bakker efterfulgt af sving, mere har jeg ikke at
sige der. Jeg tror ikke at det vil ændre min kørestil i længden, dog gøre
mig mere opmærksom på den fare der ligger derude.

Janus

PS/ er der nogen der ved om der er penge at spare, ved at købe originale
kåbedele i tyskland???