"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk>
writes:
> Jacob Larsen wrote:
> > Hvis man køber en motorcykel med måske 60k-80k km på bagen, kan
> > man så regne med, at det snart er ved at være slut med den motor
> > eller hvad? Jeg tænker specielt på en Yamaha FZR 600, da jeg har
> > kig på sådan een, men vil også gerne høre om erfaringer med andre
> > cykler.
> >
> > Jeg tænker selvf. på, hvis cyklen ellers ser pæn ud og den kører
> > som den skal.
>
> 100.000 km. skulle vel ikke være et problem med en moderne mc-motor,
> forudsat at den er serviceret ordentligt, og ikke har fået tæsk på
> kold motor...
150k nærmere. På min Fazer skal ventilerne først kontrolleres for
4. gang ved 168k km
> Men så skal den nok åbnes og have det store eftersyn...
Måske for at holde den opgivne effekt, men ellers tror jeg det
ikke. Herinde har vi da en CB500 der har gået 135k problemfrit, Bagers
CBR600F2 er også deromkring, og så er der jo også DMC-gutten på sin
GSX1100F der vist havde gået 250k+. Nåja, DMC-Stups XS1100 skiftede
vist til 2. motor ved 250k.
> Yamaha fzr 600 har heller aldrig været en ret højtydende motor, og
> det må vel også siges at have en positiv effekt på holdbarheden.
Jep.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: <
http://xnews.newsguy.com/>