Gode ideer til Orienterings løb
Fra : Janner

Dato : 26-08-04 12:45

Så står det årlige orienterings løb atter for døren .... og som altid er man
i dårlig tid

Nogen der har nogen gode ideer til poster / aktiviteter m.v.

Hygge

Onkel Jan
www.gugmc.dk
RSV1000 Tuono

Fra : Hekto

Dato : 26-08-04 14:54

In article <412dcd29$0$8686$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
spamfri@spamfri.spam says...
> Nogen der har nogen gode ideer til poster / aktiviteter m.v.

Noget med 1.hjælp.
Navigation uden kompas.
Noget med sikkerhed.
Noget med færdselsloven (bødetakster? )

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Janner

Dato : 26-08-04 17:04

> Navigation uden kompas.
> Noget med sikkerhed.
> Noget med færdselsloven (bødetakster? )

Nogen må kunne noget sjovere *S*

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 26-08-04 18:48

> Nogen må kunne noget sjovere *S*

Hvad er det for nogen kort i bruger? Er det hær-kort eller hvad bruger i?

Ved ikke om det er sjovere, men jeg skriver ihvert fald noget...;)

---
Inden deltagerne sendes afsted kan i notere km-standen på deres cykler og så
notere den ned når de kommer tilbage. Så kan man give minus point alt efter
hvor meget de har overskredet ideal-ruten med. Så kan man ikke tillade sig
at være sjusket med kortføringen. For man kan ikke kompensere for manglende
orienteringsevner ved at give fuld gas uden at det kommer til at koste nogle
ekstra km.

---
Fx uden kort. Lån deltagerne et kort inden de bliver sendt afsted, hvor de
kan skitsere en del af ruten, og tag det fra dem inden de smutter. Så de
skal finde posten udfra deres egen skitse/notater

---
Du kan også lave et o-løb på ideal tid. Hvor ideal-tiden er den tid det
tager dig at gennemføre ruten med lovlig hastighed.
Så har dem med de største mc'er ikke længere nogen fordel.
Det er sjovest hvis deltagerne bare tror det er et almindeligt o-løb. Så kan
de få overraskelsen senere.
---

/Joachim
FZR600R

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-08-04 19:03

Janner wrote:

> Nogen må kunne noget sjovere *S*

Ja, bevares.......

- Huskeleg.. Lad deltagere kigge på nogle genstande i f.eks 30 sek, for
derefter at gentage så mange som muligt... kan også varieres som
følger.. Hav nogle genstande i en sætte kasse (eller lign.) og så skal
detagere på afmålt tid placere tilsvarende genstande korrekt i en tom
sætte kasse..

- Føle på ting..
Lade folk føle på diverse genstande i en sæk, de skal så gætte hvad det
er... Man kan f.eks have en flere genstande i sækken på én gang,
yderligere hvis det er hold, lade folk føle på tur, for så til sidst at
give et samlet bud på genstandene..

Du kunne f.eks også spørge i dk.fritid eller dk.fritid.spejder

Thore

Fra : Janner

Dato : 26-08-04 20:17

> [...]
> give et samlet bud på genstandene..
>
> Du kunne f.eks også spørge i dk.fritid eller dk.fritid.spejder

mmm måske men håbede på lidt mere hardcore aktiviteter ... en anelse onde
eller ydmygende plejer være på dags orden

Såsom : Millitær forhindrings bane iført fuldt lædertøj + hjelm
: Shipning iført do
: Løbehjul iført do
´

Bleskift på dukke
Puste luft madress op på tid ... med munden
Diverse former for grimme router på træde cykel

Ja listen er lang hvad vi har prøvet .... derfor søger vi nye

Hygge

Onkel

Fra : Jens Lyck

Dato : 26-08-04 20:29

> Ja listen er lang hvad vi har prøvet .... derfor søger vi nye

- Navnene på de syv små dværge.
- Fremsynge andet vers af nationalsangen
- Køre en strækning så langsomt som muligt på egen MC
- Bind 8-10 bilslanger sammen - et træ i den ene ende, en kører i den anden
(uden MC). Nu skal han placere en flaske så langt væk som muligt
- Mellem to poster skal kørerne finde et eller andet der vejer så tæt på
1000 g som muligt.
- Krumtapkast, Motorkast

Der er masser af muligheder.

/Jens (som har kørt MANGE O-løb)
www.guzzitech.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-08-04 21:28

Janner wrote:

> mmm måske men håbede på lidt mere hardcore aktiviteter ... en anelse onde
> eller ydmygende plejer være på dags orden
>
> Såsom : Millitær forhindrings bane iført fuldt lædertøj + hjelm

Jamen, så er det da heldigt at der netop er blevet lavet en helt ny
feltforhindringsbane i Nørre Utrrup Øvelses terræn... og der er jo
offentlig adgang unden for daglig tjenestetid...

Thore

Fra : Hekto

Dato : 26-08-04 21:29

In article <412e09e0$0$8701$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
spamfri@spamfri.spam says...
> Nogen må kunne noget sjovere *S*

.............. la' dem køre på tid!!!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-08-04 08:49

> Nogen må kunne noget sjovere *S*

Jeg kan anbefale kører får bind for øjnene og bagsædepassager skal guide
føreren rundt på en forudbestemt tur. (vælg et jævnt underlag) evt på en
låne offroader. Det ersjovt! Man vælter ikke.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-08-04 21:03

"Jens Lyck" <jenslh@guzzitech.dk> writes:

> - Navnene på de syv små dværge.
> - Fremsynge andet vers af nationalsangen
> - Køre en strækning så langsomt som muligt på egen MC

Udlever en åben beholder med 2L vand i, og bed dem om at køre en
"krøllet" strækning så hurtigt som mulig og på gennemsnitstid, med så
lidt spild som muligt. (Set det udført i et bil O-løb, i en grusgrav).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 17:21

Janner <spamfri@spamfri.spam> skrev i en
> Så står det årlige orienterings løb atter for døren .... og som altid er
man
> i dårlig tid
>
> Nogen der har nogen gode ideer til poster / aktiviteter m.v.

- "gem" nogle af posterne på adresser som vil kræve indgående lokalkendskab
(hvis man ud fra deltagernes sammensætning kan tillade sig det?) at finde!

- Find nogle gamle motorcykelblade hvorfra der klippes detaljer ud af
diverse motorcykler, eller evt. motorcykler med navn/type
udklippet/overstreget og lad deltagerne byde på hvilke modeller det drejer
sig om!
Har i adgang til ophugsstumper eller udskiftede dele, så lad deltagerne byde
på hvorfra de stammer (vi havde ved en sådan lejlighed en triplex-kæde
fremme og kun få vidste at Laverda brugte sådanne til primær-kæde)!

- Simple Quiz'er indholdende mc og trafik -relaterede spørgsmål á f.eks.
"nævn mindst én motorcykel med kæden i højre side!", eller (min klassiker)
"mellem hvilke to yderpunkter strækker rute 15 sig - Og ditto for rute 16?"!

- Opstil en skjult post med båndoptager (findes der stadig stadig en
båndamatørforening i nærheden af jer, kan i måske lokke dem i marken :-/ ),
og optag lyden af de passerende deltagere .og lad dagen afslutte med at
deltagerne skal genkende flest motorcykler blandt de optagne (point for
genkendelse af motorcykel; dobbelt point for at pinpointe motorcykel/ejer og
5 strafpoint for ikke at genkende sin egen!)

- Lad deltageren trække sin egen motorcykel ca. 50meter og derefter løbe
den igang og køre tilbage "i mål" på tid!

Det var alt jeg havde i baghovedet lige nu.

--
Armand.