|
| KTM i GP / 250 Fra : F.Sander |
Dato : 25-08-04 18:50 |
| | |
Hekto (25-08-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-08-04 20:52 |
|
In article <jj4Xc.934$_03.284@news.get2net.dk>, Finn@dk.dk says...
> Nogen troede nok ikke der var flere der ville bygge 2takter mere til ræs ,
> men det vil de så godt nede i østrig..og tak for det,,, jeg gider ikke se en
> "600" klasse under MotoGP... der skal sku' værre lidt ræs over det..
De kan vel bare montere en Rotax/Aprilia/Suzuki-motor, fra Aprilia
RS250 i den!!??? De købte jo Rotax af Bombardier, så vidt jeg husker.
Det gør jo udviklingsomkostningerne lidt mindre.
>
> FS
> -På 4takter- men med en pervers lyst til 2takt "lugt"... aahhh
>
En fuldt forståelig og accepteret form for perversitet! ... i
modsætning til alt det med børn, dyr o.s.v.!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (31-08-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-08-04 21:25 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:MPG.1b970c4f19c8a5bf989749@news.tele.dk...
> In article <jj4Xc.934$_03.284@news.get2net.dk>, Finn@dk.dk says...
> > Nogen troede nok ikke der var flere der ville bygge 2takter mere til ræs
,
> > men det vil de så godt nede i østrig..og tak for det,,, jeg gider ikke
se en
> > "600" klasse under MotoGP... der skal sku' værre lidt ræs over det..
>
> De kan vel bare montere en Rotax/Aprilia/Suzuki-motor, fra Aprilia
> RS250 i den!!??? De købte jo Rotax af Bombardier, så vidt jeg husker.
> Det gør jo udviklingsomkostningerne lidt mindre.
Er det da ikke også dét de har gjort (ihvertfald i 125'er klassen)?!
--
Armand.
| |
Hekto (01-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-09-04 11:14 |
|
In article <ch2n03$1vnk$7@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Er det da ikke også dét de har gjort (ihvertfald i 125'er klassen)?!
>
Man kan jo næsten sige, at de bare skriver KTM på dem istedet for
Aprilia? Så der er nok ikke meget nyudvikling i dem. Så der er vel ikke
så meget interessant i dét.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Claus Rittig (01-09-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 01-09-04 16:57 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1b9fbf6b57547c62989774@news.tele.dk...
> > Er det da ikke også dét de har gjort (ihvertfald i 125'er klassen)?!
> >
> Man kan jo næsten sige, at de bare skriver KTM på dem istedet for
> Aprilia? Så der er nok ikke meget nyudvikling i dem. Så der er vel ikke
> så meget interessant i dét.
Uden lige at skulle gøre mig klog på hvad de har gjort, så har KTM's 125cc
motocross racer jo faktisk en stor andel i at KTM's salg er boomet så
voldsom i de senere år. Den har i en årrække været markant stærkere end
japanernes, og den var ganske og aldeles en KTM udvikling. Når nu de er i
stand til at slå langt større udviklingsbudgetter på udviklingen af en 125cc
cross motor, hvorfor skulle de så lægge en Rotax i RR cyklen? Omtalte motor
er ihvertfald ikke en Aprilia, for mig bekendt er det _nogen_ år siden
Aprilia har lavet en 2-takt motor? Har de ikke koncentreret sig om 4-takt,
og brugt Rotax og Suzuki i deres 2-takt cykler?
Jeg er gammel nok til at kunne huske dengang de lavede deres egne 2-taktere
(til cross og enduro), og de var ikke kendt for at være markedsførende.
Selv Pegaso (1 cyl. 4 takt) er jo en Rotax, hvor de "kun" har udviklet det
5-ventilede topstykke.
Rittig
| |
Armand (02-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-09-04 00:33 |
|
Claus Rittig <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en
news:ch4ret$3b9$1@news.dansketelecom.com...
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1b9fbf6b57547c62989774@news.tele.dk...
>
> > > Er det da ikke også dét de har gjort (ihvertfald i 125'er klassen)?!
> > >
> > Man kan jo næsten sige, at de bare skriver KTM på dem istedet for
> > Aprilia? Så der er nok ikke meget nyudvikling i dem. Så der er vel ikke
> > så meget interessant i dét.
>
> Uden lige at skulle gøre mig klog på hvad de har gjort, så har KTM's 125cc
> motocross racer jo faktisk en stor andel i at KTM's salg er boomet så
> voldsom i de senere år. Den har i en årrække været markant stærkere end
> japanernes, og den var ganske og aldeles en KTM udvikling. Når nu de er i
> stand til at slå langt større udviklingsbudgetter på udviklingen af en
> 125cc cross motor, hvorfor skulle de så lægge en Rotax i RR cyklen?
> Omtalte motor er ihvertfald ikke en Aprilia, for mig bekendt er det
> _nogen_ år siden Aprilia har lavet en 2-takt motor? Har de ikke
koncentreret
> sig om 4-takt, og brugt Rotax og Suzuki i deres 2-takt cykler?
I de små klasser gør Aprilia'erne sig godt, og skal man som nyt mærke ind i
sporten er brug af Aprilia-motorer, indtil man selv har gjort sig erfaringer
nok til at udvikle egne motorer vel ikke det værste valg, ligesom at de
sikkert er lettere at få fingrene i end nogen japansk ækvivalent!
Aprilia's RR-motorer har siden introduktionen skilt sig ud ved at være
"gammeldags" qua brugen af drejeventiler; men om det er et argument for at
motoren, der jo er en ren prototype, er hjemme-udviklet eller også leveret
af Rotax kan jeg ikke gennemskue.
Kommentatorerne på TV har dog aldrig omtalt den som en Rotax, og heller ikke
nu hvor andre kører med den!
--
Armand.
PS: Hvad fanden er'ed nu det senest tilkomne mærke i de små GP-klasser, á et
genopstået gammelt hæderkronet navn, er??
| |
|
|