Regler for blinklys!?
Fra : Studen

Dato : 25-08-04 16:18

Skal jeg være opmærksom på nogle regler angående blinklys på mc'en.
Eksempelvis størrelse, farve og placering? Selvfølgelig skal de kunne ses
ordentligt, men jeg tænker på om nogle løsninger simpelthen kunne være
ulovlige?

Mvh

Studen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 25-08-04 17:13

Studen wrote:
> [...]
> Eksempelvis størrelse, farve og placering? Selvfølgelig skal de kunne ses
> ordentligt, men jeg tænker på om nogle løsninger simpelthen kunne være

Ja, tjek detailforskrifterne
Der er bl.a. minimumsafstand og blinkerne skal være godkendte - men der
er sikkert mere

--
-jens
RSV1000

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-08-04 20:14

Jeg citerer fra min teori bog (fra 2002):
".....motorcyklen skal have en forblinklygte og en bagblinklygte i hver
side. Lyset skal være gult, det skal kunne ses i sollys og blinkfrekvensen
skal være mellem 60 og 120 blink pr. minut."

VH Carsten

Fra : Jante

Dato : 25-08-04 20:42

"Carsten Jensen" skrev:

> [...]
> side. Lyset skal være gult, det skal kunne ses i sollys og blinkfrekvensen
> skal være mellem 60 og 120 blink pr. minut."

Og fra
'Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr'
fås desuden:

6.04.031 TO-HJULET MOTORCYKEL

(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en
bagblinklygte i hver side.
For disse blinklygter gælder,
a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 240 mm,
b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 180 mm,
c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 400 mm
foran motorcyklens bageste punkt, og
d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 25-08-04 20:48

In article <cgiobr$213$1@news.net.uni-c.dk>, carsten@[slet].dk says...
> [...]
> side. Lyset skal være gult, det skal kunne ses i sollys og blinkfrekvensen
> skal være mellem 60 og 120 blink pr. minut."

.... sidde symetrisk omkring midterlinien af køretøjet. Min. 180 mm
imellem blinklysene ... der skal være E-mærkede (sikkert fra een eller
anden dato).
Jeg kan ikke huske højden over vejbanen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Studen

Dato : 25-08-04 20:55

Tak for info. Skal have fundet en udskifter til de gamle madkasser, kan I
anbefale nogle?

Mvh

Studen

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 25-08-04 21:04

eller også piller du bare alle 4 af og kører uden.
Alle mcer fra før 1/4 1995 behøver ikke blinklys.
Rasmus ZX9R-C (hvis 4 første mcer var uden blinklys)

Fra : Studen

Dato : 25-08-04 22:40

"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> wrote in message
> eller også piller du bare alle 4 af og kører uden.
> Alle mcer fra før 1/4 1995 behøver ikke blinklys.
> Rasmus ZX9R-C (hvis 4 første mcer var uden blinklys)

Hmm, ja det var selvfølgelig også en mulighed. Det er bare en tillægsrisiko
jeg ikke har lyst til at tage. Man kan selvfølgelig række armen ud, men det
virker bare ikke i mørke, og virker ærligt talt lidt cykel-agtigt. Tak
alligevel for info

Studen