Honda 2-takt oliepumpe, udlufte efter olie~
Fra : *sigh*

Dato : 24-08-04 16:43

Sorry hvis det er det forkerte forum men min Honda SFX knallert anno '02
ligner ikke rigtig de knallerter jeg havde før i tiden :)

Måske nogen derude sidder med deres(ældre?) Honda 2-takts MC'er med lignende
systemer og har kender systemet? Benzinhanen er helt automatisk med 2
slanger, vakuum og brændstofslange, choker er ligeledes selvregulerende.

Jeg skal have luften ud af systemet efter at have tømt olietank og
benzintank. Jeg er lidt nervøs for at luft kan blokere for
selvblandingssystemet så jeg håber nogen måske kan give et par tip til at
fjerne evt. luftansamlinger

(Ja jeg ved godt at i denne måned skriver EU gravskriften over de fleste
2-hjulede totaktere inkl. Honda SFX *hulk*)

Fra : Hekto

Dato : 24-08-04 17:31

In article <412b6229$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@thankyou.com says...
> [...]
> benzintank. Jeg er lidt nervøs for at luft kan blokere for
> selvblandingssystemet så jeg håber nogen måske kan give et par tip til at

Hondamotoren, er faktisk en Peugeotmotor.
Fyld olie på tanken og dræn så meget luft ud af slangen som muligt ved
at lade olien løbe ud ved tyngdekraften. Sæt slangerne på.
Hæld benzin på tanken, nogle liter ihvertfald, og tilsæt 3% olie.
Kør en tur, og luften pumpes nu ud af systemet, samtidig med at du er
sikret smøring via den iblandede olie.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650