/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati 888 data søges.
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 24-08-04 10:34

Jeg er i dag, herude i Thailand, af en bekendt thailænder blevet spurgt om
en Ducati 888, som er til salg for 170.000 THB/25.000 Kr.Men jeg kender ikke
dens data, og den slags er svært er få oplyst her ude og sender derfor dette
indlæg.

Hvornår blev modellen lavet, hvor stor motor (900 cc + måske lidt forventer
jeg), hvor mange Hk og ved hvilke omdrejningstal og hvad vejer den?

Alle andre oplysninger har også interesse alle om den er bedre end andre
Ducatier kørselsmæssig; plusser og minusser osv.

Mvh. Gert
BMW R100, Honda XR 250, Honda VTR 1000



 
 
Hekto (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-08-04 11:07

In article <cgf2hd$a9o$1@news.loxinfo.co.th>, gbt@loxinfo.co.th says...
> Jeg er i dag, herude i Thailand, af en bekendt thailænder blevet spurgt om
> en Ducati 888, som er til salg for 170.000 THB/25.000 Kr.Men jeg kender ikke
> dens data, og den slags er svært er få oplyst her ude og sender derfor dette
> indlæg.
>
> Hvornår blev modellen lavet, hvor stor motor (900 cc + måske lidt forventer
> jeg), hvor mange Hk og ved hvilke omdrejningstal og hvad vejer den?
>
> Alle andre oplysninger har også interesse alle om den er bedre end andre
> Ducatier kørselsmæssig; plusser og minusser osv.
>

Data på: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=3019

888/851 motorerne er baseret på motorerne brugt til race.
Mange ejere har måttet erkende at blokken er vægtoptimeret, og dermed
oså med indbyggede svagheder.Dette ses i form af revner i blokken,
udgående fra hovedlejerne. Levetiden var ikke noget problem, under
race.
Ombygninger er jo ikke ualmindelige, i de kredse, så der kan sidde en
helt anden motor på, eller den kan på anden måde være modificeret.

Der er sikkert nogen der kan fuldende historien?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Steen Gruby (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-08-04 11:24

On Tue, 24 Aug 2004 16:34:23 +0700, "Gert Bo thorgersen"
<gbt@loxinfo.co.th> wrote:


Hej Gert.

>Jeg er i dag, herude i Thailand, af en bekendt thailænder blevet spurgt om
>en Ducati 888, som er til salg for 170.000 THB/25.000 Kr.Men jeg kender ikke
>dens data, og den slags er svært er få oplyst her ude og sender derfor dette
>indlæg.
>
>Hvornår blev modellen lavet, hvor stor motor (900 cc + måske lidt forventer
>jeg), hvor mange Hk og ved hvilke omdrejningstal og hvad vejer den?
>
Den er bygget i gadeversion fra 1990 til 1993.
Tørvægt 142 Kg
Motor 888 ccm boring/slag 94/64.
Weber-Marelli benzinindsprøjtning.
134 HK på baghjulet ved 11.200 RPM

Den er lavet i en 926 ccm udgave (boring 96) med 144 HK ved 11.500 RPM

>Alle andre oplysninger har også interesse alle om den er bedre end andre
>Ducatier kørselsmæssig; plusser og minusser osv.
>
Jeg har aldrig kørt den, men man sidder lige så godt på den som på min
Paso.
Man sidder ikke så langt nede med armene som på f.eks. 916, og der er
plads til en lille "luksusmave" uden at sidde med tanken omme ved
rygraden
Hekto har pin-pointet det eneste minus jeg kender, men hvis din
bekendte ikke vil have den kan i bare sende den til mig - til den pris
tager jeg den ubeset.
Den er min drømme MC

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

SmaRTrxxv (24-08-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 24-08-04 17:51

Steen Gruby wrote:
> On Tue, 24 Aug 2004 16:34:23 +0700, "Gert Bo thorgersen"
> <gbt@loxinfo.co.th> wrote:
>>
>
> Den er bygget i gadeversion fra 1990 til 1993.
> Tørvægt 142 Kg
> Motor 888 ccm boring/slag 94/64.
> Weber-Marelli benzinindsprøjtning.
> 134 HK på baghjulet ved 11.200 RPM
>
Øhhhh........

Blander du ikke 2 forskellige versioner sammen? Corsa udgaven og
superbike strada udgaven?

Corsa modellen som ikke en gade version er den som du beskriver, hvor
imod strada'en "kun" har 100 hk og vejer 202 kg.....

Thore


Steen Gruby (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-08-04 22:50

On Tue, 24 Aug 2004 18:51:24 +0200, SmaRTrxxv
<thoreentotre@firefemseksget2net.dk> wrote:

Hej Thore.
>
>Blander du ikke 2 forskellige versioner sammen? Corsa udgaven og
>superbike strada udgaven?
>
>Corsa modellen som ikke en gade version er den som du beskriver, hvor
>imod strada'en "kun" har 100 hk og vejer 202 kg.....
>
Jeg tog data fra min Dugati historiebog, og det er overordentlig
muligt at det er Corsa udgaven der er tale om og ikke Strada.
Det beklager jeg dybt, men det er ikke nævnt i bogen.
Da den omfatter både gade og race modeller er det lidt uklart


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Gert Bo thorgersen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 25-08-04 01:47


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message
news:cgf2hd$a9o$1@news.loxinfo.co.th...
> Jeg er i dag, herude i Thailand, af en bekendt thailænder blevet spurgt om
> en Ducati 888, som er til salg for 170.000 THB/25.000 Kr.Men jeg kender
ikke
> dens data, og den slags er svært er få oplyst her ude og sender derfor
dette
> indlæg.
>
> Hvornår blev modellen lavet, hvor stor motor (900 cc + måske lidt
forventer
> jeg), hvor mange Hk og ved hvilke omdrejningstal og hvad vejer den?
>
> Alle andre oplysninger har også interesse alle om den er bedre end andre
> Ducatier kørselsmæssig; plusser og minusser osv.
>
> Mvh. Gert
> BMW R100, Honda XR 250, Honda VTR 1000
>
>
Steen og Thore. Takker meget for svarene, selvom jeg ikke har Steens første
svar ind men kan se det i Thores "rettelse".

Men hvordan ser jeg forskel på om det er gade modellen eller racermodellen?
Det kan jo være svært at nøjes med at se om der er lygter og blinklys, med
mindre at dette kræver en klodset ekstra dynamo installation o.lign.

Da jeg snakkede med sælgere for et par uger siden nævnte han netop Hk for
racermodellen, men her i Thailand kludrer de meget i det hele.

Mvh. Gert



Søren Johansen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 25-08-04 07:12

"Gert Bo thorgersen" skrev:
> Men hvordan ser jeg forskel på om det er gade modellen eller
racermodellen?

Hvis du skriver stelnummeret her, skal du få de præcise data.
Der er et utal af varianter. Selv indenfor samme årgang kan der være
modifikationer. Husk at de blev bygget på et tidspunkt da Ducati stort set
ikke kunne betale leverandørerne.

Mvh
Søren
888



Bjørn S (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 25-08-04 08:34

Gert Bo thorgersen wrote:
> Steen og Thore. Takker meget for svarene, selvom jeg ikke har Steens første
> svar ind men kan se det i Thores "rettelse".

Hvis det glipper med nyhedsflowet bruger jeg tit JaCobs udmærkede
webinterface:
http://news.dkfritidmotorcykel.dk/thread_frameset.php?group=dk.fritid.motorcykel

Så kan du også se de andre svar i tråden.

--
/Bjørn




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste