To, der ødelægger alt, for mange..
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-08-04 16:40

Fra : Ronni

Dato : 22-08-04 18:47

Lars T. Thomsen wrote:

> Jeg oplevede en ret underlig opførsel I dag (Randers). Jeg kommer kørene i

Og hvordan kan vi så hjælpe dig med den oplevelse?

Ja undskyld mit flabede spørgsmål, men jeg er bare så træt af at læse om
hvor dårligt andre cyklister kører - hvis de to knægte virkelig kørte så
dårligt som du skriver, mon de så ikke selv er klar over at den er gal?
Eller opdager det meget pludseligt?
Vi andre kan jo ikke rigtigt gøre noget ved det - og når jeg sidder med
hjelmen på har jeg ikke rigtigt dfmc.dk og de negative historier i
tankerne, så nogen reel indflydelse på min kørsel har din historie ikke.

Kan vi ikke hellere få nogle gode historier om hvor der er godt at køre i
Nordsjælland, eller om nogle flinke fyre på MC som kørte pænt?

//Ronni

Fra : Peter Wolff

Dato : 22-08-04 19:34

Jeg er sådan set enige med jer begge - Jeg synes det er iorden at fortælle
om nogen idioter ind imellem, men en solstråle historie ville også være
meget velkommen.

Her er en solstråle histortie: JEG SKAL HENTE MIN NYE KVÆRN PÅ TORSDAG -
OHHH YES!!!

Wolff

P.S. Her hørte den til - sorry Ronni!

Fra : sumdjFJERN@DETTEring~

Dato : 22-08-04 22:26

Kan vi ikke hellere få nogle gode historier om hvor der er godt at køre i
Nordsjælland, eller om nogle flinke fyre på MC som kørte pænt?

//Ronni

---------------------- HER kan jeg bidrage
----------------------------------------------.o)))))

For JEG er en af de flinke fyrer, der sgu næste altid kører pænt, og
forsøger at have TOTAL-overblik over trafikken,
både på egne vegne, men bestemt også på vegne af alle vores tåbelige
med-bil-bilister.

MEN HVAD HJÆLPER DET ????????????

Er nemlig lige kommet hjem fra Sygehuset, efter at være blevet jordet af
en 4-hjulet BLISHØNE-hjerne,
der ikke kunne overkomme at se til venstre inden han entrerede en
rundkørsel.

Resultat ?

En smadret kværn og en ditto hjøre fod - for mit vedkommende.

Så nu kan jeg ikke engang køre rådden som BIL-Bilist, for sådan en er jeg
også....

SUR RØV

Mvh
Mike

Fra : Hekto

Dato : 22-08-04 22:53

In article <41290f4d$0$215$14726298@news.sunsite.dk>,
sumdjFJERN@DETTEringamt.dk says...
> [...]
>
> En smadret kværn og en ditto hjøre fod - for mit vedkommende.
>
> Så nu kan jeg ikke engang køre rådden som BIL-Bilist, for sådan en er jeg

Hej Mike!

ØV! ØV!

Forhåbentlig var du heldigere end jeg, og fik ram på skvadderhovedet???
(altså taget nummeret!)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : sumdjFJERN@DETTEring~

Dato : 23-08-04 08:49

> [...]

Hej Mike!

ØV! ØV!

Forhåbentlig var du heldigere end jeg, og fik ram på skvadderhovedet???

Hej Hekto..

Jaa - han var nød til at stoppe, da hans rude blev smadre og fordøren
revet op.
Hans største uheld var nok at der var en civilCoop lige i bagenden på ham,
så han måtte af med kørerkortet, for ikke at overhode sin vigepligt - GODT
til ham.

Mht. at være heldigere end dig - betyder det så at du blev "puffet" af
vejen,
og svinet kørte videre ???

mvh
Mike

Fra : Hekto

Dato : 23-08-04 09:50

In article <4129a160$0$34281$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]
> så han måtte af med kørerkortet, for ikke at overhode sin vigepligt - GODT

En idiot mindre! Herligt!

> Mht. at være heldigere end dig - betyder det så at du blev "puffet" af
> vejen,
> og svinet kørte videre ???

Nej, den forankørende bil (med hele familien ombord) bremsede midt i
harreskoven, uden at der var noget at bremse for, så det var ikke den
manøvre der faldt mig først ind!
Hastigheden var yderst moderat; men jeg blev åbenbart befippet da jeg
helt uventet så hans bremselys, og mit baghjul blokkerede et øjeblik.
Derefter ved jeg ikke helt hvad der skete; men jeg blev smidt ned på
den ene side.
Vedkommende med famile, der holdt 4-5 meter fra mig, kørte så bare
uanfægtet videre; mens jeg lå klemt under cyklen, med en smadret
skulder og en smadret fod. De næste biler der kom, stoppede
selvfølgelig og hjalp mig op.

Det rigtig groteske er, at min hastighed da jeg væltede, var ca. 20
km/t!!! Jeg havde udstyret på, med støvler und alles!
Det bedste lædertøj, og rygbeskytter m.m. hjælper NADA hvis man lander
på strakt arm eller en albue. Ledbåndene i skulderen ryger!
Det er ikke altid det går 'som på film'!

Foden er opereret, og fungerer rimeligt. Skulderen skal have øksen til
november.

Forhåbentlig har du fået tjekket det hele ordentligt efter?

Fra : sumdjFJERN@DETTEring~

Dato : 23-08-04 20:54

> [...]
ham,
> så han måtte af med kørerkortet, for ikke at overhode sin vigepligt -

En idiot mindre! Herligt!

> [...]

november.

Forhåbentlig har du fået tjekket det hele ordentligt efter?

------------

Jamen Damd, det var sgu da noget af en skovtur..

Med den fart kan jeg jo ikke engang prædike om at du skulle have beholdt
Peugeot'en,
det havde nok ikke gjort den store forskel, og jeg må da konstatere at jeg
"tilsyneladende"
er sluppet billigere, selvom jeg endnu ikke oppegående.

Men lykke til med November-udfordringen - og husk nu at konferere med din
ulykkesforsikring

mvh
Mike

Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-08-04 18:51

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
Klip

> Det er ikke til fordel for os pga. vores generaliserede publikum
> (bilisterne)...

Den lader vi lige stå et øjeblik... LOL

Kent Nielsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-08-04 08:59

Kent Nielsen wrote:
> "Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Klip

> Den lader vi lige stå et øjeblik... LOL

Jamen det er altså rigtigt! Alle bilister hader MCer, jeg har selv engang
fået fingeren af en af dem!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-04 10:07

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:41299ddc@news.carlbro.dk

> Jamen det er altså rigtigt! Alle bilister hader MCer, jeg
> har selv engang fået fingeren af en af dem!

Det går vist lige op, for en gang imellem ryger der een den anden vej.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Ronni Jensen

Dato : 23-08-04 10:29

> Jamen det er altså rigtigt! Alle bilister hader MCer, jeg
> har selv engang fået fingeren af en af dem!

Hahaha... hvem er det nu der er generaliserende?! :P

Tror såmænd ikke de hader os - der er bare nogle indimellem der bliver
irriterede/jaloux over at vi kommer nemmere frem i trafikken og kan parkere
hvor vi har lyst m.v.

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-08-04 12:20

Ronni Jensen wrote:

> [...]
>
> Tror såmænd ikke de hader os - der er bare nogle indimellem der bliver
> irriterede/jaloux over at vi kommer nemmere frem i trafikken og kan

Sorry - glemte en smiley. Jeg begik den klassiske fejl med at tro at alle
kan se min ironi umiddelbart.

--
vh
Torben Scheel

Fra : Ronni Jensen

Dato : 23-08-04 11:30

> Sorry - glemte en smiley. Jeg begik den klassiske fejl med at tro at alle
> kan se min ironi umiddelbart.

Jeg er også en meeeget alvorlig person der ikke har ironisk sans
overhovedet! Ej.. den kunne forstås på begge måder, det kan bare godt være
lidt svært at skelne på skrift

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-08-04 19:33

Fra : Ronni

Dato : 23-08-04 08:29

Lars T. Thomsen wrote:

> godt og rart! - Det er bare uretfærdigt, når få brådne kar, kan ødelægge
> et godt ry. Og ja, jeg kan ærlig talt godt forstå, hvis nogen af
> medtrafikanterne gik fra pro-MC til anti-MC efter denne (og
> ligende) oplevelser. Det bliver nu vores opgave, at løfte denne arv!

Hej Lars,

al respekt for din holdning, og dit indlæg er sikkert skrevet i den bedste
mening - men jeg synes alligevel kæden hopper en smule af for mig.

Jeg forstår nemlig ikke, hvorfor det betyder så meget for så mange at
motorcyklister har et godt ry? Hvad er konsekvensen af et dårligt ry?

Hvis et dårligt ry betyder at mine medtrafikanter automatisk tror jeg
kører som en gal og derfor holder god afstand og er ekstra opmærksom på
mig - jamen er det ikke det vi allesammen vil?

Sådan som trafikken fungerer i dag tror jeg ihvertfald ikke at et ry som
mønstertrafikanter gavner noget som helst - hvor ofte tror du at en mor
med bilen fuld af børn skærer en HA'er med rygmærke af?

Ganske enkel psykologi - men det er da muligt jeg har overset noget ;)

Jeg argumenterer ikke for at vi skal slippe alle hæmninger og køre med WOT
altid, men jeg tror heller ikke det er gavnligt at motorcyklister bliver
en gruppe trafikanter som altid overholder alle regler til punkt og
prikke, da vi i så fald bliver de eneste som opfører sig sådan.

//Ronni

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-08-04 14:38

> [...]
>
> Jeg forstår nemlig ikke, hvorfor det betyder så meget for så mange at
> motorcyklister har et godt ry? Hvad er konsekvensen af et dårligt ry?

Simpelt, meget kort lunte og tolerance, når problemerne endelig opstår! -
Der er jo ingen, der er fejlfrie, heller ikke i trafikken. Hader modparten
mig fra starten af, så har jeg kun mig selv til at klare dette nummer.

> Hvis et dårligt ry betyder at mine medtrafikanter automatisk tror jeg
> kører som en gal og derfor holder god afstand og er ekstra opmærksom på
> mig - jamen er det ikke det vi allesammen vil?

Næh, ikke nødvendigvis. De er ofte pænt beskyttet og det er du ikke. At du
kører som en gal kræver, at de andre udviser tolerance, hvis de ikke kan
give dig denne... tjaaa, så bliver det jo nok ris til din egen røv (mere
eller mindre afh. af, hvor åndsvagt du selv kører).

> Sådan som trafikken fungerer i dag tror jeg ihvertfald ikke at et ry som
> mønstertrafikanter gavner noget som helst - hvor ofte tror du at en mor
> med bilen fuld af børn skærer en HA'er med rygmærke af?

Der er jeg uenig. Det skader nok ikke (rent trafiksikkerhedsmæssigt), at
være mønstertrafikant. Problemet er blot, at det er pissekedeligt, det er
dét, du skulle have skrevet.
Ang. HA'er med rygmærker: Nok ikke så ofte, men det ville da også være
træls, hvis vi alle skulle køre rundt på larmende Harleyer og være rockere,
bare for at kunne føle os trygge i trafikken.... og alligevel ikke være
sikrede, for det er vel bare et spørgsmål om, at gøre uheldet "vellykket og
fuldendt".

> Ganske enkel psykologi - men det er da muligt jeg har overset noget ;)

Du kommer nok alligevel til at overse et par stykker, hvis antallet af
rockere hundredobles

> [...]
> en gruppe trafikanter som altid overholder alle regler til punkt og
> prikke, da vi i så fald bliver de eneste som opfører sig sådan.

Hold da fast, det var nok det dårligste argument jeg længe har hørt. Jeg har
fuld forståelse for, at hæmingerne (til tider) får nogenlunde frit løb (lidt
sjovt skal der jo være), men at sige: "Jeg kører råddent, fordi at det gør
alle andre også!", det er ørebæ!
Jeg ved godt, at jeg stiller det lidt på spidsen, men det bliver den
glidebane, som du er inde på...

Dét der var til grund for mit indlæg, var blot dém, der slipper alle
hæmninger og alligevel ikke kunne styre en skid og på et ekstremt dårligt
valgt sted. Havde de i stedet vist os en flot- og velkontroleret wheelie,
uden at være til fare for nogen, så havde jeg nok klappet og sagt: Nøøøj!
Men sådan en flok forvirrede- og livsfarlige høns... i guder, det gavner
ikke ligefrem min egen position (= jf. subject!)...

Hilsen
Lars