Antenne i taget
Fra : Elbarto

Dato : 22-08-04 16:34

Yes nu har jeg fået min radioamatør licens og skal da så selvfølgelig have
en antenne på taget såen ca midt i men hvad med kabel føring ?
Er "himlen" lige til at pille ud af sådan en gamel sierra og smække det i
igen

Elbarto
OZ3BTO

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-08-04 16:59

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Er "himlen" lige til at pille ud af sådan en gamel sierra og smække det i
>igen

Jep

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Elbarto

Dato : 22-08-04 17:08

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Jep
>

> --
> jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ok så det er bare at løsne alle stjerne skruer i div grå paneler der ser ud
til at holde den oppe?
For så vil jeg finde boremaskinen og gå igang

Og nu du er her Jan hvor mange ampære levere en 1,6er 85er sierra såen
cirkus ? (skal have fundet ud af hvor mange watt jeg kan blæse ud )

Elbarto
OZ3BTO

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-08-04 17:33

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Og nu du er her Jan hvor mange ampære levere en 1,6er 85er sierra såen
>cirkus ? (skal have fundet ud af hvor mange watt jeg kan blæse ud )

Lad mig sige det sådan her : En træsko på 100W trækker den nemt, en
250Watter går lige, og så er festen slut, med mindre du vil bruge dine
forlygter som modulations-indikatorer

(Jeg kørte tidligere under OZ1EUG)

--
jan@Fedtegreven.dk eller Jan@stevns.net

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-08-04 17:25

Elbarto wrote:

> Og nu du er her Jan hvor mange ampære levere en 1,6er 85er sierra
> såen cirkus ? (skal have fundet ud af hvor mange watt jeg kan blæse
> ud )

Watt til hvad??

Hvis du tænker på den effekt du har til rådighed til din radiosender, kan du
trykt sende løs, blot du dimensionerer din kabler rigtigt.

Din licens holder slet ikke til det din Sierra kan levere, hvis din
generator ellers er i orden.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : H.S.

Dato : 23-08-04 14:43

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Yes nu har jeg fået min radioamatør licens

hmm hvad laver sådan én radíoamatør ?

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 23-08-04 15:13

> hmm hvad laver sådan én radíoamatør ?