Hmm, 95 oktan only
Fra : Ole Mogensen

Dato : 09-05-01 12:33

Øv Øv
Min favorit benzin pusher har ikke mere 98 "bly"benzin ,
kun 95 , men hvad sker der egentlig ?.
Skal jeg nu ændre tændingen ?
Det er en gammel Moto Guzzi 850T3Cal. fra 78.

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Sand

Dato : 09-05-01 13:19

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message
> kun 95 , men hvad sker der egentlig ?.
Alt benzin med "bly" udgår

> Skal jeg nu ændre tændingen ?
Kun hvis du oplever tændings-banken.
Prøv dig frem med lavere oktantal - vi må vænne os til det :-|

Bol d'Oren har indtil nu altid kørt på 98bly, men de sidste års tid har
jeg tanket 95blyfri hver tredie gang, og i denne sæsson, hver anden
gang. Jeg har ikke kunnet mærke den store forskel og inden længe tror
jeg da også den kun kører på 95blyfri, måske får den lige et skvæt bly
til jul.

Mvh. Sand

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 09-05-01 15:23

> Alt benzin med "bly" udgår

Passer ikke. Alt 98 benzin udgår. Der vil derfor fremover findes 92 blyfri,
95 blyfri og 95 "super".

Anders, der henslæber sine aftener på en Hydro Texaco i Århus

Fra : origo@earthling.net

Dato : 09-05-01 15:17

"Lisbeth Louring & Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:EicK6.1758$h4.341944@news101.telia.com...

> Passer ikke. Alt 98 benzin udgår. Der vil derfor fremover findes 92
blyfri,
> 95 blyfri og 95 "super".

Hva skjer med biler og MC'ere som *skal* ha 98 oktan?

JS

Fra : Casper Jensen

Dato : 09-05-01 17:07

> Hva skjer med biler og MC'ere som *skal* ha 98 oktan?
>
> JS

Nogle tanke forsætter med 98 både med og uden bly
kan ses på denne liste:

http://www.oil-forum.dk/ofr/98_oktan/98_oktan.html#listen

Fra : Torben E

Dato : 09-05-01 18:10

Casper Jensen <casper(fjernes)@jensen.gs> skrev i en

> Nogle tanke forsætter med 98 både med og uden bly
> kan ses på denne liste:
>
> http://www.oil-forum.dk/ofr/98_oktan/98_oktan.html#listen

Kun i et stykke tid, så udfases 98 helt.

Torben E

Fra : Peter Sindrup

Dato : 09-05-01 19:13

origo@earthling.net skrev i meddelelsen <9dbjr0$a7d$1@sunsite.dk>...

>Hva skjer med biler og MC'ere som *skal* ha 98 oktan?

De "udgår" også.

Peter

Fra : Ole Mogensen

Dato : 09-05-01 20:16

Peter Sindrup wrote:

> De "udgår" også.
>
> Peter

lol, never ...........

Ole

Fra : Henry

Dato : 09-05-01 19:30

> Hva skjer med biler og MC'ere som *skal* ha 98 oktan?

Fyld 95 blyfri på og tilsæt "blyerstatningsdims", nogle tankstationer
udlevere en lille flaske "gratis" til dem med blybehov.

Henry

Fra : Keld

Dato : 09-05-01 20:56

Løser kun behovet for bly

Behovet for oktan kan afhjælpes med "oktan booster", men det jeg så kostede
59 kr for en flaske til 40 liter benzin !
Keld

Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dc48o$hbg$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Morten Dybdal

Dato : 09-05-01 21:05

Henry wrote:

> Fyld 95 blyfri på og tilsæt "blyerstatningsdims", nogle tankstationer
> udlevere en lille flaske "gratis" til dem med blybehov.
>
> Henry

Det bliver det ikke 98 oktan af.

--
Morten Dybdal

Fra : Henry

Dato : 09-05-01 21:10

> Det bliver det ikke 98 oktan af.
Er du sikker?

Henry

Fra : Morten Dybdal

Dato : 09-05-01 21:30

Henry wrote:

> Er du sikker?

Ja, det er blyerstatning ikke oktanforøger. Det er hvad der står i det
link der blev henvist til tidligere i tråden.

--
Morten Dybdal

Fra : Brian

Dato : 10-05-01 06:06

Hej Sand.
Hvor langt går du på literen.Min Bold´or gik sidste år kun cirka 10 på en
liter. det synes jeg er lige lidt nok, og det var endda ved moderat kørsel.
Nu går jeg og venter på at jeg kan få den samlet færdig så jeg kan se hvor
læangt den kommer til at gå på literen nu, efter en mindre renovation.Og så
oxo lige den nye Laser Udstødning uhauhauhauhauhauhauha det bliver fedt at
høre den igang igen.

Brian Wendelbo.
" som måtte stoppe med at samle bold ´oren igår da vi "kom til at vende for
gaffelbenen forkert igår. damn damn damn damn"

Fra : Sand

Dato : 10-05-01 07:26

"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> wrote in message
> Hvor langt går du på literen.Min Bold´or gik sidste år kun cirka 10 på
en
> liter. det synes jeg er lige lidt nok, og det var endda ved moderat
kørsel.
Jeg har også lige fået min renoveret og under tilkøringen (1000km),
kørte jeg ~15km/l, hvilket er det absolut maksimale jeg har opnået.
Ellers ligger den nede omkring 12km/l..
Jeg har en lille anelse om, at mine dyser er lidt for store, men det får
jeg konstateret når den kommer på rullen i den nærmeste fremtid.

> [...]
renovation.Og så
> oxo lige den nye Laser Udstødning uhauhauhauhauhauhauha det bliver
Er det et K2-system du har på Bol d'Oren? - er det komplet ?

> " som måtte stoppe med at samle bold ´oren igår da vi "kom til at
vende for
> gaffelbenen forkert igår. damn damn damn damn"
:-? - Kan man det ?? :0|

mvh. Sand