Kvinder og biler.
Fra : Martin Faulkner

Dato : 19-08-04 22:17

Idag var jeg meget tæt på et smadered venstrer ben!
Jeg kom kørende på Savagen på et mindre asfalt vej (uden midter strib) i
skoven på en stille vej dvs 40kmt!
En pige ( ca 25år) i bil holdt ved haj tænder, tilbag for mig, lige indtil
jeg skulle passere. Og så kørt hun pludslig frem som om hun vil gerne ram
mig på benet! Jeg er efterhånden meget god til at unvige og fik maskinen
drejed omkring kofangeren der var kun 2cm fra benet!
Jeg fik henne standset og hun sagde til mig at hun regned med at jeg kørt
meget hurtiger og derfor kunne godt begynd at køre! Hun var overrasket over
at jeg kørt så langsom!!!!
Pas meget på kvinder i biler!
Lig nu synes jeg ikke at det er sjøvt at køre MC!!!!
mvh Martin Faulkner.

Fra : Studen

Dato : 19-08-04 22:27

"Martin Faulkner" <familyfaulkner@tdc-broadband.dk> wrote in message
> og hun sagde til mig at hun regned med at jeg kørt
> meget hurtiger og derfor kunne godt begynd at køre! Hun var overrasket
> [...]

Oohh yes, kvinder, diplomater (og mænd med småt "udstyr") er simpelthen det
farligste at omgåes i trafikken. Jeg arbejder som grønt cykelbud, og redder
dagligt min egen røv fra nedtromling pga kvinders: "jeg troede". Det er helt
sindsygt. Jeg har ofte haft lyst til at lade mig ramme, bare for at gi' dem
deres livs forskrækkelse. Desværre gør det bare så satans ondt, og de små
grønne tights yder ikke nogen nævneværdig god beskyttelse. Det havde ellers
været skægt ;)

Studen

Fra : Peter Cordtz

Dato : 19-08-04 22:38

Jep, vi kan godt blive enige om, at nogle kvinder kører dårligt. Men langt
fra alle.
Jeg synes kvinder opfører sig langt værre som cyklister, end som billister.
Jeg blev
som 16-årig lovet tæsk af en dame, fordi jeg brokkede mig over at hun
svingede
ud foran mig mens jeg ringede med klokken for at overhale.

> Jeg arbejder som grønt cykelbud, og redder
> dagligt min egen røv fra nedtromling pga kvinders: "jeg troede".

Nu er min erfaring som cyklist også, at grønne bude kører totalt hasarderet,
så nogle gange vil jeg påstå at i selv er ude om det. Jeg ka huske en gang,
hvor
min mor og jeg kom kørende. Jeg havde været til fægtning og vi kørte side om
side,
hun ydderst, med kården over styret. Der kom så et cykelbud og overhalede
os, og
blev ramt at kården som stak, måske 5 cm ud. Han faldt selfølgelig, og min
mor var
jo på grådens rand, over at "være skyld" i hans uheld. Det var måske ikke
smart at køre
med kården på den måde, men een ting er sikkert: hvis han havde brugt
rinklokken
og haft mindre travlt, så var han ikke skvattet.

- peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-08-04 06:43

Peter Cordtz wrote:

> Nu er min erfaring som cyklist også, at grønne bude kører totalt
> hasarderet, så nogle gange vil jeg påstå at i selv er ude om det.

Kan vi ikke blive fri for de generaliseringer herinde - det er rigeligt at
bilgruppen fyrer den der "Alle MC'er kører som død&helvede". Martin har da
lige demonstreret diversiteten i gruppen, så mon ikke det er tilsvarende
blandt grønne bude?

Vognmalere derimod - de er allesammen...

--
vh Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

...mennesker.

Fra : Peter Cordtz

Dato : 20-08-04 11:11

> [...]
> lige demonstreret diversiteten i gruppen, så mon ikke det er tilsvarende

Det er muligvis en generalisering. Men jeg har ALDRIG oplevet et cykelbud
der
ringer med ringklokken, eller ikke i et lyssignal, lige skal stikke snuden
ud og luske
over for rødt. Og det er helt seriøst.

-peter

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 23:04

In article <41251b12$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
studen@FJERNgmail.com says...
> [...]
> grønne tights yder ikke nogen nævneværdig god beskyttelse. Det havde ellers

Dem havde du da ellers ikke på, i eftermiddags, da du svingede til
venstre, ned på Hillerødmotovejen!!!!!

Kom forbi i bil, på vej ud til T Hansen, for at få nye bremser til
Fiat'en.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Studen

Dato : 19-08-04 23:17

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> Dem havde du da ellers ikke på, i eftermiddags, da du svingede til
> venstre, ned på Hillerødmotovejen!!!!!

Griner som man bliver holdt øje med. Det er anden eller tredje gang en eller
anden har "holdt øje" med mig uden jeg har anet noget som helst. Skal vi
ikke allesammen begynde at køre med store selvlysende navneskilte? (fx. i
form af et rygmærke - lyserødt selvsagt) Det kunne være toplækkert ;)

Studen

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 23:27

In article <412526be$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
studen@FJERNgmail.com says...
> [...]
> ikke allesammen begynde at køre med store selvlysende navneskilte? (fx. i
> form af et rygmærke - lyserødt selvsagt) Det kunne være toplækkert ;)

Det behøver du ikke!

Dén lakkering din cykel har .....!

Fra : Studen

Dato : 20-08-04 09:42

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Dén lakkering din cykel har .....!

Ja det er sørgeligt ik'!

Studen

Fra : Hekto

Dato : 20-08-04 09:56

In article <4125b957$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
studen@FJERNgmail.com says...

> Ja det er sørgeligt ik'!

Måske ikke sørgelig; men særlig.
Jeg tror du kunne opnå en del med lidt striber eller 'flader' lavet i
reklame-folie.

Fra : Studen

Dato : 20-08-04 10:16

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Måske ikke sørgelig; men særlig.
> Jeg tror du kunne opnå en del med lidt striber eller 'flader' lavet i
> reklame-folie.

Det sorte er jeg ganske tilfreds med. Jeg også selv overvejet noget med
striber (reklame-folie??), men tror nu bare det skal være sort. Det lilla
stel er virkelig en torn i øjet på mig, men har alligevel besluttet at køre
sæsonen færdig og så ordne det til vinter. Måske ville nogen kunne ordne det
på en weekend, men en komplet adskillelse er nok noget jeg skal bruge MEGET
længe til.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116 - bedøm selv :)

Mvh

Studen

Fra : Pwh

Dato : 20-08-04 11:18

Studen wrote:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116 - bedøm
> selv :)

Hvordan helvede kan man finde på at male et stel lilla :-?
ellers er det da en ganske fed maskine.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 20-08-04 13:50

In article <4125cfe6$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Hvordan helvede kan man finde på at male et stel lilla :-?
> ellers er det da en ganske fed maskine.

Der var også engang en der fandt på at male dem nærmest selvlysende
lysegrønt!!!! Hvordan fanden kunne det gå godt???

Fra : Claus

Dato : 20-08-04 06:38

"Studen" <studen@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg arbejder som grønt cykelbud,

Grønne cykelbude er lovligt bytte.

Claus

Fra : Studen

Dato : 20-08-04 09:45

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> wrote in message news:41258e7e$0$270>

Grønne cykelbude er lovligt bytte.

> Claus

Hmmm, nogle af os har måske fortjent det, men som bekendt er vi jo ikke alle
ens. Lidt ligesom at det kun er 99.9% af kvinder der ikke kan køre bil ;)

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 12:32

> Oohh yes, kvinder, diplomater (og mænd med småt "udstyr") er simpelthen
det
> farligste at omgåes i trafikken.
..
..
..
..
> Jeg arbejder som grønt cykelbud
..
..
..
..
Nåeja... klart nok... de er måske farlige, fordi de ligefrem overholder
færdselsloven...

Hilsen
Lars

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-08-04 07:23

> [...]

> Idag var jeg meget tæt på et smadered venstrer ben!
> Jeg kom kørende på Savagen på et mindre asfalt vej (uden midter strib)

Hvad filen ligner det også at ligge der og fedte med 40?
Når nu alle andre motorcyklister kører fuldkommen vanvittigt?
Hvad skal man så egentlig rette sig efter som bilist
>ironi off<

Godt du slap fra det i god behold.
Det bedste råd jeg har læst her på NGén, kan godt tåle en gentagelse: Kør
som om alle andre kan finde på hvad som helst.

--
Arne / FZS600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-08-04 10:56

"Studen" <studen@FJERNgmail.com> writes:

> [...]
> sindsygt. Jeg har ofte haft lyst til at lade mig ramme, bare for at gi' dem

Lad være! Det gør ondt. Jeg har været ned og bide i asfalten i
København et par gange mens jeg har kørt på trædecykel. Den ene gang
kostede en overnatning på Bispebjerg hospital på akut neurologisk
afdeling og en alvorlig hovedpine i et par uger efter. Jeg har stadig
ar i ansigtet efter det. Det var dog en anden cyklist jeg kolliderede
med, men på grund af en bil. Hende jeg kolliderede med slap heldigvis
med en mindre hudafskrabning på armen.

Der er farligt at køre cykel i København, særligt hvis man kører lidt
hurtigere end bedstemortempo. Siden det ovenfor beskrevne styrt har
jeg købt mig en cykelhjelm, som jeg forsøger at huske at bruge hver
gang jeg cykler.

> Desværre gør det bare så satans ondt, og de små grønne tights yder
> ikke nogen nævneværdig god beskyttelse. Det havde ellers været skægt
> ;)

Tjo - jeg præsterede (efter sigende, jeg vågnede ikke rigtigt før i
ambulancen) at skræmme en stakkels pige fra vid og sans fordi hun
troede det var hendes skyld mens den involverede bilist (en
hjemmeismand der havde parkeret ulovligt) tydeligvis ikke tog videre
notits af situationen, så det lykkedes ikke rigtigt i mit tilfælde.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*