Hjelm med lavt støjniveau ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 19-08-04 21:23

Hej,

Er der nogen her, der umiddelbart har nogle erfaringer med hjelme med
knæk/flip-kæbe - hvor vindstøj ikke er så udpræget ved de 100-140 km/t (som
i min eksisterende "normale" Shoei-hjelm, som efterhånden er 4-5 år gammel)
?

Mine overvejelser går nemlig på, at jeg skal have en "øresnegl" på fra et
GPS navigations-system - selv om det måske er lige optimistisk nok at tro,
at man kan få så meget lyd ind i øret fra sådan et ved højere hastigheder -
primært på grund af vindstøj)....

Jeg ved BMW laver den type hjelme (ligesom mange andre
hjlem-producenter).... Nu har jeg ikke været rundt og spørge, men hvor mange
forhandlere er villige til at man låner en hjelm til en prøvetur - for at
vurdere vindstøj (da de færreste nok har en vindtunnel eller lignende
stående, som kan simulere de vindhastigheder og den luft-turbolens, som man
udsættes for under rigtig kørsel)...

/Brian

Fra : Jo

Dato : 19-08-04 21:43

"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> vurdere vindstøj (da de færreste nok har en vindtunnel eller lignende
> stående, som kan simulere de vindhastigheder og den luft-turbolens, som

Schuberts nye Concept 2 klaphjelm skulle have et meget lavt støjniveau. Du
kan sikkert få lov at låne én hos Jes Egeskov på Damhus Boulevard (BMW
service) i Rødovre.

Jo.

Fra : Steen Egeberg

Dato : 19-08-04 21:45

> [...]
> vurdere vindstøj (da de færreste nok har en vindtunnel eller lignende
> stående, som kan simulere de vindhastigheder og den luft-turbolens,

Jeg skiftede min "gamle" hjelm ud med en Schuberth C2 hjelm - meget
tilfredsstillende med et lavt støjniveau og god aerodynamik. Fin i hvert
fald op til 200 kmt (hypotetisk selvfølgelig)

Jeg mener også at Schuberth fremstiller hjelmene til BMW ?

Der har været kommentarer om, at Schuberth og Shoei har forskellig
hovedfacon, så det er vigtigt at prøve den før køb, stol ikke på den
angivne størrelse, især hvis du tager den hjem fra f.eks. Louis, ca.
1000kr sparet i forhold til danske forhandlere.
Af hensyn til både sikkerhed og støj skal hjelmen sidde stramt uden at
være ubehagelig.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Jo

Dato : 19-08-04 21:52

> [...]
> vurdere vindstøj (da de færreste nok har en vindtunnel eller lignende
> stående, som kan simulere de vindhastigheder og den luft-turbolens, som

Hvis Concept 2 hjelmen passer dig (den skal sidde meget stramt, da
inderbeklædningen giver sig efter din hovedfacon), så kan du spare en del,
ved at bestille den her (billigere end hos Louis.de):
http://www.motorrad-lippmann.de/

Jo.

Fra : Shsj

Dato : 20-08-04 09:30

"Jo" <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inderbeklædningen giver sig efter din hovedfacon), så kan du spare en del,
> ved at bestille den her (billigere end hos Louis.de):

Yo Jo (...fnis. - Hørt 100 gange før).
Jeg har klikket mig igennem "motorrad-lippmann", men jeg kan ikke finde
concept 2'eren - Har du et direkte link?

Mvh.
Shsj