Q:? Hjælp søges ang yamaha fzr 1000 1988
Fra : lsn

Dato : 19-08-04 16:56

hej alle
jeg har min suzuki til salg og er blevet tilbudt en yamaha fzr 1000 årg 1988
74000km i bytte samt hånd penge
yamahaen skal synes og er ikke pæn i lakken omlakkeret i sort hvad kan sådan
en ged være værd og har den nogle særlige skavanker jeg skal checke for. da
jeg ikke før har haft yamaha.
er der evt nogen som vil købe yamahaen
mvh lasse

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-04 18:26

har den nogle særlige skavanker jeg skal checke for. da

mener det var fzr1000 som brugte olie helt pænt, så prøv at spørg om det

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : lsn

Dato : 19-08-04 18:33

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> har den nogle særlige skavanker jeg skal checke for. da
> >

> mener det var fzr1000 som brugte olie helt pænt, så prøv at spørg om det

> [...]
det har jeg gjort og han sagde den ikke brugt noget videre???
men der kan jo være relativt i forhold til hans vudering jo, kender du evt
en køber til sådan en yamaha eller hvad må den koste værdi på den???
mvh lasse

Fra : Per Strømsborg

Dato : 19-08-04 18:45

"lsn" <stub1NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan
> en ged være værd og har den nogle særlige skavanker jeg skal checke for.

Hvis dæk og bremser er klar til syn, vil jeg syntes at den må koste 45.000
kr.

Har du mulighed for at kompressionsteste den, er det en god idé.
Kompressionsforholdet står i den kloge bog til 11.2 til 1.

/Per

Fra : lsn

Dato : 19-08-04 19:01

"Per Strømsborg" <per@stroemsborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du mulighed for at kompressionsteste den, er det en god idé.
> Kompressionsforholdet står i den kloge bog til 11.2 til 1.

har lige snakket med ham igen, den fik nye dæk,kædekit sidste år og en ny
laser potte i år, og han havde skilt motoren sidste år også pga defekt leje
på gear akslen han har så monteret en 6 trins gearkasse fra en fzr 750 i den
og siger motoren så flot ud inden i, så lyder den fornuftig nok og er der
andre , med en pris på den?? eller en evt køber til den hvis de 45k er
prisen på den
mvh lasse

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-08-04 06:15

lsn wrote:
> [...]
> den fornuftig nok og er der andre , med en pris på den?? eller en
> evt køber til den hvis de 45k er prisen på den

Bare et spørgsmål - hvorfor bytter du en Suzuki du ikke vil have med en
Yamaha du ikke vil have?

vh
Torben

Fra : lsn

Dato : 20-08-04 14:06

> Bare et spørgsmål - hvorfor bytter du en Suzuki du ikke vil have med en
> Yamaha du ikke vil have?
>
> vh
> Torben
>
> for det er åbenbart ikke så nemt at sælge noget privat som koster 120k men
nemmere hvis prisen ligger længere nede hvilket yamahaen gør og så får jeg
frigjort nogle penge her og nu

Fra : Kim

Dato : 21-08-04 19:16

> [...]
> og siger motoren så flot ud inden i, så lyder den fornuftig nok og er der
> andre , med en pris på den?? eller en evt køber til den hvis de 45k er

Jeg ved ikke om du kender sælger rigtig godt, for skal jeg være helt ærlig,
så ville jeg ikke uden videre tro på en sælger, der siger at motoren så flot
ud invendig. Manden står og vil af med sin cykel, og vil gerne ha' mest
muligt for den, så må man forvente at han roser den også selvom det ikke
passer, og i dette tilfælde har du meget svært ved at tjekke om han taler
sandt, så han kan bilde dig hvad som helst ind.
Vurder cyklen selv eller sammen med kammerat der har forstand på det, og
find den vej rundt ud af om cyklen er interessant og hvad den må koste, og
glem alt om sælgerens salgsgas.

Mvh. Kim