|
| V-Power mm. Fra : BorreBoy |
Dato : 19-08-04 14:01 |
|
Hejsa.
Der har tidligere været en del indlæg ang. subj. (som jeg ikke kan finde).
Konklusionen var noget med, at additiverne endte i gearolien eller
koblingen...???
Er der en, der kan forklare hvorfor man ikke må bruge subj. i motorcykler,
og hvad der sker?
--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.
| |
Hans Joergensen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 19-08-04 14:04 |
|
BorreBoy wrote:
> Er der en, der kan forklare hvorfor man ikke må bruge subj. i motorcykler,
> og hvad der sker?
For det første er det jo spild af penge, så lad være med det, og
købe en is istedet.
// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"
| |
BorreBoy (19-08-2004)
| Kommentar Fra : BorreBoy |
Dato : 19-08-04 14:17 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnci99aq.d15.haj@enterprise-server.dk...
> BorreBoy wrote:
> > Er der en, der kan forklare hvorfor man ikke må bruge subj. i
motorcykler,
> > og hvad der sker?
>
> For det første er det jo spild af penge, så lad være med det, og
> købe en is istedet.
Kunne ikke drømme om at bruge det; men vil meget gerne ha' forklaringen på
hvorfor man ikke skal gøre det!
| |
Mikkel Christensen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 19-08-04 14:37 |
|
"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> writes:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote:
> > BorreBoy wrote:
> > > Er der en, der kan forklare hvorfor man ikke må bruge subj. i
> > > motorcykler, og hvad der sker?
> > For det første er det jo spild af penge, så lad være med det, og
> > købe en is istedet.
>
> Kunne ikke drømme om at bruge det; men vil meget gerne ha'
> forklaringen på hvorfor man ikke skal gøre det!
Vel samme grund som man ikke skal gå og smide 100kr. sedler i kloakristen?
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
Søren Johansen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 19-08-04 14:59 |
|
"BorreBoy" skrev:
> Der har tidligere været en del indlæg ang. subj. (som jeg ikke kan finde).
> Konklusionen var noget med, at additiverne endte i gearolien eller
> koblingen...???
Jeg tror du blander tingene (additiverne) sammen.
V-Power fra Shell skulle være rensende for ventiler, sæder osv. og giver
vist ingen "bivirkninger" for motorcykler.
Hydro-Texaco har derimod noget de kalder Nitro-3000 som skulle være
friktionsnedsættende. Jeg mener een her DFM brugte det (måske på en
R1'er???) og at koblingen derefter begyndte at glide...
Teoretisk kunne man godt forestille sig at friktionsnedsættende additiver i
benzinen fandt vej til (våd-)koblingen gennem motorolien, men jeg tror ikke
det er bevist!
Mvh
Søren
888 (med tør-kobling)
| |
BorreBoy (19-08-2004)
| Kommentar Fra : BorreBoy |
Dato : 19-08-04 15:40 |
|
"Søren Johansen" <soren@SLETducati.dk> skrev i en meddelelse
news:4124b209$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "BorreBoy" skrev:
> > Der har tidligere været en del indlæg ang. subj. (som jeg ikke kan
finde).
> > Konklusionen var noget med, at additiverne endte i gearolien eller
> > koblingen...???
>
> Jeg tror du blander tingene (additiverne) sammen.
>
> V-Power fra Shell skulle være rensende for ventiler, sæder osv. og giver
> vist ingen "bivirkninger" for motorcykler.
>
> Hydro-Texaco har derimod noget de kalder Nitro-3000 som skulle være
> friktionsnedsættende. Jeg mener een her DFM brugte det (måske på en
> R1'er???) og at koblingen derefter begyndte at glide...
> Teoretisk kunne man godt forestille sig at friktionsnedsættende additiver
i
> benzinen fandt vej til (våd-)koblingen gennem motorolien, men jeg tror
ikke
> det er bevist!
Jep. Det var den forklaring jeg ledte efter
| |
rbk17 (19-08-2004)
| Kommentar Fra : rbk17 |
Dato : 19-08-04 21:59 |
|
> Hydro-Texaco har derimod noget de kalder Nitro-3000 som skulle være
> friktionsnedsættende. Jeg mener een her DFM brugte det (måske på en
> R1'er???) og at koblingen derefter begyndte at glide... Teoretisk kunne
> man godt forestille sig at friktionsnedsættende additiver i benzinen
> fandt vej til (våd-)koblingen gennem motorolien, men jeg tror ikke det er
> bevist!
Jeg syntes også at have hørt at der findes en eller anden test
for at det ikke påviker koblingen. Så kan de få et eller andet
SAE/ISO/whatever-nummer stempel.
/rbk17
| |
D@n Dethlefsen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 19-08-04 19:17 |
| | |
rugholmhusFJERN@vip.~ (23-08-2004)
| Kommentar Fra : rugholmhusFJERN@vip.~ |
Dato : 23-08-04 23:23 |
|
On Thu, 19 Aug 2004 15:01:14 +0200, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:
>Hejsa.
>
>Der har tidligere været en del indlæg ang. subj. (som jeg ikke kan finde).
>Konklusionen var noget med, at additiverne endte i gearolien eller
>koblingen...???
>
>Er der en, der kan forklare hvorfor man ikke må bruge subj. i motorcykler,
>og hvad der sker?
Nu er der lidt religion i det her, men jeg kører på en vandkølet V2
fra 1996 og den får altid 92 oktan. Den klager ikke - starter
upåklageligt - ingen mystiske lyde fra motor - og jeg sparer penge.
Har du lyst at bruge penge på noget som ikke giver effekt - så køb
Aspen benzin eller send penge til røde kors - det giver da en lidt
bedre samvittighed.....
hVh
Hans/NTV
brillebefængt piberygende med overskæg 8-{?)
| |
Martin (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 24-08-04 08:32 |
|
> Nu er der lidt religion i det her, men jeg kører på en vandkølet V2
> fra 1996 og den får altid 92 oktan. Den klager ikke - starter
> upåklageligt - ingen mystiske lyde fra motor - og jeg sparer penge.
> Har du lyst at bruge penge på noget som ikke giver effekt - så køb
> Aspen benzin eller send penge til røde kors - det giver da en lidt
> bedre samvittighed.....
Nu skal det lige siges at mange tankstationer (især de små) ikke har
gidet ofre penge på en ekstra tank til 92 oktan, så mange steder er
det faktisk 95 oktan man hælder i tanken selvom man kun betaler for 92
. Man kan jo evt. prøve at se på de de rør de bruger til påfyldning
af deres tanke og så se om der er en til 92 oktan.
Hilsen Martin
sv 650 s
| |
Moller (24-08-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 24-08-04 14:50 |
|
Martin wrote:
> Nu skal det lige siges at mange tankstationer (især de små) ikke har
> gidet ofre penge på en ekstra tank til 92 oktan, så mange steder er
> det faktisk 95 oktan man hælder i tanken selvom man kun betaler for 92
> . Man kan jo evt. prøve at se på de de rør de bruger til påfyldning
> af deres tanke og så se om der er en til 92 oktan.
På den anden side, så køre de fleste MC'er fint på 92 oktan, så længe
de er i standard trim... og der skal virkelig laves meget før det er
nødvendigt at bruge 95 eller 98 oktan for den sags skyld :) så om der er
92 eller 95 i tanken, mærkes der ikke... højst noget psykolgisk, hos
folk der absolut vil mærke en forskel :) ala knallertdrengende, der
mener de for 5-10% ekstra heste ved at hælde oktan booster i benzinen.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
|
|